Lek med Enya!

Vilken höstdag vi har haft idag, solen skiner och 19 grader varmt. Dagen började med att jag väckte husse, det brukar jag inte göra men jag var så himla pinknödig.. Jag hann precis utanför porten så kom det minst 7 liter, det rann på min tass och det är äckligt. Jag förökte stå på så få ben som möjligt, för att sen hoppa ifrån alla litrar som slingrade sig som ormar mellan alla trottoarstenar.

När vi kom in väckte jag matte som rörde lite på sig, matte morrontrött och jag alltid lika glad. Vi åt frukost och gick på en promenad i solen, stannade i parken och bara gottade oss. Jag försökte få igång husse och det gick till slut, jag är oemotståndlig.

Kom igen husse, ta av mig pinnen om du kan :-)


Husse är större men jag snabbare!


Vi lekte en stund men sen satte sig husse med matte på gräsmattan, men idag kände jag inte för att göra dom sällskap.

Jag fnattade på egen hand!


När vi kom hem vart det ett sånt där tråkigt byte av kläder på matte, från grått till blått. Och husse sätter på sig träningskläder = bli ensam hemma. Det gör inget, jag klarar mig bara bra. Snarkar mest hela tiden, kanske tar en liten liten tugga från min påbörjade ryamatta. Om jag tar lite åt gången kanske dom inte märker något, synd att mattbitarna kommer ut bakvägen.

När matte kom hem tog vi en promenad till apoteket, där fick jag sitta blickstilla och vänta på matte. Jag vart så glad när matte kom att jag försökte göra volter och en massa andra konster, matte försökte lugna mig, saken är den att jag satt fast i ett tillfälligt järnstaket. Lite roligt hade det varit att släpa runt på ett sånt i centrala Luleå :-) Självklart bär jag mattes påse hem, hon knyter många dubblelknutar.
På vägen hem ringer mormor och frågar om jag vill träffas i karlsvik och busa med Enya, vilken dum fråga?!
Mat och sen bär det iväg..

Möte med mormor, och husse var också där :-)


Jag hittade två bollar, husse kastar. Kolla vad han tar i, ser ut som jag får hämta den på ICA MAXIS tak på storheden!


Jag och Enya busade försås, hon växer också så det knakar!


Den lilla attackerar mig!!


En tuff dam, min inlärning har fungerat!


Men släpper min upphittade boll gör jag inte i första taget!


Men nu du min lilla vän!!


Hon blir inte änns rädd för mina stora tänder!!?


När vi busat en bra stund, gick vi en lite promenad i skogen. Jag åkte in i bilen med en boll, jag hoppade ut med den för det finns en till som ska med hem. Matte hittade den och kastade in den i bilen, och jag efter. Men jag släppte den första bollen så den for ner på backen, ut igen. Matte irro och till slut fick hon igen bagageluckan, pust! lät det.

När jag är trött så är min tunga åt motsatt rikning!


Efter allt bus så  for vi och tvättade bil, inte så kul men det kommer kollegor och andra trevliga människor som vill vara med mig. Jag är väldigt omtyckt! Men nu blir det välling och prommis. /E


Kommentarer
Postat av: mormor

en otroligt bra berättare och fotograf

coooool underhållning

2009-09-15 @ 22:28:55
Postat av: Anette

Redig tjej som hjälper matte att bära!

Din pappa vill ocskå gärna hjälpa till och får alltid bära något när vi åkt bil och går från garaget.

För ett tag sedan fick han bära husses påse med ostbågar vilket inte var direkt genomtänkt.

Luftfylld påse och stora riesentänder = husses ostbågar på marken och jätteglad riesen som älskar ostbågar!

Kram på dig lilla hjärtat!

Anette

2009-09-18 @ 15:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0