Tjolahej!

Veckan drar iväg med en himla hastighet men efter min SKITdag vart det söndag, det var kanonväder och vitt på backen av frost. Matte valde då att ta med klotången på morronprommisen.

Givetvis bär jag den själv!

Matte tog av mig den, såg att den hamnade i fickan.

-Ska vi inte klippa mina klor!?


Efter en stund vart jag inkallad, framtassar!


Å baktassarna!


Färdig, tar tången å sticker!


På eftermiddan tog vi en långprommis, jag fick gå på dom där himla gallerbroarna igen. Men nu är jag inte så feg längre. Jag hittade ialla fall en boll som något barn har glömt, eller kanske lämnat.

-Matte, husse.. Se vad jag hittade där borta!


Jag och bollen busade en stund på mina villkor, men när jag väl övergav bollen så...

Stack jag och livade upp pippitjorvarna i dammen, vilket fågelliv det vart :-)


Dagen V är nu här, V = Veterinär. Det innebar att matte måste kliva upp med mig kl 05.30 för en morronpink. Vet Pia vill att jag har jättemycke pink i min pinkblåsa, så det vart källarvägen till garaget. Husse körde nästan in genom porten på djursjukhuset så jag inte skulle pinka. I vanlig ordning så såg jag vart vi var på väg och började steppa och yla i bilen, när jag kommer till vet så tar jag över och talar om för alla djur som passerar att det är jag som basar här just nu. Efter en stund kommer Pia och ropar
-Annika. vi får komma på ett litet rum som undersöks noga. Pia kommer tillbaka till oss och gosar med mig samtidigt som hon sätter en nål med vätska i mig, hon lämnar oss. Husse börjar pillra med nåt.

- Vad har du i händerna husse?


Jag började bli lite lullig så jag stödjer bakbenet i väggen för att klara av att stå.

Husse är beredd på ett ras och sätter sig!


Slocknar!


Bajsar i sömnen, gör det om ni kan!


Husse lyfter upp mig på bordet!


Zzzzzz......

Pia kommer å grejar med mig!


Hon tar lite pink genom min mage!


När hon var klar så fick jag en till spruta med tvärtommedel, när jag  började vakna fick vi lämna rummet. Efter 6 timmar fick jag äntligen pinka.

Vinglig E morronpinkar kl 11.30!


Äntligen fick jag lägga mig i bilen, jättekonstig i huvudet!


Hela dagen var jag trött och vinglig, Husse är lite överbeskyddande av sig.
- Ojojoj, när blir hon som vanlig igen?
- Hehe.. Det här är en risen och inte sista vetbesöket, på kvällspinken kommer hon att ta igen allt hon missat idag.
Sagt och gjort så var jag virrigare än vanligt på kvällsprommisen, men det var två flickor i 16 års åldern som ochså var virriga i huvudet. Dom tände en brasa inne på skolgården nära en nybyggd friggeboda, sen satte dom sig och tittade på den. Varför gör man så säger matte och vi gick för att fråga, dom var så fega att dom stack. Matte ringde polisen sen började vi langa sand från sandlådan för att släcka brasan, vi lyckades och polisen kunde bara glida förbi och se att det inte brann mer.

I onsdags var det kanonsol och lite småkallt, men selen och linan kom fram. Det bar iväg och hur jag låter i bilen vet ni redan. Husse gick iväg och jag ylade, när han kom tillbaka fick jag hoppa in i bilen igen!? :-( Intersport? Efter ca 40 minuter for vi tillbaka till skogen och jag skrek som vanligt.

- Måste jag sitta, vill ut i spåret?


Sele på!


Sätter fart efter klartecken!


Rosa bollen!


Gröna bollen!


Kamptrasan, E lika ivrig som duktig!


Lite lek innan sele av!


På väg till bilen träffade jag en ny kompis!


Idag lördag har husse äran att jobba hela dagen, det innebär att jag får ha matte för mig själv. Vi tog en prommis i det fina höstvädret, vi passerade pippidammen men den var tom. Undrar var dom alla tjorvarna tagit vägen? Vi fortsatte promenera och plötsligt ser jag dom!

- Här är ni!! :-)


Jag kommer och leker med er!


Sticker ni när jag kommer?


Matte säger att det var mitt sista dopp för året, färdigbadat med andra ord!

Matte sticker aldrig utan mig, så jag kommer väl upp då!


Tittar medans pippitjorvarna samlas igen!


Tra la la.. lilla bron!


Långa bron!??


OK!


Vi fortsatte våran färd, passerade klintbacken och gick upp på mjölkuddsberget. jag är lös hela tiden, när vi möter någon så tar matte mig fot och när dom passerat "bus å lek"

Du ropade "HIT" Jag kommer!


Borde stå..
Riskområde! Risk för liggande plåtskyltar i naturen, miljöfara!?


Vi gick vidare över berget och till Shell för vattenpaus, husse kom och stack.

- Vad gör dina handskar så högt upp?


Vi prommenerade hemåt och sista kilometern bar jag vantarna åt matte,vi mötte en goldenkille som var nyfiken. Jag drog upp svansen som en stålvajer, höjde upp kroppen en decimeter och spännde blicken. Det är = kom inte nära min mattes handskar!!!

Nu har mörkret kommit och husse har slutat jobba, måste rusa.

Ha det! Eziva Diva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0