Bara skitväder = ingen kamera!

Det har regnat och snöat om vart annat i över en vecka, idag kikade solen fram en sväng. Det är så synd när vädret inte vill vara glatt så kameran får följa på mina strapatser. För några dagar sen så hittade jag en större pinne som jag lekte med, men husse tyckte att jag borde göra mina behov istället. Han tog av mig pinnen å jag blev tokig, då satte han upp den i ett träd... Nästa prommis blev med snälla matte, när vi kom till parken visade jag matte vad husse gjort. Hon skrattade och tog ner den år mig, buset var igång :-)

- Kom matte ska jag visa dig var min pinne är!


- Där uppe!


Så där ja, nu är vi tillsammans igen!


I onsdags lämnade husse in sin bil på Åke Eriksson, vi valde då att gå och möta honom och promenera till baka till verkstan. Jag blev så glad att se husse  och gick till attack, mitt i min rusning korsade det en ekorre framför nosen och det uppstod då ett problem... Husse eller ekorre?? Jag valde faktiskt husse :-)

Fot, duktig tjej, bus å lek!


På Åke E ville husse kolla in begagnade bilar, inte jag 

Valde att bli lätt rabiat!


Gick för att kolla om Magnus var klar med bilen men den hängde under taket!?

Himla massa oljud här!


På fredan när Lillmatte kom hem så bestämde vi att dra iväg på lite äventyr till sammans, först en tur till parken.

Hittat pinne, är på hugget så ta mig om ni kan!


Har tittat i min pappa Lokes Pixbox, och han brukar se ut som mig på bilder. Ingen tass i marken och elefantöronen ser ut att kunna fungera som vingar..
Husse fick tag i mig och kastar iväg pinnen åt mig.

Startsnabb eller inte, det får ni bedömma!


Sen drog vi iväg med bilen för att äntligen få träffa lillmatte som pluggar i Öjebyn, hon kommer bara hem på helgerna så det blir lite intensivt när vi mötts.

- Matte, när kommer hon?


- Äntligen masar du dig ut, HEJ!!!!!


Eftersom jag har bara skitit vatten sen igår far vi först till djursjukhuset, där köpte vi ett special foder och piller som stoppar upp magen. Men jag får bara dricka vatten dom närmsta 24 timmarna :-( Sen drog vi vidare till Djurmagasinet.

Gissa om det luktar gått här!


- Kaningokamojsaker, är inte jag en Risen längre??


Vi lallade på med lite av varje och for hem till ingen mat! Men jag kan berätta hur det går till när vi ska gå ut på prommis.

Det startar med ett skramlande bälte och jag är ju då hjälpsam!


- Husse drar du uppåt så drar jag neråt!


- Du måste ta i!?


- Bra där, jag tar kopplet så går vi!


- Jaha, ska du ha skor med dig? Vänta så knyter jag dom åt dig!


Knyta skor och hålla reda på kopplet är en konst!


Så där ser det ut när vi ska ut, det blir några gånger varje dag. Man kan ju inte  kalla husse för Blixten precis!
Äntligen blir det Lördag och dom 24 timmarna har gått, när husse gjorde iordning min mat så släppte jag inte skålen med blicken en sekund.

Jättehungrig E!


Efter ca 30 minuter så var det dags för "Give mi five" och när jag såg vad som fanns i skålen fick jag en sån chock! Det låg typ 10 pytte pyttekulor i botten på skålen. En sekund och en tugga = tomt! Blänger på husse..
-  Driver du med mig nu?
-  Nä min lilla prinsessa, vet Pia har sagt att vi måste börja försiktigt så nästa måltid ökar vi till 20 kulor.

Det är ju tur att jag i alla fall får rastas, samma prosedur alla gånger. Kläder på och väl ute så blir det...

Fot, duktig tjej, bus å lek!


Yes, boll med idag!


Tjoho va kul!


Vi fortsätter våran prommis..

- Vad ni är söliga, är det du matte som sinkar oss?


- Ganska så tatuerad vägg, men öka lite!!


Närmar oss stan så blir det, fot, duktig tjej, koppel på å gå fint!


När vi kommer hem var det snart dags för mina 20 kulor, och på nästa promenad så gör husse ett jättefynd!! Jag har av tabletterna fått fast och fin bajs, när husse tog reda på den så utbrister han..
- Matte, jag har hittat min strumpa!
- Jaha, ta hem den till den andra strumpan då, säger matte och dom skrattar så tårarna rinner.
Hur som helst så konstaterade dom att en strumpa i mage ca 1 1/2 vecka kan ställa till det i magen och dom friskförklarade mig.
Tralalala.. Jag får äta som vanligt och till och med tog matte fram benet hon köpt åt mig, fick bara tugga några minuter men det var det värt. Och det dyra magfodret sparas till nästa strumpförsvinnande, 350:- fattigare men lika gla är vi för det.

Intensiva minuter med mitt ben!


Idag har jag umgåtts nästan hela dan med Lillmatte, full fart med andra ord. I brist på göra i förmiddas så vart det kloklippning. Suck!

Undra om matte klarar av att klippa blundandes!?


Fram gick bra, bak då?


Är hon färdig nån gång????


Äntligen, 63 sekunder av min dag gick till kloklippning!


Nu ska jag hjälpa matte att ta ut skinkan från ugnen, puss å kram E

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0