Kokobahiahjärna!!!!!

Dom som inte vill veta min negativa sida stänger ner nu men det är min hjärna som det är Kokobahia i, alla som träffar mig tycker mycke om mig :-) Men!!!! inte min nya style som jag lagt på mig, första tonårsstylen. Ni vet, så där trotsig man kan bli då man bara skiter i allt och kör sitt eget race. Om nån säger FOT åt mig så drar jag lite extra i en hoppande modell, säger nån Sitt så lägger jag mig. Inkallningen är jag ganska duktig på, kom å ta mig leken en sväng. Men livrädd att matte och husse överger mig så jag kommer ganska fort. Dagarna går och matte blir bättre, men jag blir bara prilligare och prilligare.

Men posten bär jag in fortfarande!


Hundtäcken är inget för mig, bläddrar till godsakerna istället!


Matte säger att jag är inte värd varken det ena eller det andra så länge jag inte sköter mig, men på kvällen kom mormor och morfar hit. Lämnade mig ensammen för att hjälpa matte att handla, suck!
När jag varit ensammen en stund så kom morfar in med en massa påsar och jag fick träffa min bästis Enya. Vi tokrusade i parken och sen möblerade vi om inne. Alla irro, men kul har vi :-)

Jag o Enya!


En dag när matte låg i sängen så pep det i mattes mobil, matte säger åt mig att det står - Ring! Lillmatte brukar skriva så för att spara sina egna pengar, men nu var det lite annorlunda. Det stod..
- Du är Rosad!
Det är min farmor och farfar som rosat matte och vill att hon ska få slippa värken snart, matte vart så glad. Husse fick komma hem och hämta matte för att fara på blomsteraffären för att hämta hem en...

Ros!


Självklart att jag bär den åt matte, men lite ego vart jag allt!


Vår prommisar består nu av lite tjafsande, det kan bli en del diskutioner. Fot, bla, bla, bla. Slutar bara att lyssna, men får ge mig. Vi visste inte att matte spiade på oss, så hon fotade oss när jag fick ge mig och husse fick rätt.

Ingen av oss speciellt glad!


Matte kunde inte hålla asgarvet tillbaka och vart avslöjad, husse skvallrade för matte vad jag sysslat med. Men vi gick vidare och jag vart FRI!

Börjar med att minska snöhögen, äter, äter och äter!


Tjohoo, se upp!




Tyvärr så får jag bara leka med smile när jag gjort något bra, jag tycker att jag är en världsmästare....

- Så kasta den nån gång då!??


Trög husse!



Måste gå till attack!


Braaa!!! Duktig husse, nu börjar du förstå vad det handlar om!


När matte inte har så mycket för sig, tråkigt med andra ord så blir det sysselsättning inne. Bland annat, fotografering.

Ögon!


Nos!


Käft!


Å tass!


Ibland, kanske oftast så har hon sina konstiga ideer. Kom alla och prova lev som jag så förtsår ni mitt problem.
I alla fall så har jag kvar min mysiga sovstil, nu gnäller matte på att jag har tovor på magen. Vad hon inte fattar är att jag är som en snöslunga i snön och inte hon, och när hon kliver upp på morronen så ser hon inte klok ut i skallen. Jag kom med en ide om att hon kammar mig, jag sätter klona i hennes flätor. (Jag brukar göra så, det blir ett h- vete sen för henna att kamma det) Det slutar med att husse borstar igenom mattes hår, jag ligger i korgen och sneglar med ett dolt leende :-)

Snuttis och min goa toviga mage!


Igår var vi med lillmatte hela dagen, vi var på sjukhuset. Dom kommer till bilen och lillmatte gråter, redan i morron 07.15 ska hon opereras. Hon har en lymfkörtel som ska tas bort och hon är livrädd, jag märkte att det var inte läge att attakera henne som jag brukar. Dom gick på stan en stund men kom hem å åt middag. Nästa gång dom satte på sig sina kläder fick jag följa, ni kan aldrig gissa var det bar. Till Enya, vi plockade upp henne i bilen å drog till Åke Erilsson Bil med husse bil som ska servas. Vi gick in dit allihopa, jag drog en HEL ENMANS SHOW! Eftersom det var stängningsdags så samlades alla runt mig, och alla utom matte skrattade. Undrar varför! Sen bar det iväg hem till Enya, jag tänker inte ens berätta vad matte och lillmatte tyckte om mig efter den promenaden. Matte vart liggandes i mormor och morfars gästsäng, lite för mycke ont i ryggen. Morfar fick skjutsa oss hela 400 meter hem, husse ringde och då sa hon att jag är på väg till min pappa. Aldrig mer ska hon gå ut med mig! Husse var snäll och tog hand om mig när han kom från jobbet,  vilken tur!

Idag har det varit pendling mellan hemmet och Åke E, hämta en bil och in med nästa. När vi kom dit första gången så var jag så UPPSPELT att husse gav mig till Kalle, när dom började gå ut så vart det stora tårar rullar på min kind. Tyst var jag inte heller, Kalle släppte mig och det vart tokrus i husses famn. Kan inte förstå varför alla ASGARVAR åt mig, matte säger
- Dom träffar dig en kvart lite då å då, då är du rolig att se på. Men vi lever med din nya attityd dygnet runt...  

Matte lämnade husse å mig för att fara till lillmatte på sjukhuset, när dom kom hem så var lillmatte lite groggy. Det innebar att jag fick ta det lite lungt, hon behöver mat och sova. Jag, husse och matte drog ut med bilen, var till karlsvik och promenerade. Vi mötte upp chaffis Elisabet i kyrkbyn, bytte bil och sen Åke E igen. Show igen för personalen och en prommis hemmåt, väl hemma så vart det middag. Inte för mig tydligen, skiter bara vatten så det vart en tablett vätskeersättning i vatten. Skitbesviken var jag när skålen lyftes ner!

Men jag ska den 6 februari få visa upp mig för domare, ska springa i en ring. Runt, runt! Det ser jag fram emot, tänk er när jag tar och showar för ett hundratal hundar :-) :-) Jag längtar!
Det är en inofficiell utställning så nån merit kan jag inte få.

Matte tycker att jag ska stå ungefär så här då! Vilket jag INTE kommer att göra!!!


Hanvovvarna är som tokiga i mig nu, matte hoppas att mitt första löp är på gång. Hon tror att virvelvinden i mitt huvud kan bromsas lite då, kanske, kanske inte!

Nu ut med husse innan han går å jobbar, ha de!
Hej hopp /Prilliga E


Kommentarer
Postat av: Ann

Ja inte var det lätt och läsa detta inlägg!!;)

2010-01-21 @ 10:35:45
Postat av: Anette

Kan inte tänka mig att det finns något negativt hos dig lilla skrutt!

Du är bara missförstådd!

Vilka fina bilder matte har tagit på dig - du är så söt!!

Då håller vi tummar och tassar för att det går i utställningsringen i februari och att domaren ser hur undrebar du är!

Din pappa hatar att springa vänstervarv så det måste vi träna på innan sommaren.

Däremot älskar han lydnad och fick idag ett förstapris i lydnadsklass tre!

Var rädd om dig tok-fia!

Kram Anette

2010-01-23 @ 13:41:31
Postat av: Anonym

Så söta bilder! :)

2010-01-31 @ 13:48:07
Postat av: Missfostret

De var jättefina

2010-01-31 @ 13:49:53
URL: http://missfostret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0