Veterinär besök!

Vädret är allt bra konstigt, det har varit kallt, snöat och stormat i över 2 månader. Helt plötsligt tittar solen fram som gubben ur lådan, det droppar från taken och pippitjorvarna kvittrar så glatt. Jag och matte har passat på att köra lite bil i det fina vädret när gatorna är framtinade, var ut till Karlsvik å racade i skogen en av dagarna. Men igår när vi vaknade så var det full snöstorm igen, halt på vägarna, pippitjorvarna gömde sig under bilarna utanför oss.
Matte tycker att pippitjorvarna inte borde vara under bilarna, om jag inte slitit ut matte genom porten och jagat dom så kunde dom sitta i snödrivorna. Alltid har matte nåt att gnälla på!
Hon gnäller även på mig när jag går i koppel..
- EZIVA, JAG FINNS FAKTISKT I ANDRA ÄNDEN AV KOPPLET, säger matte med ARG röst.
Jag fattar för sekunden och hoppar jämnfota i fotposition, för att ta sats och bryta ryggen på matte i ett ryck. Mycke enklare och lydigare när jag är lös.

Igår for vi till veterinären för min spruta, när vi började närma oss förstod jag vart vi skulle. Jag började med att gny, slutade med att råskälla så rutorna på bilen höll på att explodera. Matte parkerade och öppnade bagageluckan, lydigt satt jag kvar till "varsågod", då flög jag ut ur bilen så matte inte höll på att  få stänga luckan. Arg var hon, men jag var så ivrig att jag inte lyssnade utan drog matte mot dörren. (hon åkte som en vante efter mig) Matte ännu argare och vägrade öppna dörren innan jag var tyst och inte stod och studsad som en boll. Väl inne skrattar personalen åt mig och jag käftas tillbaka..
- Ni kan få komma in på ett rum på en gång, säger då veterinären
Efter ett par minuter så kom hon tillbaka och laddade sprutan, när det var dags var jag inte så kaxig längre. Jag kröp upp i mattes knä, tjopp så var det över. 470 kronor på mindre än 5 minuter och det bar iväg hemmåt.

Dagen var bara så där tills lillhusse kom hem, äntligen nån som bryr sig och det vart full attack. Sen kom våran chaffis Elisabeth och åt middag hos oss, men när hon kom så var jag inte så snäll med henne. Hon höll på att pinka ner sig och jag ville hälsa på henne, minst en kvart. Det slutade med att matte kom och tog tag i mig, bädden vart det :-(

Vi tränade lite lydnad på kvällen innan husse kom hem, går ganska bra men jag är lite prillig i bollen. 06.30 klev matte upp och kokade kaffe åt husse, jag tänker inte kliva upp så tidigt!

Zzzzz....


Åhhh...


Jag har en skitjobbig matte!


Nu har det gått en stund, mat har jag fått. Vi har väckt lillhusse och delat på en apelsin, dags för en prommis i solen.

Böta apelsinpussar /EZIVA


Kommentarer
Postat av: Anette

Hjärtat stannade en liten stund när jag läste att du hade varit hos veterinären!

Första tanken är "vad har hon ställt till med nu?".

Skönt att det inte var så allvarligt.

Vilken skön stil du har när du sover - känner igen den från en liknande typ som bor hemma hos oss!

Du ska få nya halvsyskon - din pappa har en ny tjej på gång och har första (och enda) dejten nästa vecka!

Kram!!!!

2010-03-14 @ 09:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0