Mycke rygga nu!

Som sagt så kom ryggan  fram i lördags när husse kom från jobbet, spännande att se vart det bär  iväg. Men att det ska ta sån himla tid att packa den lilla ryggan förstår jag inte...

Är tråkigt, bara väntan!



Husse fick äran att bära all packning + Eziva, det är inte det lättaste alla gånger. Det beror vilket humör jag är på, och idag bestämde jag att inte göra det så lätt för husse.

Husse+ packning + jag = ingen lek!


Kan hoppa ganska högt!


När vi passerat vägen fick jag slippa kopplet, det hände ganska mycke saker efter järnvägen samtidigt. Tåget började rulla, ett nersågat träd och en vit säck som låg och lät av vinden. Jag hade koll på allt men min svans var inte rakt upp som den brukar utan rakt ut. Jag undersökte allt och vi knatade vidare, när vi kom fram så var det en pippitjorv som flöt omkring.

Var på väg att hoppa i, men det vart NEJ, STANNA!!!!

Då gick jag till husse som kastade, ville hoppa i där också men fick inte!


Matte satt och metade och fick napp på napp, himla spännande!


Mörkret kommer fort nu och det var bara att packa ihop å gå hem, det vart lite tv och John Blund. På söndag morgon hittade jag en liten pinne som jag ville ta med mig hem.

Stolt E!


Sen åkte den stora ryggan fram, jag blir lika sprallig som vanligt. Matte satte då fram spårselen och linan. Jag la mig så jag har full kontroll på ryggan i köket och mina saker i hallen. Medans det görs mackor och kokas kaffe så börjar jag bli otålig, jag börjar prata en aning. När vi sen började närma oss skogen levde jag rövare i bilen, kan bara inte låta bli.

Vi parkerade och promenerade till det ställe vi skulle göra upp eld och fika, matte hon stack iväg som vanligt. Jag talade om för husse med ett enormt högt tonläge att matte faktiskt lämnade oss igen!

När kommer hon tillbaka?


Matte kom tillbaka och dom fikade lite, det vart en frukost i skogen. Och äntligen har dom tid med mig!

Skynda matte, nu vill jag gå!


Min läderrulle :-)


Lite lek och BRAAAA!


Matte ego och tar den ifrån mig!


Fortsatte, min rosa pipboll!

Det blåste ganska mycke så det vart lite tjorv i sista vinkeln!


Eziva reder ut det mesta och spårar vidare, till min vattenskål!


Jag brukar sällan få nog så jag satte igång med detta!


Skitkul, det brukar sätta matte eller husse i städning!


Nöjda och hungriga så grillade vi lite korv, vädret vart bara sämre och sämre. Vi började promenera till bilen, klarade oss från regn. E trött på söndagkväll.


Idag på våran prommis hittade jag ytterligare en liten pinne till min samling utanför porten. Jag hörde att det var en tant som putsade fönster. Det gnäller så från skrapan att jag vill hjälpa till med fönsterputningen.

Någon putsar fönster!


Mötte en kille som morrade åt mig!?


När vi kom hem så fyllde husse mitt  foder i fodertunnan vi fått av mormor!



Efter middan for matte och jobbade en stund och husse gick för att sova, helnatt igen. Nägot spännande händer inte ikväll, men kanske nåt kul med husse när han vaknar imorron på dan.

Återkommer /E


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken fin pinne du hade hittat!

Hoppas du fick ta med den in och lägga på hatthyllan!

Gillar dina stora fina öron och ser ett par likdana på din far!

Man tycker ju att hörseln borde vara utomordentligt bra med sådana trattar :0)

Du lever ett gott hundliv tjejen - härligt att se!!

Kram Anette

2009-09-28 @ 12:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0