Eziva sjuk!


Igår hände det inte så mycke, på morronpromenaden var vi ner och kollade till pippidammen. Jag har inte ätit så bra frukost på morgonen sen en vecka tillbaka, fått i mig lite efter promenaden och sen ätit som vanligt. Men när vi väl kom mer till pippidammen så var jag törstig så jag startade att dricka lite.

Törstig Eziva!


Hade jag fått välja så simmade jag gärna med mina pippin!


Oj vad dom sprattlar kul!


Husse är snäll och jag får smaka på pippins smörgås!


Kolla på sidan av husse, en pippi nära!
 

Lika tuff pippi som jag!


På vägen hem hittade jag en pinne som jag ville leka med i parken, men när vi kom dit så var hela Östra skolan i min park!!!! Vi busade lite och gick hem.

Min nya pinne!


Idag har jag tagit igen allt som jag förlorat i min uppväxt! Ni vet tömma papparskorgar och slita papper i mickrobitar, bita sönder mattes birken (gott med kork) tugga sockor och andra kläder som kan finnas i lämplig höjd. Lillmatte och Tony var förbi på kvällen och busade med mig i parken, sen gav jag mig på hennes vita tygskor. Terroriserade Tony till max, Anna hade strumpbyxor på sig (gissa själva) Dom lekte en lek som gick ut på att kasta en studsande boll mellan varanndra, självklart att jag var i mitten av dom. Pust!

På morgonen när husse vaknade så möttes han av pink och en bajs, det står inte rätt till med Eziva säger han. Jag vägrar att äta, matte försökte reta mig med maten och ge mig en kula. Spottade ut den, men vi tog en promenad och matte kastade pinnar, jag tittade på. La mig att vila lite! Vi gick hem och matte satte igång med storstädning på nedre plan, jag sov. 

Eziva trött!


Bara sover!


Ändrar huvudställning och sov vidare!


Husse kom hem på lite fikarast och jag blev tempad, 38.5 helt ok!


Jag vill inte äta inte heller pinka så matte blir nu orolig och ringer djursjukhuset, kom på en gång med henne. Sagt å gjort ringer matte till husse som jobbar och det bär iväg till gammelstad.

En pink innan vi går in, kul skylt!


När vi väntade så visade husse mig en massa roliga kattsaker som lät, men jag är så trött att jag orkade inte riktigt vara intresserad, eftersom jag är så liten vart jag prioriterad och efter två minuter kom dom och sa att vi ska till ett rum.

Ett försök att pigga upp mig. Pling, pling lät det...


In på rummet och upp på bordet!


För att äntligen få sova!


Efter ett par minuter kommer vet. Bosse in, lyssnade med en majungsak på mitt hjärta som var bara bra!


Han kollade min hals och jag såg inte så snygg ut där, men det vart prover på lever, njurar, infektion och massor av mer. Sen vart det en temp till, 38.3 ok!

Bosse tempade mig!


En sköterska kommer och rakar en bit av mitt ben!


Och hon tar massor av blod från mig!


Bandage med döskallar!


Sen bar det iväg till röntgen, husse fick sätta på sig en klänning. Fniss!!!


Sen vägning, endast 14 kg!


Lilla, lilla sjuka Eziva fick vänta ett par minuter till på resultat!


Resultatet vart att jag hade ganska mycke bajs som ska ut, men inga konstiga föremål i magen. Alla prover visade ganska bra, vissa prover kan ligga lite högt när man är valp. Jag fick följa med matte och husse hem men måste ringa och berätta hur det går för mig. Men med röd ond hals fick jag medicin och gå hem, så apoteket nästa.

In i bilen, fick sitta med matte så inte bandaget hamnar i min mage!


Matte gick på apoteket!


Orkar inte hålla ögonen öppna!


Äntligen hemma så man får sova ifred!


Efter en stund kommer mormor och morfar med storbesök, Kristin från stockholm och hennes pojkvän Nick!
Kul tyckte matte som inte träffar henne så ofta fast dom är uppvuxna med varandra!

Halloj på dig morfar som inte ids kliva ut ur bilen så jag måste kliva in i den!


Åhh.. Hej mormor!


Måste hälsa på Kristins Nick!


Jag, Kristin, mormor och Nick!


Nu är det dag för en pink, är lite piggare men vi hörs! /Hängiga E


Kommentarer
Postat av: Anette

Nu blev jag riktigt orolig för dig lilla gumman.

Stackars liten som inte mår bra.

Pappa skickar massor med krya-på-dig-pussar och vi hoppas att du snart mår bättre.

Kram Anette

2009-06-06 @ 20:16:13
Postat av: Kristin

Hoppas du snart är pigg och kry igen! Stor kram på både dig och matte :)

2009-06-07 @ 21:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0