Blodigt värre!

Jag har äntligen blivit DAM, jag började löpa för två veckor sen. Man kan säga att jag blöder mycke, då menar jag mycke. Matte tyckte att det var på tok för mycke så gissa vad matte och husse slösar pengar på? Tikskydd och en himla massa så kallade trosskydd, när matte satte på mig det för första gången gick jag till min bädd. Jag provade att grina i några minuter i hopp om att hon skulle tycka synd om mig, hon är kylig som en iskub och tittade inte ens på mig. Nu åker det av och på hela tiden för det går ju inte att pinka med det där på sig. Från dag 9 i löpet så sätter jag svansen regält åt sidan när jag ska på och av med skyddet, det innebär då att kopplet sitter på hela tiden. Killarna är fullständigt tokiga i mig, och inte tala om mina kissfläckar. Dom krafsar och äter upp mitt pink, andra rullar sig i det!!?

Lite har jag i alla fall sysslat med under dom här veckorna, bla skottat snö med husse på ishockeyplanen.
Så här kan det se ut när vi skottar åt barnen!

Tjoho!


Passar på att bromsa husse lite!


Tippar av snön!


Ett varv till!


Kom igen husse vi fortsätter!


En sväng till!


Husse gav upp, han tycker bara att jag är i vägen och lite jobbig. Jag gör väl nåt annat då.

Hittade en pinne!


Min vita kompis kom, ville defenitift INTE dela med mig!


Mrrrrrrrrrr........................ Han gav sig!


Då tog husse av mig den :-(


När min kompis gått så fick jag den tillbaka!


Jag har träffat Enya ochså några gånger, det är lika intensivt som vanligt...

Bus med lilla markattan!


Vi älskar att bara springa! (men jag är snabbare)


Mormor kallade in oss och vi tvärvände, se vem som är först!


Lite mer bus innan vi skiljs åt!


När jag fått blöja, så ser det ut så här!


Äntligen får jag sitta i husses knä igen!


Förra söndan så vaknade vi av att solen lös på oss, då började det hända saker. Ryggan kom fram och det vart lite fix, och ut begav vi oss.

Väl nere på isen skällde det hundar någonstans, tog span!


Husse började prassla med veden!


Tra la la, jag ska få en pinne!


Jag väntar!


Men snälla husse, vilken tid det tar att sätta ett vedträ i min trut!


- Lilla gumman du får inge ved idag, vi har så lite kvar!
Jag tjurar ihop!


Matte tog fram min filt, hon tyckte att jag skulle ligga på den... Men hemma har jag den som en kamptrasa, jag brukar slå den i golvet så det bara yr damm och hundhår från golv till tak.

Snön är mjuk och bra, varför ligga på trasan?


Korvgrillning, det har blivit dags att ta fram charmen!


Och äntligen har husse tid med mig!


Och hemresan var lite lättare än ditresan, men jag sköter mig!


Det har varit en liten marknad i stan, vi knallade dit för att kolla efter ett par handskar åt matte. Hon har slarvat bort sina, eller rättare sagt klantat sig. Sätter man hanskarna på biltaket och sen kör, vad händer då? Jo man blir handsklös! När vi knallade på där nere i hamnen var jag inte riktigt rumsren, men så kom vi till ett konstigt sånd. På marken ligger ett helt gäng renar, eller deras skin. Vad tror ni att jag gör då, skäller ut dom förstås. Det vart en publiksammling runt mig, en skrattanders sådan!!!?

Husse visade mig att det var inte levande!


Jaja...


Matte har tyckt att jag ser för taskig ut, och när det nu längre inte är -30 grader så vart det en klippning.

E före!


E efter!


I morron är det en farmor och farfardag, husse ska följa matte på återbesök till Umeå. Och det roligaste med det är att dom kommer att ha Fenja med sig hem. Vi vet inte hur länge hon ska stanna men hon ska få följa med på mitt MH i Lindesberg. Nu är det hon som kommer att få sitta på bordet, klor, päls och ett bad. Jag min lilla diva ska bara ligga i min korg å titta på.

Tjao EZIVA :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0