Tjoho!

På kvällarna när det inte är så himla varmt så tränar matte lite lydnad med mig, jag blir bara duktigare för varje dag. Matte har nu börjat lägga in kommandot fot, ni vet väl att man ska sitta på den vänstra sidan och sen följa matte. Det är frammåt, bakåt, höger, vänster och en himla massa cirklar, bäst att inte gå framför henne för då blir man trampad på tassarna.

Lite Linförighet!


I måndags var vi till Haparanda och gick på IKEA, det var väldigt varmt så vi tog en prommis till Torneälv för att svalka ner mig. Vattnet var så smutsigt att det inte ens gick att dricka ur.

Findland på andra sidan älven!


Det fick bli vatten på Shell!


Matte tyckte att vi borde åka till kukkolaforsen, äta lunch och kanske vattnet är trevligare där. Sagt och gjort så drog vi iväg...

Kukkolaforsen!


Sen lunch, tigger en aning!


Vi var ner till älven och drack iskallt vatten!


Sen satt vi bara och lyssnade på vattenbruset!


Och min mat innan hemresa!



På kvällen började matte packa upp ikeasaker i hallen, jag också. Jag bar ut sakerna till min filt på inglasningen, för att matte inte ska se så nyper jag försiktigt tag i dom. Sen smyger jag iväg för att trippa genom köket och ut.

Påkommen E!


Straffet vart detta!


Jag fortsatte att jävlas med att hoppa upp i soffan, BLÖT!


Tisdagen vart en skittråkig dag, matte började storstäda i kontoret och en med en himla massa papper.

Jag också på mitt lilla vis!


Men igår när husse jobbade så for jag och matte till stugan, det var bara mormor och Eva där. Jag fnattade som bara den, dom satt och skrattade åt mig och Eva undrar.
- Undra vem hon leker med?
- Hon är en risen och behöver ingen kompis för att roa sig, säger matte
Efter en stund kommer morfar och Sören med båten och med sig har dom en hink, det lät som bara den i hinken.

Full i sprattlande fiskar!


Morfar tog hinken och gick, jag efter. Plockade fram lite pinaler!


Fiskrensning!


Försökte ta flugsmällaren av matte som satt och viftade bort envisa broms!


Sen mötte vi upp husse som fått ett körupprag till Boden, vi följde med. På vägen hem stannade vi till så jag fick dricka lite. Jag ville inte följa med så det vart "kom och ta mig leken" Matte sur och tvingade mig in i bilen...

E på uppdrag i Boden!


Nu kommer husse hem och med lite tur kanske den roliga ryggan kommer fram, vi får se!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0