Tjolahejs!

Här är jag, mina stora öron och värdens längsta ben!



Nu har äntligen kameran kommit hem till oss, det är "bara" knäppt 320 bilder på 4 dagar. I lördags packade vi ryggan full med goda saker och träningsgrejer, sen bar det iväg till Djurmagasinet. Det är så himla mörkt ute nu på kvällarna så matte å husse inte ser mig, det behövs reflex. Väl framme så måste jag undersöka lite grejer.

E är så himla nyfiken på allt!


Provade en reflexväst!


Det vart ett lysande  halsband åt mig, sen kom matte på att hon glömt ta med vatten åt mig så det vart ett stopp till.

Lite mys med husse i solen!


När vi var framme sticker matte iväg alldeles ensam, när hon kommer tillbaka så blir det lite fika. Efter 20 minuter bär det iväg.

Mot spåret!


Sele på!


- Sök spår, säger matte och det bär iväg och hittade min boll efter ca 60 meter!

Kolla matte!!!!


Lite lek, sen fortsatte vi vidare!


Jag är väldigt noga!


Efter 90 graders vinkel och ca 70 meter hittade jag min vattenskål!


Efter en himla massa bra och lek måste jag stanna till och pusta ut!


När vi kom hem så slocknade jag!


Senare vart det en promenad med husse, vi tränade lite lydnad på vägen hem.

- Se matte vad duktig hon är, säger husse med ett stort leende!


På eftermiddan kom hela rövargänget på middag, och lilla Lycka!


När vi ska gå våran kvällsprommis så testar vi mitt nya halsband med lampor.

Mitt halsband och mattes foppisar :-)


Igår när vi vaknade vart det lite pinntugg i parken!


Det kom 2 minijag!


Dom far åt alla håll!


Efter massa lek så går vi hemmåt, och jag protesterar!


När vi kom hem kom ryggan fram och mina spårsaker, matte har kommit på ett knep för att det ska gå fortare att packa och klä på sig. Hon lägger fram spårselen och linan på golvet, för den vaktar jag väldigt noga.

Släpper inte blicken från sakerna!


Matte fösvann igen när vi kom fram, jag och husse tog ryggan till ett ställe vi ska fika på. Matte kom tillbaka och berättade för husse att hon lagt ett apellspår till mig, två vinklar och tre aporter.
- Ska bli väldigt spännande och se om hon klarar av det, säger matte

E tigger bulla!


Tjugo minuter senare går vi iväg, det blir sele på och sök spår.

Eziva ivrig!


Se matte!


Jag fortsatte spåra och matte sa till husse att hon har glömt var hon gått, vilken tur att dom har med mig då som fixar andra aporten. Jag tar sista vinkeln och spårar mig fram till min vattenskål, matte blev så glad att det kom tårar. Hon tycker att jag är JÄTTE DUKTIG!! Med tanke på den varma sommaren och inte så mycke träning fixar jag det bra..

Återhittad vattenskål!


Man blir trött av att spåra så det vart mys med lillhusse!


Imorse vart det lite svammel i parken och jag har mycke spring i långbena mina.

- Hej då matte och husse!


- Va, så ni nå?


- Aha... Hit! Jag kommer som skjuten ur en kanon!


Husse har nu kommit hem så det blir en prommis med mitt lysande halsband, sen lite tv- tittande.

Hej svejs! /Eziva



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0