En hel helg har gått!

På torsdagförmiddag när vi tog oss en promenad möttes vi av en konstig rök, vi promenerade till kyrkogården men röken var betydligt längre bort.

Kolla in röken mellan träden!


Matte hade med min pipboll!


Väl tillbaka i parken så dök det upp en lite varelse på andra sidan trädet!


Vi for iväg med bilen och det brann i nyrenoverade max, en bilaffär och expert. Sånt pådrag det var, och så tragiskt.
Dagen är nu framme när Fenja kommer till oss.

Husse fick krama om alla före matte å jag!


Sen fick jag träffa Fenja!


Lillmatte och Tony kom och var hos oss medans matte och husse jobbade, dom tog med oss till Kvarnträsk för ett bad i värmen, men när matte och husse kom hem vart det en sen middag!

Våran första måltid tillsammans, gissa om det gick åska från mig!


Så här får vi minsann ligga medans vi väntar på husse o matte, ganska trång hall!


Hamnen var destinationen, en Princess 45. Den kan jag befria!


Jag gjorde ett seriöst försök innan matte vart sur!


Vart så sur och lämnade gänget!


Stod och blängde på er!


Matte och Fenja började att glo ner i vattnet, nyfiken jag smälte och tittade vad dom sysslade med!


Fenja har stenkoll på pippitjorvarna!


Jag går i Fenjas fotspår!


Lek på vägen hem, lämnad utanför!

Blir ju förbannad!

Äntligen! Vi tar i som bara den från varsit håll!

Straffet för oss vart kippning och badning, Fenja var först ut!

Sen bus i parken efter bad!

Fenja är ute efter mig!

På väg!

Rak mot mig!

Blir nu attackerad!

Vi busade en stund och varvade ner på varsit håll med varsin pinne, sedan vart det natt i natti. På morronen började matte och hussa att packa. Det är husses födelsedag. GRATTIS MIN HUSSE! Vi for till sunderbyn och badade. Perfekt i denna värme!

Det första jag matte och fenja gör är ett D!

Fenja jagar upp mig på stranden, vill ha matte för sig själv :-(

Dom busar!

Jag arg, försöker då att gräva ner ryggan.. Nån måste ju se mig!

Fenja fick syn på pippisarna, jag tror hon vaktar mig så inte dom rövar iväg mig!

Sen hittar hon en pinne som hon vill behålla för sig själv, snålis där!

Då går jag och husse å badar själva!

Himla kul lekar i vattnet, Fenja ansluter!

Vill inte sluta leka när vi går upp!

Terroristen Eziva!

Kan kanske sno badbyxorna!

Gör så gott jag kan!

Är ganska jävlig nu!

Blir då tillsagd på skarpen!

Fenja skakar på huvudet och säger:

- Ingen ide förstår du väl!?

Tog det lite lungt en stund, men husse vart utan handduk :-)

Men han klämmer in sig mellan oss!

Himla varmt, matte måste doppa sig. Vi är inte sen att haka på!

En gul jättelång smal båt paddlar förbi!

Fenja kan också bli sandig!

Plötslig så händer det, jag kan simma :-) :-)

Vi åt middag på stranden och sen for vi hemmåt, som sagt fyller husse år och det blir lite kalas hemma. Mormor, morfar, farmor och farfar kommer och äter smörgåstårta. Det var kul att träffa alla, men sen var det dags att ta ett kvällsdopp i byn! Det är sommar i Luleå :-)

Direkt i vattnet!

Hittar en badboll, och Fenja vill ha den för sig själv!

Sandigast tjuvsover i sängen!!!!

Blir nog jag :-)

Fenja tog sig ett dopp!

Matte har ju då sina fula knep, lura i oss i vattnet för lite simma innan hemresa!

Kastade pinnar åt oss!

Fick den som ett bra avslut på kvällen!

Imorse på prommisen lät det Bzzzzzzz i en buske!

Måste undersökas!

Konstigt!!!!

När husse kom från tandläkaren drog vi iväg till Dakar, ett hett möte!

Han var stor!!! gånger två typ...

Och busig!

Se vad liten jag är!?

Jag är halvsyrra med Dakar, vi har samma mamma. Dakars matte Gill ville titta på mig i stilla läge, senare kanske (fullt upp med storebror nu)

Tog en sväng genom jordgubbslandet :-)

För att bli omkullknuffad!

Dakar är ju stor och når vattnet, men jag då?

- Snälla Dakars lillhusse, hjälp mig!!

- Nej säger husse och matte i kör, du har redan druckit mycke!!!

Det vart bus och den himla vakttanten kom och läxade till oss!

Söta Fenja

- Kan vi leka lite!?

- Mrrrrrrrr  skulle inte tro det!!!

Jag gör ett försök, tänker Dakar!

Utan resultat :-(

Vi irrar på och Fenja i mitten!?

Efter ett tag kom jag på hur jag kunde nå vattnet :-)

Nu har jag energi, kom igen då!!!

 Du bara ligger ner , kom å busa???!

Passade på att smita en sväng för att "pinka lite" Matte ropade, bäst att skynda sig tillbaka!

Smidig som en risen, eller hur? Ingen skakning i huvudet den här gången :-)

- Men vad sysslar dom nu med??? säger Fenja

-Aha!! Eziva driver trädet till vansinne och Dakar försöker samla krafter.

Fenja går och blir omhändertagen!

Dakar väljer att ta sin slips och lägga sig i skuggan!

Men var ska Dakars lillhusse gå?

Dakar kom igång och vi lät som åskan båda två!

- Kom Dakar å ta mig om du kan:-)

Hann inte många decimeter!

Men när jag kom loss vart det race av mig!

Kan du ta mig nu då?

Tanten Fenja avbryter och husse säger att han snart ska jobba!

Det var kul att träffa storebror och hans lillhusse å matte, det kommer vi att göra om. Jag snarkade hela vägen hem, så husse och matte har nåt kul åxå. Husse for och jobbade, vi for till farmor och farfar med lite vanliga papper. Tigga lite å bli kliad, men Eziva är tött dam. Handlade och var till Rosa med krediter, för en middag hemma och bus i parken. Matte har varit skittråkig och suttit vid datorn aldeles för länge. Husse kom nyss och det blir utgång, Yes :-)

Återkommer /E



-










 


Kommentarer
Postat av: Dakars matte

Det var jätteroligt att träffa er Dakar ser fram emot att få leka fler gånger. Kanske den äldre surtanten tinar upp så småningom man kan ju alltid hoppas. Det tog på krafterna för Dakar att uppvakta två damer så han var gamnska loj på kvällen. Tass på er Gill o Dakar

2009-06-30 @ 07:22:21
Postat av: Anette

Förstår att du måste varit riktigt trött efter att ha busat så mycket!!

Sedan undrar jag - blir du bara sötare och sötare?!

Du är verkligen en mycket vacker liten riesenflicka!

Kram Anette

2009-07-03 @ 08:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0