Födelsedag!

Vill Gratta alla mina syskon på våran födelsedag, GRATTIS alla!

Här uppe i luleå har vi en kyla som snittar 25 grader kallt sen flera veckor tillbaka, det känns så i tassarna i alla fall. Jag skiter på ett ben och flyger fram för att slippa ta i snön.

Ungefär så här


Men jag hade lite kul när vi var på grillarkorvpicknink i lördags, jag drog pulkan. Husse gick bakom och bromsade mig, sen släppte han mig. Det var bara att DRA vidare, jag ökade takten och styrde mot Luleåstad, En bra bit ut på älven vart det konstigt, flödvatten. Jag försökte vända men det vart såna tunga tassar att husse kom till min räddning, han vart lika blöt om sina skor. Men husse har bra vinterkängor och hans tassar var torra.
Matte vart orolig å säger
- Ska vi inte gå hem?
- Nej det är lungt, jag är torr om fötterna. Säger husse

Jag å min husse på väg från flödvattnet!


Vi hittade ett trevligt ställe att göra upp eld på, när vi begav oss ut var det bara -10 grader...
Gjorde upp en eld, värmde oss.

Mys!


Grillning, mums!


Pinkpaus i en meters djup snö!



Det vart bara kallare å kallare så vi drog oss hemmåt, vi fick i alla fall ett par timmar ute innan kylan kom tillbaka. -23 när vi var hemma, KALLT!

Jag har en positiv och en negativ sak att berätta, börjar med den negativa,
- Matte läggs in i Umeå för en till operation i ryggen den 8/3, synd att matte inte vart frisk efter sista operationen.

Positivt!
- Jag ska få vara hos farmor och farfar en hel del när matte är opererad, tralalala...
Jag trivs så bra där, matte ska köpa tosser åt mig så jag inte tinar floder på deras trägolv efter min å farfars strapatser :-)

Nu har John Blund kommit på besök, Grattis än en gång på våran 2- årsdag alla E

Puss å kram E

Kommentarer
Postat av: Anette

Stort GRATTIS på din och dina syskons födelsedag!

Pappa Loke hälsar!

Kram Anette

2011-02-25 @ 10:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0