Pickninck!

Igår morse var matte lite sämre i ryggen och det är då jag ska hitta på lite av varje, skolbarnen var ute så det fanns många små springande ben att jaga. Det kom en systempåse flygandes som jag var tvungen att ta reda på, jag la den tillsammans med mitt koppel, mattes vantar och min pinne.

Mina saker är nu samlade


Matte vart lite trött på mig så vi promenerade hem, vilade en stund. Lagom till min nästa måltid kom lillmatte, hon gav mig mat och en liten prommis. Mikaela kom och matte vart akut mjukglassugen, vi gick då till grillen på tågstationen och köpte mjukglass. I det fina vädret kunde vi sitta ute i solen och smaska.

MUMS!!


När husse kom hem från jobbet åkte ryggan fram igen, jag hjälpte matte att packa medans husse bytte kläder. Sen bar det iväg till udden, jag började med att blöta upp mig i älven. Sanden sitter bättre kvar i pälsen när man är blöt :-)

Sandig Eziva


Mer sandig Eziva


Man blir törstig av sand!


Jag hittade en jättestor pinne på stranden, någon hade försökt elda upp den så det  var extra gott. Sura matte sa att det är nog inte så bra att äta brända pinnar, och husse tog ju förstås bort den...

Följa stor pinne.


Efter en stund fick jag min mat!


Och energi för stenklättring!


Hålla koll på husse också!


När vi klättrat en bit så hittade vi det bästa jag vet, SNÖ!!!


Oj vad jag busade i den vita snön, tråkmånsen matte säger att husse kanske behöver hjälp med maten så det var bara att lyda.

Vaktar maten åt husse


Jag å matte varvar ner lite innan vi lämnar udden


Fin Eziva


Vill inte gå än!!!!!


När vi promenerade hemmåt kom polisHasse och var lite pratsugen, stod och tjatade med han en liten stund innan vi fortsatte vår färd hemmåt.

Stolt polishund och polisHasse


Välling och John Blund, eftersom jag gjorde ett försök att tömma älven igår har jag pinkat inne inatt.
Jaja, hon är ju bara valp säger husse som fick skura klockan halv 2.
Solen lyser så nu bär det iväg ut en stund.
Hörs senare /Eziva


Kommentarer
Postat av: Anette (Lokes matte)

Helt klart en av de roligaste bloggarna jag läst!

Är givetvis lite partisk men ni skriver underbart och tar så härliga kort!

Så kul att följa den lilla busungen!!

Hälsningar Anette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0