Rabiat Eziva!

Igad har jag varit med matte å husse på expert och elgiganten, i bilen förstås. Dom säger att jag har orsakat att kameran tar sämre bilder och att det har kommit in sand i objektivet????? Sen for vi på Shell och tog en kopp kaffe, jag tog slumpen som hamnade i gräset. Husse satte igång att jobba, matte å jag började våran resa hemmåt till fots. Hälsade på lillmatte å Tony som höll på att städa för fullt.

Tony och lillhusses bilar, å jag


Retades med lillmatte, eller hennes sko!


Jag vann!!!


Sen promenerade vi hemmåt, det var ingen lek för mattes onda rygg, rabiat säger hon... Jag tjorvade med kopplet, ni vet det nya modet att ha typ sandaler med läderrämmar knytna runt bena? Ungefär så hade jag hela tiden, matte har som sagt svårt att böja sin rygg och jag gör inte saken bättre än att studsa runt, runt. Det har varit hård vind här i LULEÅ och det finns diverse saker att jaga, är inte så stor men STARK!! Jaja, väl framme på OK så vart jag fastknuten i ett släp. Matte har fått ett paket som hon hämtade ut. (mitt säger hon)

Fast i släpet!


Stannade i parken för lite vila å mys!  Vaktade mitt paket.


För att bära iväg det!


Väl hemma vart det öppningskalas, en klippmaskin! Hmmm...?


För att slita pappret i småbitar, bra papperskvalite. Kampa med det åxå i massor.


Efter middagen så bar det iväg med lillhusse på handling, lämnade honom hemma (har ny date) lillmatte ville följa och tvätta bil, så vi plockade upp henne och det bar iväg till Shell på andra sidan stan.

Tråkig bilvård, gör som lillmatte och å jag protesterar fotografering!!!


När vi kom hem stod damsugning och skurning av golv på schemat, jag fick vara med ganska länge. Jag jagar inte moppen så mycke nu för matte blir så less på mig,  jag skäller istället! Inglasningen igen!!!!!!

Mycket sur på matte, blänger!


När jag fick komma in igen drog jag ett tuppjuckrace på det nyskurade golvet och åkte rakt in i våran pall, jag skrek till lite å la mig i min bädd..

Snart är den för liten :-)


Lillmatte å Tony kom på kvällsprommis, lekte lite!


Väl inne var matte lite busig och tog sin hårsnodd och satte ihop mina öron!!


Nu nattpink å natti alla /Puss E

Kommentarer
Postat av: Dakars husse

Känner igen Dakar i mycket som Eziva gör och har för sig.Likheten med Dakar är i utseende är nästan otäckt.Har en jobbarkompis som bor i närheten som har sett er.Bli inte rädd om det kommer en främmande karl och hälsar från Dakar,vilket jag har bett honom göra.För övrigt helt underbart att följa er i med och motgång(vad jag förstått mest medgång).Det var ju det här med dubbelturbo och det har hon ochså fått verkar det. Dakars husse

2009-05-29 @ 14:38:23
Postat av: Anette

Sand i objektivet - undrar hur det hamnade där??

Här har vi sand och grus överallt i perioder.

Har man inte lagt på överkastet på morgonen får man helt enkelt sopa bort det värsta med handen innan man lägger sig och sedan ligga väldigt stilla på den lilla fläck som förhoppningsvis är sand/grusfri!

Ingen vet hur det hamnat i sängen för hundarna vet ju att dom inte ska ligga i vår säng utan i sina egna!

Tycker din matte köper tråkiga saker till dig - en klippmaskin!

Hur kul är en sådan?!

Det finns ju så mycket käcka och söta leksaker att beställa på nätet till söta riesenflickor!

Alla dina pappas favoritsaker är av någon anledning rosa - hur macho är det när man är en stor och stark riesen??

Kram Anette

2009-05-29 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0