Bara tjorv!

Matte och husse tycker att jag bara tjorvar, I ALLT!? Matte klappar mig på huvudet och säger
- Finns det nåt har inne?
- Helt tomt säger husse och ler
Jag tycker inte att dom är roliga, en riesenschnauzer på 1 år, 2 månader och 3 dagar är så här. Att jag sen diskuterar, skäller, gnäller och ylar, ibland allt på en gång är väl en sak. Dom kan ju köpa sig öronproppar!
Det ska höras när jag är ute, speciellt på min gata hemma i stan.

I Fredags var vi ute å rantade med bilen, for sen för att hämta farmor och farfar på porsön. När vi närmar oss så börjar jag gnälla, sen yla och slutligen framme på gården skäller jag. Då är jag poppis :-)

Jag och min farfar!


Sen for vi till rutvik för att titta på den nyfödda prinsessan Ellie.

Stolt farfar!


Som vanligt blir det en kvällsprommis, och vi är så hjälpsamma! 


Jag in action!


Isen på hockeyplan har tinat i värmen som varit, då kan ni väl gissa vad vi gjorde.

Badade förstås!


Sen fick Fenja för sig något konstigt som ingen av oss förstod!


På vägen hem vart det lite dragkamp, två tjurskallar som inte släpper!


Jag kan inte direkt påstå att jag är ren, men med badet i parken drog vi hem massor av lera. När vi torkat så ramlade allt av i stora högar på golvet och i våra bäddar. Det resulterade i det här..

Först ut jag!


- Visst luktar jag gått Fenja! 


Sen Fenja!


- Se där, nu luktar du lika som jag :-)


Idag så hade vi tid med 19 på KRT för den årliga plomberingen, det innebar att ryggan kom fram. Det innebar lite operasång för mig och Fenja, jag tar dom högre tonerna och fenja dom lite mullrande tonarten. Väl framme på Kallax så fick vi komma ut ur bilen, husse gick och lämnade ifrån sig bilnyckeln. DÅ!!! kommer det en lös hund, svart labbe. Jag reser hela raggen och skäller så det hördes nog ner till Trollhättan, Fenja som aldrig är i koppel men var det nu hakar på att skälla. Vem vill träffa två heltokiga Riesenschnauzer då, förmodligen ingen. Två Riesenschnauzer i koppel och i andra änden en riktigt dålig rygg, tro inte att matte hade ett leende på läpparna.
Husse kom och tog över mig och vi började promenera in i skogen, efter ett tag hittade vi en snödriva som passade för lite kaffe å bulla. Vi busade på och kollade av området.

EN PINNE - Jag såg den först!


Skulle precis greppa den...


- Wow, ta det lugnt va......


- Jag hittar en annan, surkärring!


Hittade en egen!


Men vill ha den andra, smyger fram... Ähh, hon såg!


Kanske jag får lite kaffe av husse då!


I samma veva ser matte en kvinna komma med en schäfer, ungefär i två minuter var jag till salu. Undra om jag väckte nån sovandes björn. Vi packade ihop och promenerade tillbaka till KRT, bilen var klar och trötta somnade vi i våra bäddar.

Vi får se om jag hinner skriva mer i veckan, på lördagmorron drar vi till mamma Yra i Lindesberg. På söndag ska jag träffa min mamma, pappa och alla syskon. Ska även träffa Dumpe och spökerna, intressant. Matte och husse har köpt en lägenhet i Karlsvik, så det blir lite packning av porslin och annat tjafs i veckan.

Ha det kul alla /E

Kommentarer
Postat av: Marie

Trist att ni ska bort till helskotta och MH:a. Hade varit kul att se en tok-Ziva in action, haha. Jag hade väl fått en chock och dött eller nå. ;)

2010-04-20 @ 09:03:44
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anette

Lilla snuttan - nu får vi snart träffa dig!!

Det finns plats i bilen om du skulle vilja byta miljö ett tag!

Fast då blir nog matte och husse ledsna trots att du tydligen är till salu allt oftare nu!

Hur är det med den rosa pipbollen - behöver du en ny eller är den fortfarande hel?

Säg till så tar vi med oss en upp!

Kram!!

2010-04-20 @ 16:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0