Udden igen!

Igår drog vi iväg igen till udden för en middag ute, vi möttes av ytterligare ett gäng knäppgökar som lämnat efter sig. Varför kan inte folk städa innan dom lämnar platsen, det var bara att börja hugga i.

Så här såg det ut!


Följde husse noga med blicken när han bar skräp!


Sen lite bad, flyter fortfarande isklimpar i vattnet!


Medans matte och husse packade upp gick jag själv på en tripp, jag hittade någon stor sotig majong som såg ut som en bränd skosula. Den var då väldigt intressant, det vart lite "kom och ta mig" lek innan jag vart fast. Husse kastade ut den i vattnet så jag inte skulle få tugga på den :( Måste bara få berätta att innan vi gick hem så lekte jag "undervattens sökhund" och jag hittade den :-) 
Det var en riktigt bränd stor köttbit, typ flintastek! Matte vart imponerad men jag fick inte behålla den...

Fynd!


Jag tycker nog att det är lika kul med vatten och sand som snö, tokrus!


Det började låta ett mullrande ljud långt bort, sen kom norrbottens första isatta båt förbi.

Spanar med husse! 


Lite pinnterapi!


Ett försök att gräva ner husse!


Jag lyckades inte att gräva ner husse men efter en stund så lekte vi "kurragömma" Det vet väl nästan alla vad det går ut på. I det här fallet att hitta husse!

Var är husse?


Muller igen, jaha en returresa med båten!


Å lite middag, är lite kamp för att få maten, Sitt, give me five och bra! Jag är så glad i mat att det kan bli både tio, femton och tjugo också.

MAT!!


Gör ett nytt försök att tömma älven!


Mätta och trötta beger vi oss hemmåt, det var jag, matte, husse och några kilo sand! Då kan ni väl gissa vad som står på tur, lördag är det också.... En dusch!

Lite handduksmys med matte!


Fick även äran att provbasta med matte och husse, väldigt avslappnande!


Välling, pink och sova. Klockan halv 4 på natten kan det hända en massa saker, matte och husses kollegor kör skyttetrafik för att få hem runda under fötterna människor. Polisbilar kör ännu mera runda underfötterna människor för tillnyktring i cell. (Bor granne med polishuset) Runda under fötterna människor som går hem i konstig gångart, skriker, sjunger och kastar en massa hamburgepapper efter sig.

Då mina vänner passar jag på att tömma älven i matte och husses sovrum, matte vaknar av en frän lukt. Får då ägna tio minuter åt torkning, sen rastning av mig... Husse vaknar till, saknar matte vid sin sida och märker att jag också är borta. Han blir orolig och kliver upp, matte i nattlinne och morronrock lördag natt är väl inte det lämpligaste. -Du borde ha väckt mig säger han... Ska försöka hålla mig på fredag och lördagsnätter hädanefter!
När vi vaknat vart det en lite längre promenad och ett besök till min vän Lycka i rutvik.

Lycka och jag lekte "nosa runt i ringen"


Kollade även till Vincents ALLA leksaker!


Jag har min favorit sovställning!


Kyss på er, vi hörs /Eziva


Kommentarer
Postat av: Anette

Vad stor du har blivit tjejen!

Du verkar ha fullt upp hela dagarna!

Tur att familjen har dig som hjälper till och ordnar och fixar!

Hälsningar Anette

2009-05-18 @ 10:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0