Matte frustrerad!

GRATTIS PAPPA TILL UPPFLYTTET!
Matte längtar till att vi också ska få tävla, lite liten än och inte så rutinerad :-) Men spåret är så himla roligt, på lördag är husse ledig och bilarna står på dan så det bär nog iväg på spårpicknink. Måste tänka ut någon trevlig skog, mycke mossa vill matte ha. Hoppas bara att det inte regnar och blåser så mycke...

Dagen startade med en prommis, husse grejade med datorn och det händer det mest märkliga. Den slutar fungera!!!!! Dom har suttit hela dagen med denna dator, KUL :-( Husses bil har varit på Åke Eriksson hela dan och när det pep i husses mobil vart det fart på dom, bilen är klar! Äntligen lite rulle på dom, vi åkte till Åke sen på banken och bankade pengar. Sen fick jag äntligen träffa farmor och farfar igen, medicinen verkar bra och hornen har börjat växa allt längre nu.
Jag vart ganska jävlig när jag var där, man kan kalla det intensiv också.

Sen for vi på shell å mötte upp husse, han tvättade sin bil. Jag kan kommandot STANNA, så jag sitter med bagageluckan öppen och tittar på när dom pysslar med 19. Det kommer då en liten brutta och ska pumpa däck på sin cyckel, hon tar i så att det låter som en pistol vart avlossad, jag flög ut ur bilen.... Matte fann sig snabbt och jag åkte tillbaka in i skuffen, där busade vi en himla massa. På bensinmackar springer man inte och leker när man är 15 veckor med horn utan koppel. Sen fick jag komma ut och hjälpa husse, det pep i hans pip och då var det bara att lämna oss. 

Ikväll har matte pratat med min storebrors matte, ett himla surr men matte tyckte det var jättekul! Vi ska träffas efter midsommar. Då du Dakar kommer jag att sätta dig på plats, jag ska visa vad vi tjejer kan (liten som stor)


Välling och en massa bus i parken, jag hittade en Tomte! Den var gjord av ett dagisbarn och blivit utkastad från dagis, men den var jättefin och tog hem den. Matte var så snäll att jag fick leka med den några minuter innan den åkte på hatthyllan. Jag tror att våran hatthylla är lika full som pappas tunna på gården.
I alla fall försökte matte träna lite FOT... Haha, jag sitter gärna fot. Men pigg som jag var ville jag gärna gå steget före, mycke energi! Inkallningen var klockren, matte har vett att sluta när jag är som bäst för att gå över till promenad.

Eftersom datorn inte är riktigt klok just nu kan vi inte ladda ner några bilder, matte sitter och skriver i felsäkert läge!!!! Och hoppas att texten fungerar! Hon ser mig som rumsren och att  jag börjar bli hund,  lämnar då valpstadiet sakta men säkert. Sen har matte pratat med Anna D, ägare till Fenja från mattes sista kull idag. Matte å husse brukar få låna Fenja och nu får vi göra det helgen efter midsommar, nedräkning av dagar nu!  :-)

Husse for ner i garaget /Puss E


Kommentarer
Postat av: Anette

Kan inte tänka mig att en sådan söt riesenflicka kan vara jävlig!

Intensiv däremot kan jag mycket väl tänka mig att du är men det är bara bra!

Det är din uppgift att se till att matte och husse håller igång och inte blir stillasittande för länge!

Håll ögonen på den där hatthyllan för rätt som det är får din matte för sig att rensa och då försvinner alla skatter du släpat hem!

Men å andra sidan så fyller du säkert på lika hyllan snabbt igen!

Kram Anette

2009-06-09 @ 09:05:57
Postat av: Dakar's matte

Ja du Eziva vi ser oxå fram emot att träffa dig och din flock. Tänk att mattar kan ha så mycket att prata om fast dom aldrig träffats. Det räcker med gemensamma svarta lakritstroll för att luften ska bli full av en himla massa surr. / Gill

2009-06-09 @ 12:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0