Händer INGENTING!!!

Matte och husse har fått ett till intresse, kolla in husvagnar... För mig är det helt ok, jag kan gärna vakta Sveriges campingar. I fredags bar det iväg till husvagnsaffärer, räckte inte med det.. Arcus camping åxå för att näsvisas lite.

- Husse, campingens badstrand ligger häråt!


På vägen hem kommer dom på att det ska grillas på balkongen, den gamla grillen är för stor så det vart grilljakt. Efter ett himla rännande så hittade dom en liten klotgrill, hem och bygga! Husse är då inte lika intensiv som jag och det tar sin tid, Eziva ivrig!

Packar upp, men vad är det han gömmer för något kul!


Lite fart tack!!!


Snabb husse, jag fixar det här med bruksanvisningen!


Man börjar med den här delen av grillen!


- Fattar du inte hur man ska göra?!


- Jag sa ju nedre delen av grillen!!


FEL, FEL, FEL!!!!


- Tjorva du, jag passar på att städa efter dig!


Ryms lite till i min bädd om jag tar och delar det i minibitar!


Oj, Oj, Oj... Diskution!


Nu läser vi noga!


Jag ger upp!!!


Provligger kartongen!


- Matte det kanske inte blir nån middag idag, blir jag då utan rester?


Sparar kartongen , kan bli bra om jag rymmer ner till pappa nån gång!


Se på tusan!
- En liten köttbit åt dig också! säger husse å är stolt
- Jaha... redan idag?   (hehe)


- Om Eziva  fått ligga på inglasningen så hade vi nog ätit nu, säger matte och skrattar

Efter maten gick vi ut och körde lite klickerträning med min rosa kompis!


En tröttsanm träning och törstig blir jag!


Igår var det ett riktigt skitväder, som idag. Regn och storm om vart annat, då får kameran stanna hemma och bara mysa. Vi tränar lite på valpsätt och bara blir blöta, hemma sitter matte och husse vid datorn och kollar in husvagnsannonser. Jag kan ju inte annat än att komma mellan dom och sätta tassarna i tangentbordet så dom får börja från början, ingen bryr sig i mig!!! Efter vällingen på kvällen så kom lillmatte och Tony förbi, vi tog en prommis med terrorisering av lillmatte som hade vitt linne. Ni vet hoppande Eziva och gapande lillmatte.... Kan inte sluta med något annat än skitiga kläder, och just när dom ska ner till Pite på "Pite Dansar Och Ler"  HEHEHE... När vi kom in gjorde matte sig iordning för att jobba ett par timmar, 23.30 fick jag ett litet tuggben och gonattpuss. Ensam vart jag!

Idag har himmlen varit fullständigt tokig, har regnat så det rinner floder på gatan. Vi tog en åktur med bilen, hälsade på i rutvik. När husse for och jobbade så gick vi till fotbollsplan i parken för att göra mig lite mindre energifull.

Vi startade med en platsliggning, 1 minut, 20 meter. Nästan klockrent, satte mig innan matte han säga sitt. 
Sen körde vi en inkallning, sitt, 20 meter, hit, fot.. Sen vart det kamp med matte vill jag lova (har lite tänder att greppa med nu)
Linförighet = Jättebra
Frittfölj = Godkänt, vet nu hur jag ska hålla koll på matte och hennes vändningar och fot är fot!
Fjärrdirigering = Godkänt, E är väldigt ivrig och vill gärna göra allt på en sekund.

Träning med matte är kul, men jag blir så trött.. I alla fall så har matte plockat fram apportbocken, det kommer att bli träning hemma i lugn och ro först innan den börjar kastas.
Snart kommer husse hem , välling och pink.

Hej svejs /Stora E


Kommentarer
Postat av: Anette

Men vad stor du har blivit lilla gumman!

Jättelånga ben ju!

Vad skulle din familj göra utan dig?

Du fixar ju och grejar med det mesta och gör det ju så himla bra också!

Tycker det där med att rymma i lådan till din pappa och oss låter lysande!

Ta med dig bollen bara för din pappa är väldigt noga med sina rosa leksaker!

Vad duktig du är med lydnaden - då blir det väl till att tävla nästa vår/sommar för dig och matte!

Din pappa har en tävling kvar att fixa i tvåan för att få ett LP2 och han ska tävla om 2 veckor så då får du hålla tummar och tassar för honom.

Kram på dig gullungen!!

Anette

2009-07-27 @ 12:51:57
Postat av: Anette

Hör du skrutt-fia - var håller du hus??

Kikar in här varje dag och undrar vad du hittar på!

Har du kört helt slut på matte och husse än?

Kram Anette

2009-08-02 @ 10:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0