Kommer nån ihåg mig, ni vet jag Eziva?!

Här är jag som gumman i lådan!

Idag är det tre veckor sedan vi lämnade in kameran, matte har varit och efterlyst den men den är nog borta 1-2 veckor till. När matte lämnade in den sa dom att den skulle skickas dagen efter men verkstan tog emot den för några dagar sen????? Men jag är vid gott liv och bara busigare än nånsin!

För ca två veckor sen glömde jag helt bort vad jag hette, allt matte och husse har lärt mig och testar nu mina egna vägar här i livet.. Matte tycker inte det är allra värst men det blir lite konstiga inlärningar just nu, ex..
1   Får inte rusa ner och upp för trappor, knäar dom som är ivägen
2   Inte hoppa på alla dörrar, matte och husse ska öppna och jag får ställa mig sist i ledet :-(
3   Inte tigga, får bara mat 3 gånger och välling. Matte tycker att det räcker för mig, ingen varghund här inte!!
4   Lydnad, vad är det för något?? Men matte lurar mig så vi leker valpinlärning nu, kan bara inte misslyckas :)
5   Jag vill åt ett håll men matte å husse åt ett annat, strypkoppel på... (när vi promenerar i stan)

Listan kan bli lång och jag ska inte göra er förtvivlade, mina hormoner är övergående och kanske det börjar dra ihop sig till den så kallade löpningen..?
Något matte och husse är nöjda över är att jag kommer omgående på inkallning och jag är mer intresserad av matte och husse än alla hundar i hela världen. Vissa gånger får jag busa och andra inte, jag gillar läget bara jag får kolla in vem det är som passerar. Kanske måste jag surra lite åt kompisarna när jag är i koppel men det är bara av vänlighet och för att tala om att jag är här.

Jag är en trygg liten E som sover lika gott än!


Under dessa tre veckor har jag varit och doppat mig alla varma dagar, i den takt jag växer tycker matte att det är perfekt med några simturer istället föe att röja runt stan med alla 100 kompisar. Jag blir lika sandig och det städas hemma som vanligt efter mig.. Vi har ochså varit i stugan flera gånger och lärt Enya lite hyss, hon är en kaxig liten dam, men fortfarande en mage som husse. En mage efter husse har inte jag lyckats få men jag rör ju ochså på mig :-)

Matte har nu börjat jobba några timmar mer och kommer att göra det så gott det går fram till operationen, jag är bara glad åt det.. Gissa varför? Jo.. jag får vara hos farmor och farfar, varje gång jag kommer dit så hälsar jag på dom med att hoppa av glädje sen river jag nästan insidan av huset. Saken är den att farmor gömmer godis lite här och var och alla ska hittas. Med min gigantiska kropp som växt lite för fort förstår jag inte att jag ska ha med mig alla 4 ben och att min kropp inte hinner stanna i tid. Kul är det och när farfar och jag är ute på våra prommisar så lyder jag som en hund :-)

Som sagt blir jag badad i vanlig ordning!


Ska skvallra om en annan sak som matte inte var så lycklig över... Som dom flesta vet så har matte ont i ryggen och det kan man utnyttja när satan är med på promenad..
Matte hade beställt från borje-tingseryd.se saker till mig. Bla grisöron, tuggpinnar och hästshampo (hästshampo är lika som hundshampo fast mycket billigare, 2.5 l 89:- som man dessutom kan spä ut till flera liter) Vi promenerade till ok för att hämta ut mitt paket och när vi började våran färd hemmåt så var jag så ivrig att öppna kartongen OMG. Den vägde bara 4 kg och gick inte ner i en påse så matte hade den under armen, jag kämpade febrilt på att få öppna den hela vägen hem och matte arg, jag gav mig inte.. Hoppade och bet i kartongen, matte bytte arm och jag snurrade in henne i kopplet. Matte ännu argare men mina öron låg kvar i bädden hemma och vilade, det slutade med att matte var ganska justerad i sin kropp dan efter.. Men när vi var hemma så fick jag öppna mitt paket och jag tog mig en tuggpinne som belöning, det är så vi risen funkar...!

Det vart en lite uppdatering av mitt liv som kameralös och riesenschnauzer i Luleå, men en jävul är jag ännu :-) (en jätte snäll sådan)

Se vad jag kan fortfarande!


Puss å hej leverpastej, snart tillbaka!!!





Kommentarer
Postat av: Anette

Hej lilla skrutt!

Jag blev lite orolig när du var borta så länge och jag började fundera på vad du nu kunde ha hittat på för tokigheter och om du gjort dig illa.

Skönt att se att du är dig lik dvs helt underbar!!

Hade varit riktigt kul att se er promenad med lådan från Tingsryd!

Att matte inte kan förstå att du bara vill hjälpa till!

Ps Din pappa har varit duktig ska du veta och lyckats få både ett Lp2 och blivit uppflyttad till högre i spår!

Kram Anette

2009-09-07 @ 16:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0