Färdigblodat!

Att Fenja kom till oss den 1:a april är inget aprilskämt, men efter en lång resa från Härnösand fick hon inte vila. Det vart trimmbordet på studs, sen är husse kom hem vart det ett bad.

Stackars Fenja!


I all den här snön som kommit till min park är det inte lätt att hitta igen pinnar

Men Fenja lyckades sno åt sig en av mina goda pinnar!


Hon är snål, bus med husse istället!


En dag när vi for och handlade så gick husse själv ner i garaget för att hämta bilen. Fenja har sån separationsångest, hur kan hon bara tro att husse med bil kommer ut genom det lilla fönstret?

Se själva!


- Aha! Där kommer du, är det nu jag ska akta på mig, säger hon?


Vi for och handlade lite ved, grillkorv och annat smått å gått. Sen tittade vi förbi farmor och farfar en sväng.

Blöja på innan varsågod att hoppa ur bilen!


Försöker trycka mig genom 3 cm dörrspringa!


Nu har jag slutat att löpa och är inte lika intressant av hanvovvarna längre, det betyder mer frihet. Det finns nu tre veckors hopp, studs och spring i benenatt ta igen. Förra lördagen var det lite mulet, men varmt och vindstilla. Pulka, rygga och allt tillbehör packades. Fenja vet ochså vad ryggan betyder, å två galingar som vi är vart det krigsdans och sång.

Tillslut bar det iväg!


Jag får minsann dra hela lasset, Fenja trippar omkring som en himla primadonna!


Äntligen framme, och lossning av mig!


Väl lös valde jag att packa upp pulkan, tvärvände!


Jag han riva och slita lite, husse muttrar och packar ner igen!


Med svansarna på topp bar det iväg ner på isen!


Vi tömde pulkan, gjorde upp en eld. Fenja högg sig en pinne!


Jag vet att våran mat är i den blåa påsen, släpper den inte med blicken!


Jag gick till Fenja och visade vars skåpet ska stå!!!!


Tyvärr så hann vi starta ett slaggis, men husse var snabb. Och arg på MIG!! Jag bet Fenja i örat så att det började blöda, matte sur och kallade mig för SURBITCH!!
När vi lugnat ner oss vart det äntligen dags för...

Mellanmål!!!


Fenja fick sitta med husse och äta sin mat i lugn och ro, uti fall att!!


Sen har jag stenkoll på var Fenja går!


Allt hon gör...


Måste jag ochså göra!


Och vidare!


Hur tänker hon nu tro?


Hon hittade en koja!?


Sen försvann hon bara, började ivrigt leta?


Undra om hon gick upp från isen, tar sats!


Ser ut över hela isen men ingen Fenja!


- Titut din elaking, säger hon och kravlar sig upp!


- Matte Fenja hånflinar åt mig.......


Svamlade en stund!


Sen vart det glöd i brasan, - jag kollar husses tuggor...


- Så kollar du in mattes!


Husse vart busig av att få lite lunch i sig!


Att min matte och husse är lite småbusiga vet väl alla, men idag tog husse rekordet. Han trodde nog att han var 8 år.

Vad i hela friden gör han?


Men det gäller att hålla tungan rätt i munnen!


- Yes, där ramlar han!


Hej husse och välkommen ner på jorden igen!


- Gjorde du dig illa?


Bra, attack... :-)


Husse och vi vovvar hade värmen uppe, men matte som inte kan röra sig på samma sätt började bli lite frusen. Så det vart till att packa ihop våra pinaler och bege sig hemmåt. Husse tog pulkan och Fenja tassade på före matte som hade mig i koppel. Vi gick över snöhögarna för att nå barmark,  då händer det....
Ivrig som jag är drar jag för att komma till husse och Fenja, i samma ögonblick som matte satte sin ena fot i barmarken viker sig mattes ben och ramlar. Matte skrapar upp hela ansiktet och ser ut som ett blodigt monster, husse försökte hjälpa matte upp men det tog några minuter innan benet bar.

DÅ VAR JAG TILL SALU! Först har jag nockat henne så hon fick svullen näsa och blåöga, och nu det här.. Men det är ju inte med mening och matte har förlåtit mig. Med en risen är det ju lite spännande mest hela tiden, jag har ju trots allt inte tuggat sönder mer än ett par tofflor och husses båda handskar

Tjao, Färdiglöpt och avmaskad E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0