Stor sorg :(

Våran vän JISSA avled på måndagen den 4 maj. Provsvaren visade att hon hade en ovanlig sorts canser som var väldigt elak, hon vart sämre för var timma som gick.  Hon fick vara med oss i lyckliga 1 år och en månad, tänker på henne varje dag.

Lilla Jissa


Det har gått några dagar sen sist, men en morron när jag var på morronprommis träffade vi en vit stor kille som är 6 månader, vi busade men han sicklade ner mig totalt!!

Vit vovve å jag


Jag i profil


Förmiddagslur


Efter mat och vila for husse och jobbade, jag och matte tog med oss en cola och gick till parken för att sola i det vackra vädret. SOLA???? Sitt, ligg, loss och inkallning stod visst på schemat. Allt detta gör jag mer än väl för att göra matte glad, så duktig så! Eftersom Matte inte kan böja sin rygg så bra så blir det stilla inlärningsmoment, men hon har visat mig att när man promenerar så går man på vänster sida, och det kan jag väl ställa upp på. Jag går med svansen i topp och tittar matte el husse i ögonen, så får jag en massa beröm.

Lek med mattes  cola


Pussas med lillhusse när vi kom hem


Jag var fortfarande lite busig och matte ville vila, då vart jag mutad i 20 minuter. Still var jag!!

Mums


Sen vila


Efter kvällsmålet tog vi alla en prommis, vi gick till kyrkogården. På vägen dit så kom det ett malmtåg 15 meter ifrån oss, men det var roligare att kampa med husse och sen skynda på till två hundar vi mötte. Bus igen med en Chiliflicka, jättesöt! Väl framme på graven var det så fint så, farfar har varit och satt dit panseer. Fick inte leka med dom fina blommorna.

Gammelfarfars fina grav


Kul boll på vägen hem :)


I tisdags lämnade matte mig ensammen med en sovande husse, jag sov ochså! Hon gick till läkaren med sin onda rygg... Då kom farfar och hälsade på mig, han är kul! Matte kom hem och det var bara att snabbt göra sig iordning och skjutsa henne till akuten, jag somnade då om i bilen. Efter en stund kommer matte ut och pussar på mig och talar om att hon måste stanna på sjukhuset. 

Jag å husse utanför akuten 


Tårar, pussar och kramar så lämnade vi matte ensammen i det stora huset. På kvällen när husse började jobba så fick jag ta med mig min välling och fara till mormor och morfar. Vi tog bilen ut till stugan där jag fick något nytt att undersöka och alla vattenpölar som jag drack ur... mormor vart arg och sa till på skarpen. OJ!! Pinkade inne en gång under natten (var nog vattenpölarnas fel) Har inte saknat matte och husse, men när husse kom för att hämta mig så vart jag så glad så. Husse överraskade mig med att få fara på sjukuset och träffa matte, konstiga kläder hade hon. Men dom gick att skita ner ochså, hoppar eftersom hon inte kan böja sig :)

Jag och ontiryggmatte



Matte fick komma hem och sova ikväll men måste tillbaka i morron.
Puss å kram, ska umgås med matte nu..

Kommentarer
Postat av: Dakars husse

Vet hur det är att mista en vän.Vi fick ta bort 2 hundar inom 6 mån.Tror att jag såg er i solbacken som jag tror är Boulogneskogen när jag gjorde några ärenden till stan i måndags.Att dom har varit så små kan man inte tro när man ser på sitt 40-kilos svarta muskelpaket.

2009-05-08 @ 14:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0