Ett dygn har 24 timmar, eller?

Här i luleå kan det vara både varmt och kallt ute, i fredags var det åt det kallare hållet. Typ -30 grader, varit så nu i några dagar. Jag Eziva, riesenschnauser ska i alla fall ha min dagliga dos av promenader oavsett kallt eller varmt. Så innan dansblablablaprogrammet på fredag kväll som matte skulle se vart det en prommis till kyrkogården. Med denna kyla innebär det MYCKE kläder på matte och husse = MYCKET längre tid att klä sig.
Matte har det inte så lätt nu med skor osv, men sa att nästa boende ska hallen vara minst 100 kvadrat stort. En vägg ska vara i betong, i den ska det sitta en väl fastskruvad krok. I den kroken ska det sitta en otuggbar kedja, i kedjan ska det sitta en Eziva med nånting (vet ej än) riktigt stort i munnen så hon inte kan diskutera!

Jag förväntar mig så mycke av livet att när dom tänker prommis är jag klar till 200% men det tar alltid sån himla tid för dom!? Iallafall så drog vi iväg ut i kylan, E lös hela vägen. När vi kom till kyrkogården var det lite spöklikt, alla olika stora gravar under snön som blir lätt upplysta av lampor och lyktor. Vi valde att gå till Åke först.

Skrapade fram lillpippin!


Några sekunder för länge att hitta lyktan, drog ett race med mitt koppel!


- Se där, det lyser nu husse!


- Hallå!!!!!! vi går vidare nu!


Sen till gammelmormor och gammelmorfar!


Och slutligen gammelfarfar!


För att allt ska gå rätt till har jag super koll, men matte säger att jag är bara så himla nyfiken. Precis lika nyfiken som lillmatte! Vi promenerade hemmåt, matte frös om sina händer efter att ha fotat bilder. Lätt panik vart det att
hålla koll på ben och kryckor, men hem tog vi oss. Lördagen var lika kall, -30. Men så på söndan när vi vaknade var det "nästan" så att badbrallorna kom fram, +0.5 grader. Hur konstigt kan det vara? Jag var ivrig att få komma ut, det blir det vanliga, fot osv innan jag får studdsa i väg. Men idag valde jag att tjuvsticka innan varsågod, ojojoj... 

Husse läste lusen av mig!


Men sen återförenades jag med min pinne och min snöhög! 


Två kvällar i streck har nu matte gått med mig själv på prommis, första kvällen började vi med att slarva bort mitt halsband. Ett halvstryp med dubbla kedjor som jag fått från mattes tidigare schnosrar, matte ledsen. Men en omöjlighet att hitta i den djupa snön :(

Jag är ju en riesenschnauser, jag tycker om att diskutera! Jag pratar med alla, tvåbenta som fyrbenta. I bilen talar jag om när nån går för nära och varje gång det bromsas så ylar jag i hopp om att vi ska ut å leka, trafikljus som skog. Mina förväntningar är enormt höga, kan nog bli lite för mycke ibland. Husse undrar vad jag och dumpe kommer att diskutera om, matte skrattar och vräker ur sig
- Hon kommer att skita ner sig och fly hem till hermelinsgatan, gode tjorvigt i huvudet på den här damen...
- Spökena då, säger husse
- Är hon kvar i Lindesberg till spökena så ska jag hoppa fallskärm, säger matte och skrattar ännu mer.
Kul dom har, men jag ska städa upp mitt kontor och göra mitt bästa...

På tal om 24 timmar, i den här familjen vet man knappt dag och natt. Ibland sover vi till 11.00 eller som nu till 04.30. Dom snackar om min oreda i huvudet, jag snackar om deras oreda i deras huvuden. Klockan ett piper det i mattes telefon, det  kom ett sms som börjar så här. Hej! Jag heter Anna och är Annikas dotter... Svårt att somna har hon så det blir lite finuliga meddelande. (nykär 17- åring)
Nu på morronen så kliver dom upp, matte kokar kaffe och husse gör sig färdig för jobb. Jag gillar bara läget från min soffa tills vi ska gå ut på inglasningen. Klockan är 05.00, jag ligger och spanar genom min glugg som vanligt men det är tyst och folktomt. Efter ett par minuter gnisslar polisgrindarna och ut kommer det en gubbe, han ställer sig och fibblar med sin mobil. Matte undrar vad det är för något och husse säger att det är nog en typ byggnadsarbetare, gubben börjar röra sig och matte viskar
- Det var den fullast byggaren jag sett hittills.
Jag får syn på figuren och gissa en gång vad jag gör då? Väcker stan förstås, ville ju bara tala om för matte och husse att vi är inte ensammen vakna 5 på morronen...

Husse drar iväg och jag intar sovposition, matte pigg och sliter fram kameran.

- Snälla matte, jag hade hunnit somna!


- Ungefär vad var det du inte förstod matte, gå å lägg dig!


Man kan nog lungt kalla det här gänget jag lever med för Löjliga familjen!

Detta är Eziva! 61 cm hög, 28 kilo med rekord i lång svans och öron större än en elefant
GODMORRON!

Kommentarer
Postat av: Anette

Klart du kommer att klara ditt MH utan bekymmer!

Du är ju pappas tös!

Gillar dina öron - det syns att du kommer från en fin familj!

Hälsa löjliga familjen!

Kram!!

2010-01-23 @ 20:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0