Husse, nu handlar det enbart om hur korkad husse är!!!

Igår så var vi och handlade, att handla med husse tycker matte inte är det snabbaste hon gör. Husse  är känd för att ta TID på sig. I affären ska han vända, vrida och läsa på 99% av allt som går att köpa i affären, i det har fallet var det på ICA MAXI. (ingen liten affär precis) Innan dom kommer ut ur affären så måste husse ha sig en 5 kronors korv, matte skakade på huvudet å sa
- För 1 timma sen åt vi fil och macka till lunch
- Det tar på krafterna att handla, får matte till svar
Hon skakar på huvudet och börjar dra sig sakta mot bilen, där sitter jag och Fenja i väntans tider.

Dom gav oss lite frisk luft i alla fall!


Sen drog vi vidare till Karlsvik som vi flyttar till redan på måndag, lite svammel bara. Det mest intressanta var att det var ett himla hundliv. Alla tisdagar har polisen hundträning, och idag var det i Karlsvik. Vov vov vov lät det.

Vi börjar med att nosa in oss bland träden!


Fenja håller koll på mig!


Å jag på henne!


Skillnaden mellan oss är att jag förföljer henne!


Hon hittade en pinne, kanske mer fokuserad än jag!


Jag drar å försöker hitta en egen!


Nu kommer vi till smarta husse....
Då förra veckan köpte vi en bärbar dator till företaget, Farmor har skött hela företaget åt oss. Nu vill hon att vi ska sköta det själva och matte har börjat så smått att sätta sig in. Den bärbara datorn har fått en plats på köksbordet (tillfälligt) I lördags ringde farmor och talade om att hela företaget är nu på eran externa hårddisk, klar att hämta. Husse lyder och hämtar hem den, kopplar in den i bärbara på köksbordet. Tjatar, tjatar och åter tjatar på hundar matte och lillhusse att VI INTE FÅR SNUBBLA ÖVER SLADDARNA. Ingen snubblar, till och med hundarna har fattat att det är en farlig zon att passera. Vad husse då inte har förstått, det är att även han INTE får dra med sig kablarna när han lämnar datorn. Å de gör han!!!!?? Ja, vad säger man?
- Braaa, duktig husse!!!

På kvällen när husse drog på jobbet så skulle matte koppla in den i gamla datorn, ge lite info om affärsplan till ett skolarbete till lillmatte. Den bara inte fanns! Matte ringer givetvis husse som är hemma snabbare än snabbast. (tro det eller ej, men han var snabb) Han provar på alla konstiga sätt att få igång den men misslyckas.
- Det måste ha hänt nå när den åkte i golvet, säger han
- Nähä, det menar du inte, säger matte med halvsne min
- Vi får hoppas att Overclockers kan rädda det som finns på den, säger husse
- Mmmmm.. säger matte

Saken är den att vi köpte hårddisken i höstas för att ha den som en backup till bla alla våra tusen, tusen och åter tusentals bilder. Inte nog med det, hela vårat företag var där...

Jaja, vad säger man. Man kan inte annat än skratta och gå vidare i livet. Vi har ju en hårddisk i huvudet, så det är väl bara ladda upp den mellan varven..

Till Anette.. Faktiskt så piper min boll än, är så himla försiktig med den. Men.... jag måste dela den med Fenja, det är ALDRIG kul för jag är en sotis dam. Det ska bli himla roligt att få träffa er och alla andra!
Vi får se hur jag sköter mig där nere, om matte å husse är helt omöjliga är det nog troligt att jag tar den där platsen i bilen :-)

Puss alla /E

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken härlig familj du har!

Jag tycker att vi bestämmer att du följer med oss hem på söndag!

Våra grabbar kan behöva lite action - dom börjar bli aldeles för slöa!

Funderar lite på att ta med gamle Molle upp på söndag.

Han älskar att åka bil och som det ser ut nu är det hans sista sommar.

Var rädd om dig nu så ses vi snart!

Ska bli så kul att äntligen få träffa dig!!

Kram Anette

2010-04-22 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0