Lite, lite piggare!

Som sagt så är jag lite krasslig, men när vi kom hem från djursjukhuset så åt jag upp all mat i en tugga... Hungrig Eziva! Bra tänkte matte och tror att jag mår bra, husse ger mig den första tabletten som Bosse sa att jag ska äta 2 gånger om dan.

Jag, husse och ett litet piller!


Igår när husse for och jobbade så tog matte med mig till pippidammen, vi möttes av en hel pippifamilj :-) En hade fått 9 stycken jättesmå pippibabysar, så himla söta.  På vägen dit så hittade jag en blomkruka i plast som jag hade lite roligt med, kampade som en galning med den. Bra tänker matte det är lite action i mig i alla fall.

Hittad blomkruka!


Lätt att kampa med!


Pippifamilj!


Jättesöta, men Eziva vart så trött!


Efter en liten stund går vi till floraskulle och tittar på en himla massa folk, samlas för att gå med svenska flaggor genom stan. Många poliser och en orkester, ett väldigt liv.

Titta du matte så vilar jag!


Efter en stund så gick alla människor med orkestern i täten, vilar fortfarande!


Vi gick hem och jag fick mitt andra mål mat (äter nu jättebra) Sen vilade jag till husse kom hem, matte konstaterar att jag är fortfarade hängig. På kvällsprommisen så gick vi mer till hamnen, fint väder och plattvatten. Jag gjorde ett busil med husse, han måste ju röra sig efter att ha suttit i bilen hela dan.

Bygger upp husses kondition!


Vi gick upp på floraskulle och sa hej till lillhusse och ett gäng kompisar, matte och husse tycker att det är kul när ungdommar kan umgås utan massa hyss.

En bunt ungdommar!


Väl nere vid hamnen satte vi oss, det kom en flick och pojkpippi som höll oss sällskap. Helt orädda!

Jag och husse njuter!


Vi gick hemmåt och klockan 23.00 ringde Katarina som skulle ut och jobba natt, taxametern har hängt sig :-( Det var bara att gå ut och husse fick mecka i bilen, jag passade på att pussa på Katarina!

Jag och Katarina!


När hon for kom våra gamla grannar så det vart lite tjat med dom!


På morronprommisen idag gick vi till pippidammen för att kolla in familjen, till våran fasa var det bara 8 små pippibabysar kvar. Hmmm... Undra vad som hänt med den nionde? Vi hade med oss lite bröd att mata dom med.

En saknad baby :-(


Husse och Eziva matar familjen!


Ikväll har det hänt något riktigt roligt, jag fick följa matte å möta farmor och farfar på flygplatsen. Dom har varit borta i två hela veckor, i väntan på dom hälsade vi runt bland matte och husses kolegor. Även husse dök upp!

Jag och Mike 36:an busade! 


Åhh... Äntligen dimper planet ner och ut kommer efterlängtade farmor och farfar! 


Välkommen hem farmor!


Jag är lite piggare, imorron ska matte ringa vet Bosse och berätta hur jag mår. Jag kan också smyga! När matte sitter på kontoret så smyger jag från köket förbi kontoret till skohyllan i hallen, jag går så himla sakta och tyst. Jag krymper lite så matte inte kan se mig om det skulle låta lite, jag tar försiktigt mattes sko och smyger sakta ihopkurad förbi kontoret till min korg. Sen är det fritt fram att busa lite i korgen, det är tillåtet. Matte kommer och ser vad jag sysslar med, talar om att det faktiskt är hennes sko!!! Jaja.. ser på henne lite under min lilla lugg. Hon går och sätter sig igen och jag gör ett nytt försök :-) Jag lyckas igen men matte verkar ha bra hörsel och ögon i nacken. Eller så känner hon mig ganska bra?

Husse kommer nu, medicin och välling för att gå å möta /Puss E

Kommentarer
Postat av: Anette

Klart du ska få låna skon!

När man är sjuk är allt tillåtet och allt förlåtet!

Skönt att du är piggare nu lilla vän.

Du kan vara stolt över din pappa förresten - han tävlade i spår i helgen och blev uppflyttad till lägre med 264 poäng.

Kram Anette

2009-06-08 @ 10:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0