Svullen i näsan och bula i huvudet!

Man kan tro vi bor i London, hört att det är dimma och regnigt där. I Luleå är det ett himla skitväder, bara regnar, dimma och till å från och nattsvart 20 timmar per dygn. Detta innebär kamera hemma och inte fullt så mycket aktiviteter. 

Upp och nervända världen!


 
Men....
Det finns inget som säger att jag inte har roligt!
En av det roliga sakerna jag lärt mig är matte och husse inte så glad över!!!
Ni vet att det finns grannar i trappen, jag talar om för matte och husse när dom passerar dörren. Dom tycker att det är fel och att dom har rätt att gå där utan att jag ska bry mig, men Eziva "jag" har då en annan åsikt.

I alla fall så ser det ut så här än!


Mina nys och fnysningar har minskat regält, vi har nu gått över till nezerilet och det tas tre gånger om dagen. Jag har en liten svullnad i ena näsborren, antar att det sitter nåt kul där. Provar nån dag till och om det inte släpper så blir det vet.
Eftersom vädret är som det vart så passar vi på att klippa lite klor, matte gick in i mitt skåp och jag anar vad som kommer att hända....

Långhalsad!


Min klotång!


Ingen fotograf hemma men efter 90 sekunder var mina klor klippta och jag tog tången och stack till mitt revir.

Kom inte för nära, jag vaktar den med hela min kropp!


Efter en stund kom lillhusse och vi busade som vanligt!


Medans vi svamlar på tar matte fram damsugaren, ni vet att det kan bli lite klospill efter en kloklippning. Jag är ju inte sen att haka på med städningen i brist på annat.

- Jag ska tysta dig!


Här planerar jag för skurborstjakt!


Kan se ut så här innan matte får ett bryt!


När golvet var skurat och jag fått sitta utelåst på inglasningen så slutade husse att jobba, äntligen en positiv människa.. Vi rusade ner och mötte han mitt i en Taxi städning.

Man kan väl säga att E har fått nog på städning.
- Nu räcker det husse, vi leker istället!?


Efter städning, rastning och möte med husse vart det mycket för matte. Detta innebär att husse får snickra ihop kvällsmacka och matte vila. Vila i min soffa??? Det passade inte mig, så jag valde att göra allt för att hon skulle flytta på sig..

Se själva vad jag kan vara ego!


Vi slutade kvällen som vänner, matte har skickat in bilder till en höstbildstävling som Norbottenskuriren har. Husses bild kom före min, lite surt var det allt men husses bild såg ut så här.

Husses höstbild!


I dagens morrontidning var min och mattes bild med, se bara!


Ialla fall så kom Enya och hälsade på, vi passade på att busa som vi bara kan. Men vi vet båda två att vi inte får busa inne, man kan säga att vi SKET FULLSTÄNDIGT I VAD HUSSAR Å MATTAR TYCKER.

Race var det!


Hon gick till anfall!


Hehe, se upp din lilla skitunge!


Nu ska jag visa dig hur man gör på riktigt!


Som sagt, en vatten paus behövde vi, lite baklänges är vi allt!


Vi tog en sista rusning i parken, sen sover jag sött, julen närmar sig och jag ska snart skriva en önskelista till tomten, men här får ni en lista på min tiggarserie..

  • Gurka
  • Banan (skalad)
  • vitlök, gullök och rödlök (skalade)
  • Plommon
  • oliver med paprika
  • Citron utan skal
  • Mandarin och apelsin utan skal
  • Glass, alla sorter

Jag tigger på allt som har med mat att göra, men listan ovanför är det bästa. Pasta, ris och potatis får jag i alla fall när det blir över. Jag har även nockat matte i pannan, hon håller på att knyta sina skor och tar alldeles för lång tid på sig. Vad gör jag då, jo hjälper till och vi bara krockar??? Jag har all rätt att sätta mitt huvud högre i den hastighet jag vill, matte har bara sig själv att skylla som har knytskor!! Eller hur alla, håll på E! (matte har bula i pannan) Nu ska jag och matte ta en kvällsprommis i regnet, ses å hörs.
Tass o puss JAG E
 


Kommentarer
Postat av: Anna

Tja, nu får du min bloggadress som du så länge tjatat om. ;) Tack för pengarna idag föressten. PUSSPUSS

2009-11-24 @ 21:46:06
URL: http://www.a-920901.blogspot.com
Postat av: mormor

Du är så duktig med penna och kamera det skulle lätt kunna bli nåt stort av dig ! bok tex kramar i mass

2009-11-25 @ 22:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0