Mycke pippi nu :-)

På fredagkväll när jag fått vällingen ringde matte efter husse, klockan var nästan 23.00 och stadens värsta ungdommar svärmade överallt. Många är alldeles för rund under fötterna andra är höga som hus, då är det bra att ha husse med sig.

Självklart ska jag gå i pappas fotspår, jag tar min pinne å går!


I parken fick jag upp vittring på något som jag inte känt förut, med snabba kliv sökte jag reda på vad det var. Matte och husse vart också nyfiken på vad jag höll på med och hakade på.

En igelkott, mycket spännande!


Igår vart det sån där bilvård igen, for till farmor och farfar på porsön. Vände på gården och åkte hem direkt????? Det haglade såna stora isbollar att husse var rädd att bilen skulle fara illa, å andra sidan hade vi inte tagit oss ut ur bilen utan att få ont av dom. Vilket busigt väder! Hemma på våran gata i stan var det sol och det vart en prommis istället.
När vi kom in så fick jag ett kliatänderben!

Min egen kökslåda med diverse gott!


Jag och mitt tuggben!


Hjälpte husse att spika upp den omtalade internetsladden!


Hammare... Kul sak, den tar jag och sticker!


När vi alla hade ätit middag tog vi en promenad till hamnen för att kolla in fisket... (pippifåglar)

Måste kolla in dom!


Kan pippin simma!?


Jag ska hälsa på pippins värld nån gång!


Efter välling så bär jag pinne, pappa visst är jag duktig?


Våran prommis idag bar iväg östermalm runt, gick förbi världens minsta sjö. Men det var pippifåglar i den!

På span!


Och attack!


Farmor och farfar ska lämna oss, för två veckor på Kreta!!!!! Självklart ställde jag och matte upp att skjutsa dom till flygplatsen, puss å kram och dom lämnade oss. Men jag ska få sköta om farmors blommor!

På Kallax!


Sen gick vi till parken för en pink, vi vart där nästan en timma! Husse kom och sen kom lillmatte och Tony, jag var rabiat och jobbig. Det här med dom roliga pippina tycker matte är lite jobbigt! Vi bor i stan och här jagar man inte pippifåglar, tänk på alla bilar... Men matte undrar om det är så här jag ska ställa upp mig när vi far på vår första utställning?

Eziva spanar in en orädd skata!


Kan bara medela att budföring är riktigt roligt, jag är bra på att lyssna, inkallningen fungerar och jag har lärt mig stanna! Jag är även jätte duktig på att pinka ute, inte inne. Mattes projekt just nu är STÅ! Ni vet att i lydnadsklass II är det ett moment som man ska SITT, LIGG, STÅ!! Typ så. Lätt som en plätt :-) Väger 13 kilo och är 49 cm hög.

Puss /E

Kommentarer
Postat av: Anette

Din pappa är så stolt över dig!

Smart av din matte att träna lite inför utställning!

Det gjorde vi inte med din pappa och resultatet blev att han tycker det är pest med utställning!

Varför ska man springa runt i vänstervarv när man kan göra en massa annat kul istället?!

Kram Anette

2009-05-25 @ 15:24:36
Postat av: Dakars matte

Det är så roligt att läsa om era strapatser. Man får minnen av när Dakar var liten och allt som skulle upptäckas och prövas. Men tiden går så rasande fort från att vara en 10 kg piraya till en 40 kg tonåring. Var tid har sin charm. Vi jobbar också med budföring det gillar Dakar skarpt.

Hälsningar Gill

2009-05-25 @ 21:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0