Akut veterinärbesök idag!

Matte vaknade idag och hade en lapp skriven från husse på diskbänken. Den löd så här:

Gomorron min älskling!
Eziva har spytt så jävla mycke inatt, något är galet!!!!
PoK

Matte kom och undrade hur jag mådde och vi myste en stund, sen ringde hon till vet, kom om 1 1/2 timma. Vi är fullbokade så det blir en akuttid, kan bli väntan och det kostar extra.
- Vi kommer säger matte.

Husse vaknar och berättar om nattens bravader, det sista jag kräktes var vattnet jag fått, hela min bädd var full i  vatten så husse fick ta hela bädden och tömma i toastolen. Sen skura klockan 02.30 är ju ingen hitt men han älskar mig. Jag fick ingen mat innan vi for iväg till Gammelstan, men levde satan i bilen när jag såg vart vi var på väg. Till min stora besvikelse fick jag sitta kvar i bilen medans matte talade om att vi kommit dit, efter en stund kom hon och hämtade mig. Matte tycker att jag är alldeles för intensiv och mina toner är på tok för höga, gick in på ett rum och väntan började....

Undersökte allt, kollade sopkorgen först. NOGA!


Gick igenom det mesta till och med avloppet!


Matte hade lagt sina handskar, börs och mitt koppel på bordet som jag ville ha.
- Nej, sa matte!


Ok, provar från en annan vinkel :-)
- Nej upprepas det!


Tråkmåns till matte jag har då! 


Då gick jag i gång på matte i sället, för vad finns att göra i ett rum som är lika stor som våra toa hemma? Tuggade skorämmar, drog i byxben, ville upp i knät men vet ni vad matte tyckte var värst? Mina osammanhängande diskutioner som mellan varven satte igång andra hundar i väntrummet. När jag vill diskutera något så gör vi det klart, när matte säger tyst så tittar jag under lugg på henne och är tyst i ca 2 sekunder. Matte blir då irro och jag lika irro, tar i lite till för att kolla att hon verkligen hör att jag är less på att vänta.
Efter ca 45 minuter sätter hon mig på bordet med mina saker, kollar läget från ett annat perspektiv.

Händer inte mycke där ute!


Efter en stund somnar jag, jag vet att matte sitter och iaktar mig för hon älskar mig så mycket. Hon hinner nog fundera en del, är orolig och lite ledsen. Kanske lite arg också för att jag inte visar hur jag mår på en gång, men jag är ingen kanin utan en risenflicka!

Sover sött med mina och mattes saker! (jag vaknar om någon försöker sno dom)


Vi är i samma rum som sist, det är ett rum med två dörrar. Det ena går ut mot väntrummet och den andra går in till bara personalavdelningen, det kommer äntligen in en sköterska.
- Men är ni kvar än?
- Ja, vi har inte fått träffa någon vet än, säger matte
- Vi har jätte mycke nu och är kort om personal men Laura kommer snart.
- Ja vi förstår, lugna puckar. Säger matte.
Hon tar saker från ett skåp och går igen.

- Matte, lite trist nu!!!


Tio minuter senare kommer Laura (efter 1 tim å 40 min ) Hon var jätte mysig med mig och jag vart glad, matte fick berätta har jag mådde och Laura skrev i min journal tillsammans med mig. Jag var nog lite för närgången med pennan, hon tog ett annat bord och fortsatte skriva. Hon kände och klämde på mig och tittade i munnen, ögonen och rumpdelen. 

Det vart då en röntgen, så vi knallade dit och jag klev upp och fick ligga ner medans det fotades. Vet ni vad sköterskan sa? 
- Vi måste ta två bilder på magen för att jag är så lång.
Skaffa större kamera, tänkte jag då..

Jag på röntgenbordet, blir  fotad 2 gånger! 


När bilderna var klar kom också vet Pia och tittade på dom, vi lyssnade och matte frågade en massa frågor. Pia visade vad som var på bilderna och det var en majongsak i min mage som låg i magsäcken. Jag är så förstoppad att det var bajs i hela tarmen, jag är även inflamerad i halsen och lite svullen. Inflamerade tarmar kunde dom konstatera att jag har, så det vart lite mer prat på rummet. Det slutade med att matte tog av mig koppel och halsband, sköterskan kom med ett rött koppel och jag fick pussa matte för att stanna kvar. Matte vart jätteledsen men jag med svansen i topp följde med in mellan dom illalåtande svängdörrarna, alla här är så goa och jag kommer att bli bra.

Klockan tre ringde matte för att kolla vad dom  gjort med mig och jag har fått kontrast i magen. Ska sen in på röntgen igen. Jag har även fått medicin och dropp för att inte torka ut, en massa blodprover är också tagna. I bästa fall men inte troligt så kommer jag hem imorronkväll. Enligt vet så vill dom undersöka vad som kan vara boven i det hela, kanske en envis kotte som inte vill ut :-)

Jag vet att hela min familj älskar och tänker på mig så det blit fnatt gånger 1000 när jag kommer hem, uppdatering om läget kommer att ske när matte pratat med vet.

Kramar från linslusen E med snelugg idag!


Kommentarer
Postat av: Anette

Lilla gumman - nu blev både Stefan och jag riktigt oroliga.

Tänker även på din matte som jag mycket väl vet hur hon mår just nu.

Kan inte annat tänka mig än att du snart är henmma igen och busar för fullt!

Var rädd om dig nu och ta det lugnt med personalen - alla vet ju inte hur en riesen fungerar!

Många krya-på-dig kramar från oss alla!

Anette, Stefan, pappa Loke, Timmy, Ozzy och Molle.

2009-10-30 @ 16:18:05
Postat av: Dakar

Krya på dig halvsyrran.Jobbigt det här med magen och bajseriet men det blir nog bra.Blir själv ochså lite halvtokig när vi ska på djursjukhuset.Alla lukter och alla nya kompisar att träffa.Samt naturligtvis vet Pia som är en ängel.Själv är jag prima liv som är i min sista fas i mognaden.Glömde bla. annat hur man går i källartrappen.Knäppt hur det kan bli.I övrigt full rulle och raka rör.Hoppas vi ses snart.Hälsn Dakar genom husse

2009-10-31 @ 15:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0