MH i Lindesberg!

Som alla vet så har vi flyttat, allt gick ganska fort och när vi skulle koppla in datorn till universum fanns det inge universum!?.
- Det är bara sätta in kontakten i väggen, jojo. Efter två veckors tjat och ilska så fungerade det...
Jaja, här är jag. Vi skiter i flytten nu, jag har varit på besök i min mammas hemstad. Lindesberg, otroligt vakert. Jag har fått träffa alla mina syskon, mamma och pappa, alla mattar och hussar. Det var en bit att åka men varenda mil var värt det (93 mil), vi kommer tillbaka när Stellan vill samla oss igen utan tvekan.
Jag ska inte tjata så mycke, det blir mer blider och dom som ska till jobbet tar bloggen senare...

Vi startade ca 07.00 hemifrån, det bar iväg söderut. Slutdestination Lindersbergs Stadshotell.

Första pinkpausen och fika vart det söder om Umeå, tigga kan vi!


Körde in i högakustenområdet, dags för våran lunch. (Gör det inte lätt för matte)


- Matte vi sitter ju nu!!!!


Fenja var på lite egna äventyr, även hon kommer på HIT!


Körde nån timma till och det vart korv å kiss paus!

När vi väl var framme i Lindesberg så kollade vi upp klubben där vi ska hålla till, till vår ära träffade vi ett av mina syskon från Mora. Lilla Shingha :-) Sen drog vi vidare till Lindesbergs Stadshotell för mat och sömn.

På morronen när vi vaknade så gick husse för att betala, han kommer tillbaka och talar om att det inte finns någon personal på plats förrän kl 08.00. 
Åhhh.... Det var väl f-n, då missar vi Elvis mh. Jättebesvikna var vi, det vart frukost för mig och Fenja sen bar det ut på rastning. Hotellet låg vid en sjö, det var alldeles plattvatten och sagoligt vackert.

Undra om det finns fisk i denna sjö?


Husse kommer efter han betalt hotellet, även han vill ut på bryggan och titta!

Äntligen får vi åka till klubben där vi ska tillbringa hela dagen, vi hade en sån otur att vi missade Elvis med 5 minuter. Det var inte bara vi som var sena, Enzi som kommer från Trelleborg kom just efter oss. Dom har ochså haft en lång resa bakom sig, men vad gör man inte för en träff med familjen.
Ialla fall så kom Elvis och gänget tillbaka, det vart hälsning på alla. Nu ska jag skvallra lite på matte, hon var faktiskt lite pirrig i magen. Efter min blogg så vet ju alla vem vi är, men vi har aldrig träffat dom andra
- Alla känner apan, men apan känner ingen. 
Sen bar det iväg med min andra brorsa "Ego" jag har stora brorsor.

Egos husse och Ego hälsade på testledaren!


Hände lite andra konstiga saker, men sen ett möte med Dumpe.

Konstig sak, men nyfikenheten tog över och han var fram och hälsade!


- Husse det skrammlade, sa Ego!


Sen en date med 2 spöken!


Lite bus under en himla massa skott, gick bara bra!


Husse och Ego såg trötta men nöjda ut!


Liten fika paus, Gerd som har hand om Afrs klubbshop fikade på stående fot..

Och jag tigger i vanlig ordning!


Färdigfikat, Stellan och tippen börjar med hälsning!


- Jag sitter ju fot, ska det inte hända något då? Säger hon till sin husse


Sen ser hon en hoppande filt?


Filten försvinner, Tippen lägger bena på ryggen efter den!


Det var en rolig Filt!


Dumpe!??


Å full koll på dom två vita!


Motionera husse medans det sjkuts i skogen!


Å jag har fått konkurrans, pappas matte tar i Tippen!!!


- Visst är du stolt över mig husse, säger Tippen


Sen drog det ihop sig i mattes mage, dags för mig att bli pinkad och gå en promenad i den konstiga skogen.
- Jaja Eziva min lilla dam, är det nu jag ska för första gången ska jaga dig? Och sen gör det inget att du ser att jag är med på prommis, jag kommer att sitta i andra delen av kopplet så ta hänsyn!
- Tjat tjat tjat, nu går vi matte!

Prommis till testledaren!


- Matte känner du den här snubben?


- Då tycker jag åxå om honom :-)


Synar igenom hela jag, till och med i min mun!


Sen vart det fart på matte!


Dom lurade mig flera gånger, till slut kastade snubben iväg trasan!


Åhh, världens tråkigaste matte tog den av mig!!!


Snubben ville kampa, då får han kampa!


Hussar och mattar promenerade iväg, jag matte och snubben fick stå bakom ett träd en stund. Dom surrade och hade inte en tanke på att jag faktiskt var med, men så var det någon vänlig själ som ropade på oss.

Elharen drog iväg i en himla fart, jag å!


Jag såg till att den låg still!


Nästa gång såg jag till att figurantern inte behövde gå upp för den långa backen, så jag tog den i nackskinnet och bar ner den!


Värdens tråkigaste tre minuter!
 

Gick vidare, men vad är detta?


Måste undersökas!


Filten var en människa!


- Men vad sjutton, vad gör Dumpe här???


- Och blå är du, skitful färg!


- Kom nu matte det har redan skrammlat!


- Vov Vov Vov, kolla vilka typer!


- Om jag sliter klänningen så tar du hatten!


Snubben å matte började kasta trasa igen!


- HIHI... snabbare än matte i vanlig ordning, och skogsmannen sköt sina skott!


Fixar till mattes rygg, skottmannen ger sig inte!


- Har jag haft show nog nu?


Vi fick höra hur jag betett mig runt min prommis, jag tror min matte och husse kan vara nöjda över vad dom har i kopplet. Sen tror jag inte att matte kommer att känna sig så rädd på kvällarna när vi är på prommis på min gata hemma i luleå. Kul hade jag, lite törstig och skönta att få göra Fenja sällskap igen. Men det vart ingen vila för Singha, hon stod på tur efter oss.

Hon fick ochså hälsa på samma snubbe som vi andra!


Hon fick ochså kolla in elharen! 


Sen den studsande filten!


Sen skällde hon ut Dumpe!


Och kollade in skramlet!


Och ett möte med dom vitklädda kompisarna!


Sen kamp medans skottmannen var in action!


Stolt husse och Stellan filmar medans hon fick höra hur duktig hon varit!


Sen vart det dags för en lunch för oss alla, vi fick äntligen känna å klämma på pappa lite.

- Husse, du klappar min pappa mer än mig!!!


- Farsan du är ganska stor, det känns tryggt när lilla jag hamnar i trubbel.


Efter en stund valde Anette, Stefan, matte och husse att vi skulle ta en prommis.

Jag och pappsen tog steget före dom tvåbenta!


Pappa tyckte nog att det var kul att se mig, vilket smile!


- Jag är ung trotsig och söt, men bestämmer gör jag!!


Min pappa är en riktig pussgurka, det är nog så här han skickar pussar till mig!


Men världens snyggaste pappa!


- Jag var hos din husse först, du träffar ju han varje dag så tjafsa inte!!


Sen skulle vi posera!


Pappas matte började busa med sin vante, jag är inte sen att haka på :-) 
- Färdigfotat matte, sorry!


Efter bus å mat vart det Enzi ut i skogen, som vanligt hälsning! 


Kamp!


Hon var ochså hjälpsam, bar ner elharen till figuranten!


Hon spanade in alla i publiken!


- Snälla husse släpp mig nu, snälla!


Hon bara försvann!


Hon ogillade Mr Dumpe!

 
Tycker inte heller om blått!



- Här skrammlade det husse, se!


När hon fick sitt möte med de två vit männen vart hon så himla ARG!


Vad var det för svart i spökets nacke?


Och bus med husse medans pistolmannen gör sitt!


Till mitt resultat för att göra sin matte och husse stolta!


 Sen lekte Ester med testledaren!


Ester undrade varför dom stod där dom stod, 3 långs minuter!


Det vart filten även för Ester!


- Kom och lek om du törs, säger hon!


Okay, ger dig bus filten en chans till!


Hela kullen verkar föredra annan färg än blå, varför är Dumpe inte röd?


Sen skramlade det i lådan, nyfiken Ester!


Och som alla andra fick dom klä av spöke 1 och spöke 2!


Och den vanliga kampen under ett massa skjutandes!


Dagen börjar vara lite enformig, alla vi syskon har fått gå igenom samma sak. Hade jag ordnat en sån här sak så hade alla vi 7 fått gå igenom det tillsammans. Tänk vilken succe vi hade gjort, och hur vi hade låtit. Lite häftig tanke....

En sak är säker, Ester ÄLSKAR sin matte!


Se själva!


Äntligen lite mat innan resa hemmåt!


Det var dags för ett familjeportrett, Stellan, mamma Yra och syster Tippen!


Våran pappa och nyfikna Tippen!


En del av gänget!


Försöker samlas oss för gruppfotot!


Efter mycket om och men vart det ett hyfsat kort på 9 dårar!


Stellan höll ett berömmande tal för oss alla!


Enzi och jag är väldigt lika, i detta fall inte stå still!


- Hej!!! Det var ett tag sen...


- Här är jag, skit i matte nu...


Stellan ville ha lite egentid med mig och alla syskon, det inte alla som bor nästgårds med dom. Dagen har varit helt otroligt bra, så himla kul. Hoppas att man kanske träffar nån el några innan korningen nästa höst, alla är välkommen hit förbi mig om dom har vägarna förbi.

Återkommer med lite flytt, och sommar i luleå inom kort!

Puss å kram alle hopen /E

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilka härliga bilder!!

Det var så kul att träffa dig, dina syskon och alla hussar och mattar!

Skulle kunnat ta med er hem allihop!

Hade önskat att jag hade haft mer tid att klämma och gosa med var och en av "valparna" men ser fram mot korningen då jag tänkte ta igen det jag missade!

Hälsa din goa matte och husse - förstår nu varför du inte vill flytta hem till oss :0)

Kram Anette

2010-05-31 @ 15:13:53
Postat av: GotBiotte

[url=http://pkatalog.prezy.com.pl/wpis,1018,ubranka-dla-dzieci.html]ubrania dzieci&#281ce[/url]

2012-08-30 @ 10:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0