Glupsk Eziva!

På fredag eftermiddag promenerade vi till lulsundet och tillbaka, vi kollade till våra pippitjorvar som husse kallar dom. Det var inga små babysar kvar där, måste ha flyttat.

Kollar läget!


Sen for vi iväg och tvättade bilen, handlade lite och fikade med husse på shell. När husse slutade mötte vi upp ungdommarna som ska kämpa på i två nätter. Matte och husse är så oroliga att något ska hända att det blir lite förmaningar.
- Jaja. säger dom och suckar åt oss :-)

Lite tjat med Simon och lilla Sara!


Sen gick vi på promenad och lite bus i parken, jag har nu kommit på hur man tar sig in och ut till dagiset i parken. Inge bra tycker ju då matte. Första gångerna fick husse hoppa över staketet, men efter ett tag kom jag på att det går att komma sig ut samma väg som in. Mitt humör var absolut i topp och retade matte och husse till max.

Eziva kan!


Igår morse började det hända saker, ryggan kom fram och jag ska självklart hjälpa till med packningen. Sen tar det sån himla tid för husse å matte att klä sig så måste hjälpa till med det också, slita och dra i byxben och bära skor osv. När vi äntligen tar oss ner i bilen styr husse mot karlsvik, där ska vi möta upp Lycka med familj.

Väntan på Lycka!


Kommer dom aldrig?


Nu vart det nästan lite jobbigt!


När dom äntligen kom så fick Lycka börja spåra!


Sen fikarast!


När det väl var min tur att ha roligt så  kom det några regndroppar och kameran stoppas undan, typiskt! Vi bestämde att göra matte och husse spår, husse började att knata iväg. Han gick zick zack mellan träden, matte skakar på huvudet. Ni som kan det här med spår förstår varför. Vi provade och till en början gick det bra men jag tappade husses spår, så det vart bara en promenad tillbaka.
- Då kan husse sitta själv där i skogen, sa matte men han kom tillbaka till oss. Matte bestämde sig för att lämna oss, hon gick iväg med bestämda steg och försvann. Som tur är ville husse att vi skulle spåra reda på var hon tog vägen, YES! Vi hittade henne, ett klockrent spår. Alla nöjda och trötta går vi tillbaka till bilen, drack vatten och begav oss hemmåt.

Tömde skålen!


Pussade lite på Vincent!


När vi kom hem vart det stressigt, ska iväg till farmor och farfar på middag. Vi måste fira hennes födelsedag nu eftersom hon flydde när hon fyllde år. Simon kom och det bar iväg, dom åt och åt och åt och länge... Själv parkerade jag under Vincents stol!

Ni förstår kanske varför :-)


Det trillade ner hårdbröd, kex och lite annat smått och gått. Farmor hade beställt en sommarbuffe från Kalas Kulan, i den ingick det revbensspjäll. Vincent hade lyckan att få gnaga på ett sånt, tills han tappade den. Gissa om jag var snabb i den situationen? John böjde sig ner för att ta den av mig, jag valde då att svälja snabbt som ögat.

- Men va fan, sa matte greppade mobilen och ringde till vet. jouren. Det var Pia som jobbade.
- Hej Pia det är Annika, jag har ju köpt mig en risenflicka som precis har svalt ett revbensspjäll. Det var 1.5 cm brett och 10 cm långt, någon ide?
- Sparris! säger Pia och skrattar
- Ja just det, tack och sköt om dig säger matte

Det vart tårta, kaffe och lite diska!



På vägen hem gick husse in på kvantum och handlade. Gissa vad? Jo sparrisburkar...
Det vart en halv burk sparris innan middan, gott men lite hala.

Sparrismål!


Det har varit mycke pådrag idag så jag valde att lägga mig på inglasningen och bara kolla in lite, matte och husse gick ner för att se på tv.

Relaxar!


På kvällsprommisen fick jag för mig att slita och riva i en pinnhög, någon har samlat ihop den av någon anledning.

Eziva är med i Bussiga klubben!


Regn hela dagen idag, det har inte blivit mycke utevistelse. Matte och jag tränade lite lydnad på planen i parken sen bara terrat matte lite, husse jobbar så han har klarat sig. Men imorgon ska matte börja utbilda en ny kille, Anders. Så då ska husse få igen för denna oaktiva dag! Ikväll kommer äntligen mormor och morfar hem från Kreta, så det blir ett besök på tutti frutti imorron.

Ezivas gap, 15 veckor och 6 dagar!


Smile och puss /E


Kommentarer
Postat av: Anette

Vad duktig du var på att spåra!!

Du har verkligen haft tur att få komma till ett aktivt hem.

Verkar som om du är väldigt älskad!

Det där med revbenet kunde du väl ha låtit bli!

Har det kommit ut än?

Vad söt liten mun du har - så pussego!!

Kram Anette

2009-06-15 @ 13:37:36
Postat av: Catharina

Måste ju bara hålla på med föregående talare, vad duktig du var som hittade matte på en gång.

Då vet jag vem jag ska ringa om jag behöver något spårat någongång

2009-06-15 @ 15:23:00
URL: http://www.cataroten.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0