Våren har kommit till Luleå

Dagarna lunkar på i vanlig ordning, matte är fortfarande justerad i ryggen. Men i sakta mak så rör vi oss på kortare promenader, matte har såna konstiga ideer ibland. Hon ska se hur jag reagerar på olika saker, igår fick husse lyfta upp mig på ett staket.... Gick bara bra!

Duktig kicka


Det är mycke pippifåglar och busar i parken som jag, självklart måste jag spana in dom


När jag blir stor ska jag ochså flyga


sen kampade jag lite med matte 


Igår när husse for och jobbade så tog vi en liten promenad till kyrkogården, vädret är så fantastiskt härligt att det är synd att bara vara inne och vila mattes rygg.

Husses farfars grav


Vi var även och tittade till mattes mormor och morfar, det är så mysiga växter som har tinat fram. Där kan man verkligen mysa och rulla sig, dom knastrar så roligt ochså.


Vi var till Åke och tittade till han ochså, han har en jätte fin pippi på sin sten. Men till min ära så flög den inte iväg när jag närmade mig, fick till och med lukta på den



På vägen hem passade jag på att leka i min snöhög, den blir snabbt mindre..



Vila


När jag vaknade satt matte å chattade med lillmatte, såg så himla roligt ut så jag chattade åxå med hon. Hon tyckte väl inte att min svenska var så bra, men kul hade vi :-)

Chatt med lillmatte


Husse kom hem från jobbet och när vi ätit var vi på en promenad, vill kampa extra mycke med matte.. kanske hennes rygg blir bättre då.

Attackerar min martte


Stor Eziva i liten värld


På vägen hem så kom John, Simon, Lill Erik, Vincent och min kompis Lycka förbi. John har köpt en ny bil som han ville visa, jättefin typ Kia Suv . Jag var ju bara tvungen att provsitta den med mina smutsiga tassar, och kyssa Vincent. Jätterolig liten människa, så go och glad hela tiden och jag tror att han tycker att jag är rolig. Matte tycker jag är duktig som inte nafsar i honom utan är så försiktig och pussas bara.

Jag å gänget


Sen till det vanliga Lördagsnöjet, gissa vad!!!!!


Idag är det lika fint väder, vi har suttit i parken och filosoferat, lekt lite och testat matte som då har svårt att röra sig. Men jag hittade en pinne som jag var tvungen att ta med mig, det vart lite "kom å ta mig" lek.

Jag å pinne


Nu ikväll har vart det full rulle här, mormor, morfar och lilla Jissa kom hit. Jissa har så himla ont i benet att hon vart arg på mig... Jag min dumma nöt fattar inte när det är allvar så matte var tvungen att tala vett med mig, men då var jag så exalterad att jag vart döv.. Matte arg! Lillmatte, Tony och Mika kom ochså. Lillmatte försökte gosa med mig men jag var direkt elak, efter en stund trillade poletten ner och jag kunde sova en stund. Pust kom det från alla :-)

Jag mormor och Jissa


Matte har beställt ett Måstekoppel åt mig och lite annat smått å gott. Ni måste spana in den hemsidan, det är två grabbar som gör mycket själv. Och billiga är dom!!   http://www.jenshundartiklar.se/  Finns i Piteå.

Kyss å ha det gott alla vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0