Busig Eziva!


Matte och husse har valt att jobba hela midsommarnätterna, på lördagnatt var lillmatte och Tony och underhöll mig. Tony är en stjärna, han gav mig en rosa boll med världens smile. Den pep åxå :-)

Titta pappa vad jag fått!


Matte satt vid datorn på natten när hon jobbat färdigt, det började smälla som bara den i husväggen. Hon smög ut i köket och tittade, utanför står det 4 ungdommar som kastar omkring en röd kon. Efter en stund så sätter ena killen eld på ett gäng tidningar och fyller dom brinnande tidningarna i konen???? Matte ringer husse och han säger.
- Ring polisen!!!
Matte ringde och det vart ett litet pådrag, men glopingarna försvann!

Såg ut så här efter polisen varit med vattenflaska! Kunde ha slutat illa.


Igår morse sa matte att hon snabbt skulle klippa till mitt tryne, husse gick och hämtade klippbordet och matte slipade till mig lite innan det bar iväg!

Före klippning!


Sitter som ett lamm!


Jätteduktig E


När vi en stund senare kom ner på stranden, nybadad så tog jag igen allt vad duktig klippning innebar.

Risenrace!


Kollade in ca tjugotalet segelbåtar som passerade!


För att sen fnatta vidare!


Jag får då inte tömma havet!


Hej då matte å husse!


Jag dricker här, kom och ta mig om ni kan?!


Blöt och sandig passar jag på att terra matte, typ sitta på hennes huvud!


Vart inte så himla arg, pussade på mig!


Men jag är en jävul, en sån som inte ger sig!


Sand i ögonen?? Det har ju jag, tog mattes tröja istället!


Matte försöker tala förstånd med mig!


Men en attack mot mattes flätor, går att kampa med!


Drog på lite äventyr, mattes mobbe ringer. Attack!


Bad efter rusning, blöt E!


Sen tog jag över husse å mattes handduk!


Sandig E!



Pippikoll!


Hjälper husse att samla ved till en brasa!


Husse, Jag kan detta nu...


Lånar en pinne!


När matte och husse började äta valde dom att sätta fast mig!!!!
- Vill inte äta sandig mat, säger husse

Sitter fast!


Jättesandig!


Har jättetråkigt!


Byter plats för att studera ätandet där borta!


Oj!!! vilka vågor det vart.


Äntligen vart det Give me five!


Ett försök att gräva ner min matskål!


Från ingenstans dök en ny kompis till mig upp!


Kom och ta mig!


Min matte sa nåt!?


Vi struntade i det!


Helvilda!


Lika stora!? Och trötta...


Men leken fortsätter!


Han var snabb, men jag fick han äntligen på rygg!


När vi kom hem var jag så här trött!


Idag sysselsatte jag mig med att tömma maskrosor i parken!


Och lite fågelskådning!


Men vad sysslar husse med??


 Dagen har lallat på, vi har varit på våra vanliga promenader. Träffat folk och hundar, städat lite och tvättat! Diskmaskinen har nog tagit mest energi från husse och matte. Husse fick laga och matte diska för hand, husse for å jobbade. Jag och matte mötte upp våran stjärna Elisabet i garaget. Passade på att göra en inkallning som var klockrent bra, visade Elisabet hur bra jag kan Give me five. Hon filmade oss så nu är jag filmstjärna också :-)
Helt plötsligt så går den förbannade diskmaskinen igång????

Kyss å gonatt /E


Kommentarer
Postat av: Anette

Sådan boll har ju din pappa också :0))

Precis likadan och givetvis rosa!!!

Han är så stor och stark att ingen vågar reta honom för att han har leksaker med tjejfärg!

Husse brukar t.o.m ta med dom när dom tränar bevakning!

Det är bra att vara säker på sin manlighet och inte bry sig om att allt i deras ryggsäck är rosa!

Hittade en rosa spårlina också men där gick gränsen till och med för en luttrad husse!

Vilka härliga bilder dom har tagit på dig - du är så söt!!!!!!

Bilden när matte ringer och du kommer i full karriär i bakgrunden är ju så häftig!

Där sitter hon intet ont anande medan en halvgalen och levnadsglad riesenflicka dundrar fram bakom henne!

Tröttnar dom på dig (vilket verkar helt omöjligt) så måste du lova att flytta hem till pappa Loke och oss.

Jag älskar dig redan!

Kram Anette



2009-06-23 @ 15:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0