Midsommar race!

Det är inte bara jag som är busig, matte hon får också lite konstiga ideer. Som den här!

Leka med en korsordstidning genom toadörren?!


Fick snart tag i några sidor!


Och tillslut hela tidningen!


Farfar kom cyklandes till mig :-) Passade på att klia tänder..


Jag har lyckats smyga in en pinne!


Ganska stickigt i min säng!


Passade på att visa matte runt lite!


Men vad duktig Eziva har varit! Tonläget var si och sådär, skämdes lite (bara lite)
 

Jag vet att det ligger en pinne till där uppe!


Eftersom jag inte nådde så fortatte jag med disken!


Igår var det midsommarafton, vi drog iväg till sunderbyn och metade en stund!


Matte och husse metade, jag hade lite annat för mig. Ett nytt försök att tömma Luleälv, jag grävde upp stora blomrötter för att ha nå att kampa med. Sen drog jag sånt där risenrace upp å ner upp å ner gånger hundra, självklart attackerade jag mattes fiskespö också. Husse vart riktigt orolig över mig
- Vad rör sig i den där lilla hjärnan?
- Troligtvis en karusell, säger matte och skakar på huvudet.

Jag hade nog inte alla 4 tassar på backen samtidigt så många gånger!


Ska vi inte tända brasan husse?


Vart ingen eld, men lika gla är jag för det!


En drillion med mygg, så vi börjar lalla oss hemmåt. Lillmatte och Tony kom ut en sväng, hjälpte till att vifta bort mygg.
Tony var glad att se mig som vanligt, och lillmatte vill inte vara med på kort som vanligt!!!

Glad Tony och Eziva!


Här är det omvända dygnet, husse har jobbat hela kvällen och natten. Matte gick bara ut en liten stund och körde hem folk från fester. Sovit till 11.00 idag, men sen bar det iväg! Vi for och hämtade farmor och farfar, sen vidare till mormor och morfar i stugan. Jag sökte som bara den men hittade dom inte?!

Då började jag med ett dopp!


Sen visade jag farmor och farfar ut på bryggan!


Eziva in action, Tess tittar på!


Äntligen kommer mormor och morfar!


Kan ju finnas nåt kul i båten!


Matte och husse kopplade mig och vi promenerade iväg, aha.. nu fattar jag!

Noskoncentration!


Pippitjorvarna började bråka, måste kolla in!


Fortsatte mitt arbete!


Vad är detta?


MIN BRANDSLANG!!!!


Bus med matte!


Bär stolt tillbaka den för att visa vad jag hittat, men dom visste redan. Hörde mattes BRAAAAAA!!!


Fick låna den en liten extra stund!


Vi for sen och handlade och till farmor och farfar för en jättegod middag, när vi kom hem så vart det inte så mycke annat än högljudda timmerstockar gjorda. Alla vi var mätta och trötta, husse och matte ska ut och jobba en stund i natt också.
Men imorron bär det iväg på picknink om vädret tillåter.
Höres! /E

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad duktig du är!!

Tur att din familj har dig för hur lugnt och tråkigt hade dom inte haft det annars?!

När det gäller pinnar måste jag däremot hålla med din matte att dom njuter man av utomhus.

I alla fall tills man lärt sig att städa upp efter sig!

Kram Anette

2009-06-22 @ 08:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0