Eziva har fått komma hem i kväll!

Idag har jag terroriserat personalen på djursjukhuset, dom tycker bara att jag är så söt och levnadsglad. Dom har fotat magen igen efter jag har fått i gång bajseriet. Matte ringde kl 15.00 till vet och pratade med Maggan, hon sa dom underbara orden
- Eziva får åka hem idag
- Får hon, utbrister matte och en tår trillar på hennes kind
Matte ringde genast husse som ville följa med å pussa på mig, sen ringde matte till Johannes på BC och förklarade läget.
- Klart att du får sluta nu, åk ni och hämta Eziva.
- Tack, snälla du :-) säger matte och det bär iväg till djursjukhuset

Matte och husse möts upp och efter en stund skickar Pia oss till ultraljudsrummet
- Hej matte och husse, skriker jag
Jag hoppat och studdsar mellan dom som en jojo, Pia berättar att mitt bajseri har kommit igång. Dom hade inte hittat någon kotte el liknande, tarmarna är lite retade och halsen lika så. Men jag slipper äta mera medicin, himla skönt. Matte frågade hur jag skött mig,
- Lugn och trygg i buren inne men väldigt intensiv ute på promenaderna, säger hon och skrattar
- Du måste skoja med oss, Eziva intensiv??? skattar matte tillbaka.

Husse tog fram kopplet och jag var inte sen att sätta in huvudet i mitt eget halsband, sen säger peronalen hej då och jag promenerar stolt med matte å husse ut.

- Hej då för den här gången :-)

Det är så skönt att vara hemma igen, så nu ska jag rå om Matte som har hög feber. Det blir tv och filt i soffan.
Borta bra men hemma bäst!

Zzzzz.... E

 


Kommentarer
Postat av: Anette

Vad skönt att du är hemma igen lilla vän!

Det kom allt en tår här också när jag läste att du skulle få komma hem!

Ta hand om matte nu och ge henne massor av blöta riesenpussar så blir hon snart frisk igen.

Många kramar Anette

Ps Pappa Loke skickar en extra varm och lång kram till sin lilla tjej. Ds

2009-10-30 @ 20:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0