Detta handlar om mig, Eziva!

När matte eller husse kliver upp på morronen så är jag ganska trött av mig, det kan se ut så här.

Godmorgon matte!


Efter en puss och klia mage somnar jag om!


På tisdagkväll när matte har slutat utbilda Anders så vart det mat och till Bensbyn, lillmatte red Spirit och Bettan red  Pigge, vi mötte upp dom och min reaktion var sådär!

Stora makapärer!


Lillmatte hoppar av Spirit och jag passar på att använda min röst!


Vi gick in i stallet och nyfiken som jag är vart det en puss med Spirit!


Jätte len mule mot ett taggigt skägg???? Vi ryggade båda två!


Sen gick jag å matte till hagarna och kollade in andra gnäggisar!


Igår skulle matte och köra med Anders igen så det vart en riktigt uttröttar prommis, ska vara ensammen hela 4 timmar med lillhusse. Vi gick mot parken och jag hittade ett ciggpaket som var ganska kul, tomt :-)

I brist på annat!


Eftersom jag är i mitt esse så lyder jag halvdant, matte säger sitt och jag halvsitter!


Vi promenerar vidare och det var nyklippt gräs, gott! (pinkar samtidigt för att hinna med allt)


Som gnäggisarna så äter jag åxå gräs!


Matte säger NEJ!


Vi gick till kyrkogården och kollade till dom käraste, först husses farfar. Farfar har varit och gjort så fint!

Matte säger att jag ska sitta fint?!


Men!


Måste lukta!


Matte lite småsur, gick vi vidare till mattes mormor och morfar.

Där fanns det grus, smask!


Matte ännu surare, så jag åt lite på sidan om!


Vi gick till Åkes grav, men där var det så mycke folk. Det såg jättefint ut så jag tog mig en slurk ur fontänen.

Kallt och gott vatten!


På vägen hem fick jag vara lös hela vägen till parken, matte tycker att jag ska gå på hennes vänstra sida och titta hon i ögonen hela tiden?? Det klarade jag utan anmärkningar, å gla matte! Väl tillbaka i min park så vart det inkallningsträninging!

Inkallning på ca 20 meter! Jag sitter här tills matte vrålar HIT!


Matte lämnade mig ensammen med sömntutan Niklas för att utbilda Anders. Sen vart det middag hos mormor och morfar. Där finns det pinaler att syssla med.

Disktrasor och pannlappar är en favorit!


Lilla Gissas säng var full i saker!


Valde att tömma papperskorgen i kontoret först!


Röjde runt på inglasningen, men vart beordrad att sitta?? Less på kameran!


Jag gick till Gissas säng och lekte med en busig boll!


Hmmm.... Den rullade iväg och måste hämtas!


Lillhusse har en ny kärlek och hennes skor måste undersökas!


Sen Julias docka! (vet att det var fel!!)


Som tur var så började morfar att ta disken, där är jag inte sen!


Saken är den att komposten är där inne :)  (skiter i disken)


Jaja,  jag hjälper väl till då!!


Kaffe å kaka på inglasningen, mysigt. Men matte undrar vad som är så spännande!??


Kanske en snygg risen kille??? Nä.. en liten vovve!



När vi ätit en god laxgratäng så valde matte o husse att jag ska stanna hos mormor å morfar, bolagstämma på Lule Taxi. Jag fick då följa med på en ny upplevelse... Att sjösätta en båt, ring mig om ni vill ha hjälp! Matte kom och hämtade mig vid 21.30 tiden och när vi kom hem var det fullt hus.
 Husse, polis Hasse och Berra var i full gång. Dom gick till polishuset för att basta. Lillmatte var här för att umgås med min matte, hon trivs jättebra med sitt nya jobb. Jobbar på ett äldreboende och hon är som klippt och skuren för det yrket. Lika duktig som jag, det vill säga mycket duktiga brudar...  

Puss å kram /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0