Kul på jul!

Jag kan börja med att berätta att det finns 3 jätteroliga saker att se fram emot just nu, tar dom i händelseordning.

4 december bär det iväg till umeå, Matte ska träffa en massa läkare och skrivas in för operation. Mormor, morfar och lilla Enja ska följa matte och mig då. (och kanske lillmatte) Den dan  blir vi bara över dagen, men sen på söndagen så åker matte iväg själv och läggs in. På mångad den 7/12 kommer hon att opereras i ryggen och blir borta några dagar till, det kommer att vara tomt utan matte. Vilken tur att jag får vara hos farmor och farfar, Enya tar också emot mig med stora famnen när husse jobbar.  

Sen den 23 december kommer våran vän Fenja och ska fira jul med oss, hon stannar till den 28 dec. Det ska bli så himla kul, tänk hela dagar med bara ståhej :-)

Söndagen den 25 april nästa år är det MH hemma på mamma Yras bk, tralalala... Jag kommer att få träffa mamma och pappa, mina syskon och alla mattar å hussar. Pappas matte kommer att pussa på mig det vet jag, men se upp för förstorade näsor och blåtiror..

Den lilla snö vi haft är ett minne blott, matte hann i alla fall fota mig i solen innan regnet.

Eziva, liten tös!
 

Kolla in mina "big size öron"!


Vi har tagit en prommis till Åke Eriksson för att hämta 19:on, vi går som vanligt in via bilhallen. Det första jag ser är säljare Kalle som tjatar på med kunder, när han fick syn på mig så vart det ett snabbt avslut och ögonen var bara på mig.
- Skyll dig själv, säger matte och släpper mig

Återförening med Kalle!


Det vart hopp å studs, Kalle skrattar och bara tycker om mig.
Om jag lindar in kopplet runt benen kan han omöjligt lämna mig för andra kunder.

Se vad bra det går!


Han tror han kan smita, vilken en!?


Jonas kommer förbi och jag lämnar Kalle för att snabbare än blixten hugga Jonas handske!


Vi tar husses bil o drar hemmåt, matte o husse lämnar mig med lillhusse för att jobba en stund. När matte kommer hem så går vi ut och jag bara nyser och fnyser, jag menar verkligen nyser och fnyser oavbrutet. Nästa dag ringer matte till vet Lasse som säger att han stoppar pappret under näsan på Pia. Pia ringer lite senare och matte förklarar läget. Det rinner som Storforsen ur näsan och att jag nyser o fnyser varannan sekund, Pia tror inte att det är kvalster. Men jag kan ha nosat in något kul i näsan som retar och vill komma ut, jag har ingen temp och är lika intensiv som vanligt. Pia sa att matte måste på apotekat, barnnezeril och barnkoksaltlösning. Vi ska höras på torsdag igen och se om det blivit bättre. Apoteket nästa.

Jag bär alltid apotekspåsarna hem, svårt bara att lämna dom ifrån mig!


Mina egna prylar den här gången!


Husse kommer hem å det blir koksalt i znosen!


Som ni ser ställer jag upp på det mesta och jag har en reflex i frambenet, ser ut som om jag tigger fast det inte alltid är det roligaste att umgås med min matte å husse.. Helt plötsligt ser matte att jag har något vitt på frambogen, känner på det. Kladdigt...!? Hur tror ni det slutar idag då?

Jaaa....


Vad säger man??? Jag hoppas ingen påstår att jag aldrig badas, är nog renaste hunden i centrala Luleå.
Mina nys å fnys har blivit bättre, matte pratar med Pia imorron och ser vad vi kan göra. Det blir kanske näsdroppar, jag bara gillar läget.

Fortsättning följer...

Söt, Blöt, Trött E. Sov sött alla! / Lilla Jag







Kommentarer
Postat av: Anette

Söta unge - du ska få massor med pussar och kramar av både mig, Stefan och din pappa!!

Jäklar vilka öron du har fått!

Loke kan inte förneka att han är far till dig - öronen är bevis nog :0)

Äkta Bardlands-öron!

Första tanken när Stefan sa att du hade blogat var "vad har hon råkat ut för nu då tro".

Man vet ju aldrig med dig och mycket riktigt - nosbekymmer!

Man ska inte stoppa den där söta nosen överallt!

Ha det riktigt gott nu gullungen!

Kram Anette

2009-11-19 @ 21:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0