Besök på djursjukhuset i Gammelstad

Fin och solig förmiddag i Luleå, morronprommis med lagom bus. Skönt tycker husse å matte, men det finns ett litet problem! Alla tävlingar är jätte tidigt på morronen och jag är i gång på kvällen? Det blir tydligen en kul utveckling att se. Lillmatte och Tony kom lagom till mellanmålet på dan och rastade mig så matte fick ligga i sängen å läsa en extra stund. Anna gjorde jätte mycke engelska läxa, Tony hjälpte och matte löste korsord. Å jag bet fötter och annat skoj!

Klockan 15.30 hade vi tid hos den där djurdoktorn, Tony och lillmatte följde med. Kul bil, massa saker hängde på jag vet inte vad!!

Fick syn på tärningarna och nån typ Kitty


Måste undersöka dessa saker...


När vi var framme på djursjukhuset så matte att jag måste uträtta mina behov, men jag ville ju bara in. Vilka dofter det var där, när matte var nöjd gick vi in och anmälde oss. Det kom en liten tjej och sa att vi fick komma på ett rum,  snart kommer veterinären sa hon och gick....

Upp på bordet


Jobbigt att vänta!


Slumra ett par sekunder!


När kommer hon?


Äntligen fick jag höra hur söt jag är :-)


Sen spruta, men jag var inte riktigt med där.. FROLIC!!!!


När vi ätit for jag och matte till Farmor och Farfar, Farmor är våran klippa i företagets ekonomi. Så hon fick lite papper och träffa mig förstås, hon har sin hemliga kammare med lite godis till Lycka och mig. Sånt lär man sig fort!!!

Jag tigger


Och terroriserar Farfar


Jag har blivit 12 veckor och behöver inte välling längre! Jag hörde att matte sa till husse att jag ska få välling innan kvällsprommisen alltid, det är ju den bästa måltiden på hela dan. Jag är kroniskt hungrig men skriker när det blir välling, MUMS!

Han tjuvsmaka innan det vart sitt, himla massa sittande!!


Lekte i min försvinnande snöhög på prommisen, kommer att sakna snön!


Sen vart det en massa träning, matte har börjat lägga in kommandot FOT. Sen måste jag sitta vid hennes vänstra sida, spotta ut = loss, sitta och stanna innan jag får hoppa ut ur bilen, och lite annat smått å gott. Matte tycket iaf. att jag är jätteduktig, jag litar på henne.

Väntar på husses hemkomst så det blir lite liv i luckan /Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0