Mycke bad blir det!

Det blir en del mete för oss, finns inget som är så spännande. Matte och husse har en annan åsikt, rogivande!. Men dom börjar prata i termer som låter att JAG ska få stanna hemma... Dom tycker att jag "rantar runt i båten" för mycke. Men att hålla koll på både mattes och husses ploppar är ingen lek, sen har vi ju ingen stor båt precis. Dom hittar alltid något att gnälla om...

14/7 - 2010
Denna dag vart det vattnet men i annat stuk, innan badet vart det klippning av Eziva Westerberg- Tjernqvist. Lillmatte kom och hon tyckte att jag såg ut som en risenflicka ska se ut, bra betyg till matte. Men lite senare bar det i väg till stranden för..

Shamponering!!


Ger igen åt husse!


Sen vart det lek!


Det var min vattenleksak som hamnade i plurret, extra kul :-)


I sommras kom det två bilar och frågade om en strand i Karlsvik som man såg från notviken, matte och husse tittar på varann.
- Nä nån sån känner vi inte till :-) men om ni går åt det hållet finns det en jättefin strand som man kan ha hundar på, säger matte å pekar.
Jag vill inte dela MIN strand med alla Luleås vovvar, då får jag inte vara lös. När dom kom tillbaka så tappade dom en grön flytleksak, Matte tog reda på den och hängde den på ytterväggen så dom skulle se den om dom kom för att leta den. Hon var även på schäfersidan för att kolla om det fanns någon uppfödare i luleå, det var en stor reklamgrej på ena av bilarna. Men utan resultat, så efter några dagar vart det min... Efter första kasten var den helt värdelös, mina tänder gick igenom den och den bara sjunker.

Å jag söker!


Å söker!


Jag ger mig inte!!!


- Se jag hittade den :-)


Jag släpper den för att ruska på mig, den sjunker!


Söker...


Ger mig inte förren jag hittat den!


- Tjoho, JAG HITTADE DEN!


Ja, så kan jag hålla på länge, då menar jag länge. Jag sover ganska gott efter det.. Men jag tror att jag är en vattenhund, finns det jobb att söka som sökande vattenhund, hojta till då.

Är som en fisk i vattnet!


15/7 - 2010
Dagens projekt vart modell större pinne..

Typ denna storlek!


Jag arbetade med den en bra stund, sen ska jag se om den flyter.

Släpar ut den i vattnet!


Flyter inte, vars tog den vägen?


Hittad!


- Var det nån som ropade på mig?


- Aha, husse. Jag kommer...


Kom på att min pinne vart kvar, men VAR?


Hittade en modell mindre pinne!


Det vart lite kastapinnelek innan godnattvals!


 Nu är det middag och stranden som väntar.. Återkommer imorron med fortsättning följer å dagens äventyr.
/Puss Eziva...

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken härlig sommar du verkar ha haft!

Så härliga kort!!

Nu måste du blogga snart igen - det är så kul att läsa om dina upptåg!

Många kramar Anette

2010-08-16 @ 11:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0