Dagarna bara rusar iväg!

I Tisdags var det en husseochjagdag! Vi började med att fara iväg till skogen för att motionera lite och bara få vara ute i det fina höstvädret.

- Jag står still 1 sekund så snabba dig med kameran om jag ska fastna på bild!

Efter vi rusat av oss for vi till farmor och farfar, det är kul att komma dit. Jag brukar söka igenom huset för det kan ligga godis under mattor och på andra kluriga ställen. Farmor är den som har hand om godisburken och farfar tar hand om min gosiga sida.

Att få godis och bli kliad samtidigt är väl bara för bra, avensjuka?


Torsdagmorron var vi som vanligt till parken, sträcker på mig som vanligt!


Fick syn på min kompis Ekorre!

- Varför springer du och gömmer dig i trädet?


-Kom å ta mig, säger Ekorren och busar i trädet!


Sen fick jag vara hos farmor och farfar medans matte och husse jobbade, farfar promenerar mycke med mig och han törs till och med släppa lös mig i skogen. Det är bara härligt att få visa hur fort jag kan springa i min studsbollsstil. Matte hämtade mig och jag somnar på inglasningen och snarkar så matte skrattar åt mig...

Fredag eftermiddag for vi till Enya och kollade läget, egentligen får vi inte busa inne.. Men det var en himla massa kamp med hennes leksaker.

Vi in action!


Snäll som jag är får hon vinna ibland!


Men hon kan konsten att retas!


Jag leker med filten så kanske hon lämnar kampsaken!


ENYA = SATAN II


När vi kom hem så var jag ganska matt, husse kom hem från jobbet tog vi en promenad i mörkret. Den enda som lyser är stjärnan och stjärnarn är JAG :-) I alla fall så blir det Lördag och ryggan kommer fram, lika med mina spårsaker. Efter ett himla väntande bär det iväg till skogen och jag lever om värre och värre för varje gång.

Hjälper husse med veden och gör upp brasan!


Fast vart jag, inget konstigt med det. Men husse lämnade oss???


Husse kom tillbaka efter en stund och det vart frukost!


När vi smaskat på så bar det iväg, med husse å jag i täten. Nåt nytt...


Se vad husse kan, sele på!


EZIVA = IVRIG

Tar spåret på en gång!


Hittat pip pip!


Å vidare!


Att lägga spåret och en apport efter en stig, vad är problemet!


- Kom husse så kör vi vidare!


Hittade igen trasan åxå!


Gjorde ett försök att sno den ur husses ficka!


Mot nästa överraskning, det var en av mina gröna bollar!


Och slutligen min vattenskål!


Jag = Eziva har idag klarat ett husse spår med husse bakom linan, de ni! Det var 4 apporter och tre vinklar och lite stigrace i kraftig vind, nu kan min husse och matte vara stolt över mig. Jag skryter ganska mycke men jag lyssnar bara på min matte och hon säger att jag är JÄTTEDUKTIG!!!

När vi kommer tillbaka till vårat "läger" så vaktar jag mina saker så dom inte hamnat på villovägar igen.


Vi grillar lite korv och åker och handlar innan vi kommer oss hem. Trött Eziva hinner ta en tupplur innan husse sliter fram trimbordet.

Eziva före klippning!


Mmmmm...... Klor fram!


Å bak!


Njuter? Nja, tror inte det men ingen ide att protestera!


Klippningen är påbörjad!


Ganska tröttsamt!


Kan inte hålla ögonen öppna!


Efter klippning blir det ett bad med husse, färdig E!


Efter klippning och bad bär det ut för ett race i det fria, typ fnatt!

Varsågod, hopp å lek!


Å tokstart som vanligt!


Husse  har med sig pip pipbollen!


Kan ni avgöra vem som kommer att ta pip pip först??


HEHE... Jag förstås!


Jag erkänner, väldigt pömsig Eziva den kvällen!



Idag har jag varit med husse och gjort div saker, däckbyten, promenader och Simon John och Vincent var på fika. Matte kom hem och vi drog till Enya som växer i lika hastighet som jag. Hon blir bara tuffare och tuffare, snart måste jag nog sätta henne på plats och inte vara för snäll. Det kan kallas uppfostran i hundarnas språk.

E och E


Vi skjutsade våran vän Kristin som for hem till stockolm, skjutsade inte hon till stockholm men till kallax flygstation. Sen lite bus i mörkret på arcusskogarna, hem och E trött efter dagens bravader. Vi får se vad som händer i veckan men det är ett blåsigt Luleå med en massa höstbusväder, kanske bara jag löv och jaga min vän Ekorre.

/Hejsvejs E








 


Kommentarer
Postat av: Anette

Förstår att du sover gott om nätterna med tanke på din aktiva livsstil!

Nyfiken på om du är husses flicka eller mest mattes?

Kram på dig sötis!!

2009-09-30 @ 20:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0