Tandlösa Eziva!

Tjolahej på er alla! Jag har nu kommit in i en bita allt och alla period, mattes birken är det inte mycke kvar av. Matte och husse undrar hur jag lyckas med att bita sönder saker!? Jag har tappat nästan alla tänder... Dom skrattar åt hur jag ser ut, som en gammal tant som glömt sätta in löständerna i mun. Var bara lugna det kommer nya och då får dom passa sig!
Igår var vi och handlade, sen åkte vi till farmor och farfar. Där var det full huggning på farfar och jag hjälpte genast till!

Fylla grillkol i grillen!


Åhh... Hej farmor!


Farmor torkade borden här ute, disktrasa!


Matte elak, hon gömde den. Som om jag har fel på näsan, eller!


Nä... Det har jag inte!


Tar den!


Och sticker!


I värmen och med all kamp för uppmärksamhet flåsar jag som en hund :-) Husse gav mig mitt dricka direkt från uteslangen.

Blöt vart jag!


Sen begav vi oss till mormor och morfars stuga på Björkön för att vattna alla mormors pelargonior och diverse kryddor å sånt.

Vi vattnar mormors kryddstenhög och lite blommor!


Följer mattes rundtur för att hitta alla krukor med blommor!


Ser till att matte gör det ordentligt!


När vi kom hem åkte det på sådana kläder som jag gillar, då vet jag att det är något på gång. Eftersom jag trasslade till det sist vi fiskade så hjälpte jag husse att trassla till det ännu mer. Men så småningom rätade vi till trasslet och det bar iväg.

Hjälpsam, kollar att husse fixar det här!


På gatan fick jag säga hej till Elisabet som kör mattes bil ikväll!


Matte tog med sig min upphittade tomte, bara för att dom ska få fiska ifred????


Jag skalade av skägg och skinn på den för att senare ta kroppen som är i trä! Efter en liten stund häde det saker, husse fick något konstigt på sitt spö.

Måste undersökas!


Den rör sig också!


För att ta ett dopp, var tog den vägen!


Å husse fick en till...!


Som jag bar till matte!


Plopp sa det i vattnet!


Undra vad dom gör där nere så länge?


När vi väl var hemma så var det NÅN som luktade fisk, gissa vem?


Jag får inte vara i alla möbler, bara på anvisade ställen. Jag har en liten pläd på fotpallen i tvrummet där jag får vara, men jag har varit så liten att jag inte kommer upp. Nu har jag klurat ut hur jag tar mig upp.

Se husse vad Eziva kan!


Idag har det inte hänt så mycke kul. Schemaläggning och datorfix. Lillmatte kom och det hördes!!! Hon hade fått sina betyg och hon har varit så duktig, vi är så stolta över våran lilla kicka. Eftersom inte matte kan köra bil som är manuellt växlad, det är mattes onda ryggs fel. Tony och lillmatte kom och hjäpte matte, fick då åka morfars bil en sväng.
Kan slutligen berätta att matte inte tål mygg, men det gör väl ingen! Men på morronen när hon vaknade såg hon inte klok ut, hon har blivit biten just under ögat och det ser ut som att hon har en pingisboll instoppad där. Under dagen har den blivit rödare och är inte så sugen på att visa sig, nu är det bara att ta fram Mygga (ett medel som gör att dom inte attakerar matte lika mycke)

Välling och pink /Puss E


Kommentarer
Postat av: Anette

Kanske inte så smart att skratta åt någon som kommer att få avsevärt större tänder och kraftigt bett om inte så himla länge!

Bit dom i ändan så fort dom nya tänderna har kommit och påminn om att dom skrattade åt dig när du var tandlös!

Vad duktig du var som hjälpte till när dom fiskade!

Bra att du hjälpte de stackars fiskarna ner i vattnet igen (detta från en som är emot såväl fiske som jakt!)

Bra jobbat gumman - du är toppen!!!

Kram Anette

2009-06-13 @ 11:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0