Lite små upptåg!

Man brukar ju säga att hundar är som sötast när dom är valp, men min matte och husse säger att det inte stämmer på mig. Anette, svaret på din fråga lyder
- Jag blir bara sötare och sötare :-)

Se själv!


Varje gång vi är på prommis så har Fenja fått för sig att mysa på i gräset. Vilket matte inte tycker är så mysigt.

Fenja efter gräsmys!


Då blir det sen så här!


Vi var lite för hjälpsamma, slutade förstås i min straffhörna!


Lillhusse vart våran räddning!


När jag blir stor ska jag dricka som Fenja!


Så här ser min samling ut!


På onsdag när Simon satte igång att jobba så fick vi äran att åka och lämna in hans bil på Däckia!

I väntan på slutsurrat!


När matte senare for och jobbade ett par timmar så gick vi till parken med husse, han tyckte att vi skulle sitta vackert på en soffa.

Jag måste vara först till pinnen efter fotografering!


Men vi fick varsin!


Fenja fick syn på något!


Något var det här!


MIN MATTE!!!!


Mobilen ringer och det är dags för Fenja att lämna oss, hennes farmor och farfar kom för att hämta hem henne.

Fenja vart glad att se dom!


Hej då Fenja, ses snart igen! Matte i tårar som alltid när hon åker hem...


På kvällen tog vi en lite längre promenad, vi stannade till vid vattnet för att se om det hoppade en massa fiskar.

Ett försök att knuffa i husse!


Vad var det som lät?


Måste ju undersökas!


Igårmorse vaknade vi av att det fortfarande är sol, men inte 26 grader bara 20 och lite blåsigt. Matte och husse diskuterade vad vi ska hitta på för kul, det vart fiske. Så det bar iväg på inhandlingsrunda till fots, började med Vildmarksshoppen.

Följde med in, mycke småprylar var det!


- Får jag också prova hålla den där?


- Husse vad är det där då för pryl?


Lite för frågvis, vänta ute såklart!


Husse kommer och vi promenerar vidare till OK, matte och jag fick vänta ute medans husse handlar mask och diverse fiskesaker. Sen gick vi vidare till MAX för en miniburgare.

Tigger lite!


Fick bära Husses påse hela vägen hem!


När vi kom hem satte husse igång att fixa till fiskegrejerna, och jag vill hjälpa till!


Går alldeles för långsamt - Kom nu så går vi!


När det var färdigfixat och ryggan packad bär det iväg till Kebabhuset för mat till matte och husse. Det vart mycke att bära för matte och husse, då blir jag så där extra tjorvig i kopplet. Vill ju också bära, gärna kebabben :-) Framme på bryggan satte sig matte och husse för att äta, jag ville vara i knät men fick inte. Jag la mig så nära maten som jag bara kunde, kan ju trilla ner nåt gott. Efter maten vill jag ta fram min pinne från ryggan.

Jag såg när matte packade ner den!


Vilken njutning för dom kliande gaddarna!


Knak å brak i Ezivas gap!


Efter en stund fick husse upp en liten aborre!


Äntligen har jag kommit på hur firrarna kommer upp till oss, se själva!


Sten koll på mattes oranga plopp!


Lillmatte och Tony kom ner till oss, lillmatte ska ropa på mig och hon ropar
- Fenja.......
Jag konstaterar att det var lillmattes röst, men hur högt hon än gastar så hörs det inte ner till Härnösand. Sen ropar hon mitt namn och det bär iväg med raketfart, hoppar och klöser hon av gädje men hon vart bara irro på mig och då kom jävulen i mig. Ju mer hon säger åt mig desto jävligare och skälligare blir jag.
Matte och husse börjar småfrysa och vill börja gå hemmåt, jag fick min mat först.

Give me five!


Matte provade meta en sista gång medans husse började packa.
- Napp! vrålar hon

- Lugn matte, jag fixar den tillbaka i vattnet!


- Ska bara få ett grepp om den först!


- Matte, den är lika busig som Eziva!


Till slut simmade den iväg och våran resa hem började, gick längs tågbanan kan vara lös nästan hela vägen hemmåt då.

- Stanna, säger matte
- Va... får man inte gå hitåt?
- Nä, där får bara tågen och tåggubbarna vara!


När vi kom hem så tinade matte och husse sig i bastun, jag valde att slockna. Eziva trött!

Mer äventyr väntas, återkommer /Tjao E

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej Gull-ungen!

Imponerande samling du har!

Snart är du i samma klass som din pappa i att samla grejer.

Din pappa blev förresten viltspårschampion i dag (i 30 graders värme!) så vi är väldigt stolta här!

Kram Anette

2009-07-03 @ 19:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0