E in action igen!

På fredag kväll var jag så himla trött, det har varit jobbigt att hålla koll på alla hundar, veterinärer och sköterskor på djursjukhuset. Lillmatte och kompisen Jens var och tittade till mig en sväng, det är alltid lika kul när lillmatte kommer för jag kan bete mig lite mer spattigt än vanligt. Ofta har hon strumpbyxor som hon inte vill ska gå sönder när jag attakerar henne.
- Åhhh... Vad lider du av, tjuter hon när jag INTE ger mig. Matte skrattar och låter lillmatte själv ta tag i mig, det är inte det lättaste :-)

På lördag morron när husse for och jobbade gick matte å jag en prommis, matte hade fickorna fulla med ljus. Idag är det All helgons dag så vi styrde mot kyrkogården.

Eziva tände ljus på gammelfarfars grav!


Matte for och jobbade sina två timmar och jag vart skjutsad till farmor och farfar som jag inte sett på länge. Eftersom jag inte busat på några dagar så var jag extra tokig just på lördag, matte öppnade dörren och ropade
- Berädda!!!?
In flyger jag som ett jehu, matte talar om att det är ganska mycke mer virr i huvudet på E och önskar lycka till. Hon stänger dörren och vill nog inte veta hur jag betedde mig, men när matte kom för att hämta mig så vart jag så glad. Att bli lämnad som på djursjukhuset vill jag  inte veta av igen, går matte in på toa fast husse är hemma så står jag utanför toadörren å gråter. När husse går och jobbar och matte är hemme så ligger jag vid dörren och gråter, det var därför som matte och husse bestämde att hon vill nog inte vara ensammen två timmar än.

Imorse sov vi länge, specielt matte som har haft feber och inte mått så himla bra av den sprutan mot svininfluensan, idag var hon ok och inte lika mycke gnäll. Kan till och med gå 15 meter utan att oja sig, vi alla tog en prommis till kyrkogården. Det är så vackert när det lyser på alla gravarna, på vägen dit var det två grabbar som spelade bandy....

Kollade noga in dom, lekte lite dommare!


- Vänta, jag är med å leker!


Lugn grabben jag tar den!!


- Synd att det stod en i målet, annars hade vi klarat det...!


Vi gick och kollade till alla nära och kära på kyrkogården och man blir bara varm i hjärtat å se vad matte och husse tycker om att träffa dom igen för en stund. Vi gick hemmåt och jag passade på att se vad jag kan göra för att hjälpa matte med hennes rygg.

Jag är starkare än jag ser ut att vara! 


Nu börjar matte att vekna!


Halsbandet lossnade, när matte försökte sätta på mig det så vart jag snabb som blixten.

Högg en handske av matte för att försvåra det hela!

Staffet vart gallertrappan där vi bott förut!


Jag törs, men inte matte!?


- Kom igen då matte!


- Vi kommer tillbaka till dig din fegis där!


- Vänta matte vi är på G, bli inte ledsen nu!


Vi stannade upp en stund hemma och ryggan åkte fram, mitt tonläge satte fart och dom är alldeles för söliga. Jag hjälpte till i vanlig ordning. Vi for mot skogen, E tokig i bilen!!!
När vi kom fram så försvann husse och matte pratade i mobbe med lillmatte, hon skrattade så och tog ingen som helst hänsyn till att jag satt kvar i bilen!!! Husse kom tillbaka svettig och det vart fika.

Tiggande E!


Ca 40 minuter senare vart det sele på!


Yes, där bär det iväg!


Matte går himla sakta, det innebär att jag måste sätta nosen nästan under spåret. Som om jag inte är duktig nog, bara lite forserad kanske!??


Matte hittade två pinnar i skogen som husse fick ta med sig när han gick, hann aldrig träffa pinnarna men jag hade ju tjansen att leta upp dom. Till min lycka så fann jag båda två och innan vi slutade leken så hittade jag min kamprulle. Om ni tror att jag släppte den, då tror ni fel! Husse fick bli lite irro på mig, lite intensivare är den vanliga intensiviteten!

Vilket fynd jag gjorde, åter en massa kamp med matte innan husse kom å tog över!


Tillbaka till bilen vart det vatten efter ett mycket lyckat resultat!


Vi drog hem och matte å husse sprang som yra höns, jobb på g. Jag vart lämnad med lillhusse efter middan i hela två timmar, men lillhusse å ja kan nog hyssa på kan ni tro. Nu kom husse hem och det blir krigsdans runt en JÄTTE pinknödig husse, räkna ut resten själva!!!!

/PoK E

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad skönt att se att du är dig själv igen lilla vän.

Tror nog att matte och husse håller med även om dom av någon oförklarig anledning tycker att du är lite jobbig ibland!

Kram!!!!

2009-11-02 @ 10:37:04
Postat av: Gill

Det är så skönt att se o läsa att du mår gott igen. Jag fick ont i magen när jag läste att du lega på sjukhuset. Jag förstår din husse o matte man blir alldeles förtvivlad när ni blir sjuka. Var du intensivare än vanligt huvudsaken du mår bra. Gill o Dakar hälsar

2009-11-02 @ 14:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0