Dagarna går, och fort!

Vädret är bara fint här i Luleå, matte och husse önskar en regnskur så alla mina pinkfläckar utanför porten försvinner.
Parken har blivit min, håller koll på alla hundar och människor som passerar. Jag har även börjat rusa efter trevliga hundar som är kul att busa med, matte är inte så jätteglad åt det.

Solmys!


Tugga pinne på rygg!


Husse petar gegga ur ögonen! (Grön gegga)


I förrgår regnade det på kvällen och mina pinkfläckar försvann, tillfälligt!!! Jag pinkar fortfarande... Husse gick och sova några timmar för att senare gå ut och jobba helnatt, matte å jag promenerade ut i regnet. Först träning av inkallning, jag fick sitta på vänster sida. Matte sa STANNA! Sen lämnade hon mig kvar och gick 25 STEG! När hon vände sig mot mig räknade hon till 7!  HIT!! Lät det och jag vart så glad att jag sprang så bakbenen var framför frambenen, BRAAAAAA! skriker Matte och ger mig en godis :) Det upprepades tre gånger innan vi gick vidare, mot kyrkogården. På en sträcka av ca 150 meter kom det tre tåg!
Det finns en jätterolig grushög efter den sträckan, om man kliver upp på den så rasar det en himla massa stenar som jag måste jaga. Upp, ner, upp å ner..

Upp!


Ner!


Pussade den stillasittande fågeln på Åkes grav! (Mormor blunda nu, råkade bara)


Blöt Eziva!


Jag brukar bära hem pinnar och dom får vila utanför dörren tills det är dags att rastas igen, då bär jag tillbaka dom. Jag,husse och matte lekte en jätterolig lek, grunden till budföring. Oj vad kul det var, jag har så långa ben så det går fort!

Jag å pinne!


Var sen och tvättade19 då vi träffade Per och hans Doggy, det vart koppellek. På en bensinmack busar man i koppel när jag inte alltid lyssnar.

Jag Doggy och husse Per!


Sen bar det iväg på pickninck, först förbereda brasa!


Hjälpa husse att bära. men åt andra hållet!


Högre än längre eller tvärtom?


Fynd bland stenarna!


Försök att tömma  bottenviken!


Gräva är kul!


Gräva mer!                           


Å mer!


För att vila i gropen!


När maten började grillas vart det "Ligg å stanna kvar"


Somnade!


Sen dags för min mat!


Rengöring runt mun!!


Väl hemma dusch!


Sen välling och bus i parken!


När vi kom hem var lillhusse lite busig, passade på!



Idag har varit en liten latardag, matte ont i ryggen som vanligt. Vi for till shell och tvättade bilen, handlade och det bar iväg till karlsvik. Där parkerade vi och gick en liten bit, husse tog av mig min pinne och gav sig iväg långt in i skogen. Han kom inte tillbaka så det var bara att spåra upp var han tog vägen, matte å husse var så lyckliga så när jag hittade igen han. Mitt första spår, nästa gång blir det inte hussegömma utan läderrullen som ska gömmas :)

Välling, pink å natti /Puss E

Kommentarer
Postat av: Anette

Du är verkligen pappas tös!

Vi har en stor plasttunna i trädgården där vi lägger alla hans pinnar, vantar och annat värdefullt som han bara måste ha med sig hem!

Av hänsyn till grannen lägger vi dom där till Lokes stora irritation.

Allt jobb med att bära hem och sedan slängs det ner där!

Tömmer ofta den där tunnan men den fylls lika snabbt!

Kram Anette

2009-05-23 @ 12:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0