Eziva har Spökinfluensa!

Veckorna går och jag blir inte lugnare med tiden, men jag ser en himla massa mer konstiga saker. När det blivit kallt så har en granne satt  på sig en konstig jacka, jag tror att det ligger en hel räv runt halsen på henne. När jag och matte kom ut en morron så kom hon och hade hela räven över huvudet...!? Vad gör jag då? Självklart talar jag om för henne att det var lite obehaligt, med andra ord reser raggen och skäller ut henne. Matte förbannad i vanlig ordning!!!

Vi har även haft besök i min park, en morron när solen lyste så gick matte, husse och jag på prommis. Så blir jag som vanligt lös i parken och gör ett tokrus. Vi går igenom parken och jag blir helt stel, 1 decimeter lägre och två decimeter längre. 5 meter framför mig låg det två stora vita hinkar och glodde mig rakt i ögonen, matte och husse började asflabba och matte utbrister
- Men vad f-n, är du rädd för dom här oskyldiga små sakerna...?
Jag och matte går fram och pratar med dom och jag väljer då att tjuva dom. Riktigt roliga kompisar, jag bär dom, kastar dom och det fanns ett långt handtag som jag stolt tog i munnen för vidare prommis. Tror ni husse och matte hade med sig kameran? NIX, skitklantigt!

En dag när husse kom och mötte upp oss på våran prommis så stod vi och tjatade lite, från ingenstans så kommer det en snubbe och går förbi oss. Jag blir så överraskad att jag flyger på han och talar om att man inte smyger sig på mig så där. OJOJ, det skulle jag inte ha gjort... Om ni bara visste hur arg matte och husse vart så vill ni nog inte känna dom, jag gör inte om samma sak det är ett som är säkert. Ibland är det nära att matte tar och packar ner mig i kartongen, går till busstationen och skickar mig till min pappa som verkligen bryr sig om mig! Men när hon räknat till 10 så pussas vi igen :-)

När matte jobbar så sitter husse mycke vid datorn, jag tycker inte det är så spännande.

Åhh, vad trist det är..!


Men när vi väl kommer oss ut så ser jag ut så här när vi kommer hem!!


Jag bör inte klaga för att jag har det ganska bra, matte tycker att det är nyttigt att bara vara ibland. Mormor ringde förra veckan och ville att vi skulle komma och äta köttsoppa, självklart så kommer vi. Det vart ett ståhej med min vän Enya, svamlar på inglasningen och jag passade på att skita ner vitklädda soffan där.

E så duktig!


Efter lite för mycke bus vart det så här!


Om alla vuxna tror att det vart bättre, har dom fel:-)


Enya är lika tjurig som jag!


Sen hände det saker..
Vad sysslar lillhusse och morfar med?


Aha, jag får Enyas foder för hon ska äta nån annan sort!


Iblad vill jag bara vila, inte ofta men det händer, ja då kommer matte med sin himla blixtrandes kamera och väcker mig...


Det blir fredag och det är helt fel dag att bli badad på!


E nybadad = Jävulen själv!


Pass upp husse!


Passar på att försöka sno husses tofflor!


När jag är nybadad är det bara att ta med mig ut, jag river alla 148 kvadratmeter annars. Jag är ingen lek! Men vi tog en långprommis och jag tokade av mig, matte och husse tycker att det är lite roligt när jag blir så där roligt prillig i huvudet.

I söndags for vi till Kallax och prommenerade i stora skogen, jag var lite över det vanliga just den dagen.

6 dagar ifrån 9 månader passar jag på att jaga husses skor!


Det svarta mitt i bilden är JAG, ni vet EZIVA! 


Skog, Eziva och Ezivas öron!


Efter ett tokrus på en timma så ska matte och husse fara vidare, inte jag!
Vad tror dom, att jag ska mutas in i bilen.

HEHE.. :-)


Jaja, jag gav mig. Det vart att se Willes hockeymatch! Vann med 7-3 YES!

Wilde Wille gjorde första målet, duktig grabbhalva!


Vi gled vidare till rutvik för att kolla till John, Marie. Vincent och kompis Lycka. Alla vi vill pussa på den lilla illbattingen med glimten i ögat, det är lilla Vincent (inte jag)

Först  matte!


Sen lek med busiga farfar, min husse. Lycka vill vara med i leken!


Vidare till farmor och farfar, det är sån pappa dag idag.
3 generationer! (Bästa farmor tar uppmärksamheten)


Efter fika drog vi vidare till mormor och morfar, när vi kom dit var Andreas, Wille och prinsessan Julia där. Andreas var precis på väg att pinka lillskiten Enya när vi kom så jag tokade runt själv en stund.
Dom kom tillbaka och mormor är aldeles för sölig att släppa loss Enya, hinner bli otålig.

Skynda på nu, orkar inte vara still längre!


Yes, då racar vi!!!!


Till brottarmattan för en match!


Biter hon mig i tassen, biter jag henne i öronen!


Hon är full i fan den lilla goldenbruden, kanske Enya Bond 007!


Till och med jag kroknar, det vill säga mycke!


När jag talar om för min matte och husse att det är dags att göra något så busar jag extra mycke med min Mysa, dammet yr och en lätt irro från dom sker då.

Det vart för mycke idag så det såg ut så här medans dom skodde sig!


Väl ut genom porten är det FOT till parken!


Planerna bar i väg till kyrkogården, mysigt att vara där när det är mörkt och det lyser en massa ljus. Kvällen till ära fick jag vara lös under hela besöket och tro det eller ej jag kan sköta mig!

Jag och husse börjar med att tända gammelfarfars grav!


Sen gammelmormor och morfars grav med matte!


E har en baktanke, som alltid!


- Va, jag har inte tagit nåt!!!


Och Åkes grav, den med den fina pippiskrollan!


Idag, lördag har husse äran att jobba som vanligt. Det bar iväg på en långis med matte i snöyran.

Jag startar med att hjälpa matte med att bära en hanske. (Den högg jag när hon låste dörren)


Det vart en prommis till kvantum och jag är ju inte så rumsren att gå med i koppel. Matte klädd så hon ser ut som en Michelingubbe, vart varm av att tampas med mig. Vi gick genom kyrkogården för att kolla om ljusen brann fortfarande, vilket dom gjorde. Lillmatte ringde och matte tog av sig pannbandet, till min ära så snodde jag det. Om jag inte så fel tror jag att det rök ur mattes huvud!!!?

Eziva hjälpsam!


Väl hemma var det en skum hund på mitt fårskinn, det är här mina spöken kommer in igen, Eziva 8 veckor och på väg från Stellan, Agneta och min mamma YRA. Matte har förstorat den bilden när jag låg i bilen och bara längtade till att komma hem till Luleå och snön!

Se själv vad obehaglig jag var för 7 månader sen!


Nu blir det avbrott, husse kallar oss till garaget! Återkommer..

Det var ett litet rådjur som studdsat upp på vägen, mitt framför husses bil. Som tur var överlevde rådjuret. Husse ringde och anmälde det, markerade platsen där det hänt. Vi kom till garaget som pressfotografer, jag var glad att se husse.

Hej husse!


Vilken tur att det inte vart mer skador än extraljusen!!!


Allt väl, och förhoppningsvis inget skadat rådjur. Husse jobbar en stund till innan middag, lillhusse kommer nu  hoppande och studdsande med mobilen i örat.
- Mamma, snälla kan jag få en slant? Jag vill fara till Olle å Levi  i Råneå, jag har ingenting att göra.
Matte ställer 100 frågor och lillhusse får en hunka så studdsar jag med lillhusse innan han rasslar ner för trappan.
- Vad matte är lättlurad!!!

När matte satt och kollade igenom albumet så fann hon en bild som hon inte visste fanns.... Husse har smygtagit den medans hon trodde att han sov. I alla fall så var det en morron när jag och matte gick ut för att pinka. Det var inte vilken pink som helst, pinkprov på G. Yrvaken efter att ha ställt mobilen på ringning skittidigt en morron i höst vart det rengörning av min skrutta med Klorhexidin Fresenius Kabi (tjorvigt namn på ett rengöringsmedel) Sen ut. Jag satte mig i vanlig ordning och pinkade, matte stack under en kartongmojong som pinket for i, inget konstigt med det. Men att ta sig in med pink i en kartongmajong, Eziva kampandes med koppel och i nattserk utan att nån ska se... Hon klarade det men två månader senare ser hon foton på det och husse kommer inte ha det lätt när han slutar. Nu ska matte ge igen... :-)

HIHI.. Kolla in!


Ha kul, det har jag /Snöpuss E

Kommentarer
Postat av: Anette

Du är så välkommen ditt lilla busfrö!

Kan inte förstå att man kan tycka annat om dig än att du är helt underbar!!

Fast jag vet ju att du är väldigt väldigt älskad så dom släpper nog inte iväg dig så lätt.

Vad skönt det ser ut med snö!

Här är man glad om man får se lite snö någon gång alls under vintern!

Var rädd om dig nu lilla vän.

Pappa hälsar och undrar om du kommer till MH:t som er kull ska göra nästa år?

Vi kommer givetvis och vill så gärna träffa dig och din matte och husse!

Då kan jag få krama och pussa på dig på riktigt.

Kram Anette

2009-11-15 @ 12:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0