En riktig SKITBLOGG!!

För känsliga läsare så undvik detta blogginslag, nu har jag varnat så det blir på egen risk!

Eziva SKITER!


Det har väl inte hänt så mycke kul sedan sist, matte och husse är som vanliga och jag lika virrig i huvudet som jag brukar vara. DVS att jag hittar på lite småhyss och tar dagen som den kommer. Lite besviken är jag allt på lillhusse, vet ni att han har tjallat på mig?! Min  trogne vän lillhusse!!

Jag tar det från början, matte och husse for och jobbade så jag vart ensammen med lillhusse. Han var nere å ja uppe i lägenheten, då vart det helt plötsligt ett himla liv på min våning och lillhusse undrar då vad som händer. (Han är en sån där filur som brukar skrämma matte så att hon skriker och studsar i taket) Han tror då att matte kommit hem och smyger upp för trappan, ser fortfarande ingen men hör ett himmla liv och skällande. Han smyger vidare mot ljudet och upptäcker mig alldeles ensam fullständigt SKITtokig i matte och husses säng, risenfnatt ismyg kallas det. När matte och husse kommer hem tjallar han....
- Hon brukar vara i eran säng när ni är borta, säger lillhusse
- Jaha, säger husse och matte i kör som har svårt att tro att det är sant
- Det förklarar varför du får inhalera på nätterna, säger då matte till husse
Husse har ju då lite astma och har inte mått så bra när han har sovit, husse for ut och jobbade igen och matte satte på sig städarrollen. Eziva är SKITduktig på att hjälpa, speciellt när matte satte på rena sängkläder. Inte vart matte nå irro på mig, näää :-)
- Eziva min vän, jag bäddar rent så husse ska må bra så du kan väl hitta på nåt annat hyss medans jag fixar det här!? säger matte
Tra la la la la... tripp trapp ner till lillhusse för att kolla in läget.

För några dagar sen var vi och kollade till min vän Enya, Milla var ochså där. Och en massa mattar och hussar, Enya har fått en jättesöt flicka som promenerar med henne.

Anna och Enya! (tror att hon har sina blickar bara för mig :-))

Milla tog mattes vante :-( Morfar hjälpte mig!


Men himla ljushuvuden, vad tjafsar ni om?


Enya = liten = pink!


När hon kom hem vart det lite mys!


Black and white!


Och sen knähundade jag med matte lite så hon inte blir ledsen!


Eftersom jag är ganska stark och kan nog med mina 26 kilo slita så mattes rygg blir två är det nu ännu strängare att gå ut på promenad, fot i trappan ner... Förstår ni att jag har det tufft här hemma!

-Fot, duktig flicka! Säger matte


Tjohooo....


Korrigerad OMG, jaja..


Väl i parken tar jag det jag äger å sticker som ett jehu!


Ses!


Mitt strypis skramlar så härligt när det följer efter mig i hög hastighet!


Drar en snabb cirkel!


Attan,  tappade kopplet i farten!


Där är det!!!


- VA... Skrattar ni åt mig?


Efter min SKITstund så gick matte iväg med påsen!


Sen försvann hon bara!


Hon bara lämnade oss så där!?


Men sen dök hon upp på andra sidan dungen, läskig var hon!


Drar!


Iaktar!


Provar en attack till!


- Buss på matte, säger husse å jag lyder som vanligt!


Har svårt att ge mig!


Efter den prommisen via gravarna så fick jag fara å vara hos farmor och farfar, när matte och husse kom dit för att ge mig en puss berättade farfar att jag rullat mig i SKIT. Husse fick då rycka in med en tvagning av Eziva i uniform och med pipen på för en ny beställning.

Kan även tvättas borta :-(


Ska jag torkas ochså? HEHEHE....


Idag har det varit en riktigt SKITdag, husse jobbar och jag, matte och mattes handskar tog en prommis. Vi kollade till pippidammen, massor av fåglar.

Se vad många pippitjorvar!


Vi fortsatte våran prommis för att möta husse om en lite stund.

Hmmm... -Ska jag gå där?


Nej!!!!


Jaja, jag kommer väl då!


En till, gånger 10!?
- Matte skojar du med mig nu, ska jag gå övar hela det konstiga gallret med vatten under i en mörk tunnel?

Åhh.. min älskade husse dök upp, hjälp mig!


Tack!


Vi tjorvade på med husse en stund och sen lämnade han oss och fortsatte jobba, då vart det hetalinjen i mattes mobil, och jag passade på att greja själv lite.

Snodde mattes handske


Se hur busig den är!


Vi fortsatte, varför dricka vatten när man kan knapra is?


Kolla in skogen bakom mig!


Hetalinjen fortsatte och min halvbrorsa Dakars matte ringde, eller mattes mobil ringde upp henne. Låter konstigt, men hon har ringt matte å matte har inte hört så mobilen valde då att ringa upp henne på egen hand. Hallå, hallå låter det i mattes ficka, medans dom pratar så passar jag på att rulla mig i människoSKIT. detta hände i dungen bakom mig på bilden. Matte glad? Inte just....
Vi fortsätter och jag tar mig ett sista dopp för i år.

Ruskar av mig efter ett kallt dopp!


Passerade pippidammen och jag drar in i skogen en sväng, matte kallar på mig och jag kommer som ett jehu och dyker på en maxpåse.

Delar den i mindre bitar och matte upptäcker mitt skogsbesök! SKIT!!!


Mycket SKIT!


det kom fram en herre  med en hund som jag ville leka med men matte satte stopp, på med halsband och en rask prommis hem. Matte var så arg, sa inte ett ljud men jag gick med alla fyra tassarna i luften. När vi kom hem vart det badrummet, matte höll på att kräkas av min doft och ringde husse.
- Kom hem å tvätta DIN hund annars vet jag inte vad jag gör med henne.... Säger matte i en ovanlig ton.
Hon var så arg på mig att lillhusses kompis Jonny kanske inte törs komma hit mer, förstår ni då röstläget?
Husse kom och matte sa.
- Det är bara klä av dig ALLT och skratta inte, när du ser DIN hund så är det inget glatt återseende..
Husse lydde och gick ner, matte stannade kvar uppe. 25 minuter senare fick vi återförenas med matte och dom skrattade så glatt, matte fick lite tvätt att fixa så här på lördagkväll. Hennes täckbyxor, alla handdukar i badrummet som jag SKITAT ner, hela duschen och golvet måste skuras, drapperiet  tvättas.
Det är nästan lika kul som på Julafton!

Pappas matte har en fundering på om jag är mattes eller husses flicka, jag måste nog säga att husse är husse och matte är matte. För att jag själv ska må bra så är nog det 50/50, båda är lika stränga. Matte å jag tränar lite mer men med husse så myser vi mer, jag skulle inte för mitt liv (än så länge) inte lyssna på en inkallning. Det är så spännande varje gång jag kommer till dom så hundar, harar, pippitjorvar, igelkottar och min vän ekorre får vara ifred. Just idag så har jag nog inte varit någons flicka, tur att matte sparat kartongen om jag vill flytta till Trollhättan.

Ska till vet på måndag ang pinkeriet, mer om det på måndagkväll.

Sen vill jag att alla ska tänka på lilla Fenja som opererades i går, livmodern. OP gick bra och hon kommer att gå med tratt ett par veckor, en risenflicka till som bara vill leva livet. Puss och kram Fenja från oss alla.

Min matte och Fenja i fjällen!


Tass å puss E 26.3 kg
 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är grymt bra på att skriva och fånga läsaren :) Såg verkligen allt framför mig :P



Kram E

2009-10-11 @ 22:00:36
Postat av: Anette

Du är en allt en riktig SKIT-unge!

Förstår om du var billig eller rent av gratis efter alla dina påhitt!

Hit är du alltid välkommen - jag älskar dig redan!

Kram Anette

Ps Pappa hälsar! Ds



2009-10-12 @ 19:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0