Presentdag :-)

Igår var förmiddan var som vanlig, mat och promenad i solen. Lillmatte kom och rastade mig vid lunch, vi öppnade ett brev hon fått och det stod att hon kommit in på Grans naturbruksskola. Gissa om hon vart  glad!? Lika glad som jag alltid är, lite överdrivet glad som ni förstår.  Tony kom ock drack lite kaffe som jag tog slumpen av, mums. Simon kom också, provade husses taxiskjortor, Simon är lite biffigare än husse :-)

Vi var och hämtade ut ett paket som bestod av tejp, sen och köpte mig en ny säng. När vi kom hem så var jag så där hjälpsam som jag brukar vara...

Min nya STORA busiga bädd..


Ville gärna ha saxen för mig själv! 


Hjälpsam!                            Gånger 2                            För hjälpsam!!
                           

Äntligen är allt uppackat!


Läderballan gillar jag bäst!


Husse å mattes leksak tydligen, bäst att lyda så jag får låna...


Provbära mitt nya koppel :) Å lyse runt halsen!


Och sen min nya mysiga pläd!


När vi ätit middag for jag, husse och matte till veterinären i Gammelstad för att ta mina 12 veckors sprutor. Det var dropin och en miljon bilar, så vi for hem och tog en promenad i parken istället. Jag fick då med stolthet bära "våran" rulle dit. Matte säger att det måste vara lite retriver i mig för jag bär och bär och ALLT!

Jag och rulle.


När husse bytte om för att jobba tömde han sina "hundbyxor" på min soffa, godisarna låg bakom en bajspåse. Som om jag inte kände doften!? Jag gjorde allt för att komma upp, och efter mycket om och men så fixade jag det. Ni vet att en risen inte ger sig, utnyttjade mattes ben så var jag uppe och fick mig ett mellanmål.

Kämpade..


Idag har matte blivit utskriven från sjukan och kan nu vara med mig på heltid, hon var trött när hon kom hem. Men inte jag!
Som tur var kom en sån galärengubbe så det hände något, hjälpte han med nån toalist. Han tycker ochså att jag är så gullig, ville att jag skulle följa med på kontoret och fika bulle med alla galärensnubbar. Matte bara skrattade men tänkte  -Ta hunden och stick! Men jag fortsatte en stund till å retade matte. Innan husse for och jobbade sa han att hon borde vara trött för vi har dammsugit och skurat golvet. HEHE... Lillhusse kom och tog mig på sitt rum, där satte han på datorn och det var en hund som skällde nåt så otroligt mycke och jag kunde inte se någon kompis. Vad tror ni jag gjorde? Skällde tillbaka såklart :-)

Snart kommer husse hem och nya hyss väntar runt hörnet  /Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0