Fiskepickninck!

Igår när husse slutat jobba tog vi en promenad till Åke Eriksson bil för att hämta ut 19 som varit på verkstan, jag konstaterade att dom lagt klinker i hela bilhallen.

Nosade igenom bilhallen!


Husse yrade runt, var tog han vägen!


När husse och matte ätit middan kom den roliga picknickryggan fram, jag vet att det kommer att hända kuliga saker då. Jag vill åxå packa..
- Om du ligger i din bädd när vi packar så kommer vi oss iväg fortare, säger husse och skrattar.
Sen bar det iväg efter järnvägen till hamnen, husse körde lite "gå fint" och jag är duktig.
Väl framme på våran brygga vill jag att det ska gå fort så vi får börja meta.

Kollar så att husse gör rätt med masken!


Världens längsta bakben!


Får inte hjälpa till mer, husse lite irro!


Men kasta ut ploppen då!!


Jag fick vakta mattes spö!


Husse tycker att det är kul att meta, men när jag och matte är med så hinner han inte meta så mycket. Jag tjorvar till det mesta och matte gnäller. Hon vill inte röra maskarna och vill inte ta bort fisken från kroken, så fort husse sätter ner sitt spö i vattnet så gapar matte. Nu lät det så här..
- Ploppen ligger ju, det är inge roligt. Jag vill ha mera vikt!!

Jag och husse fixar det såklart!


Tar fram vikt ur påsen!


- Vad tittar vi på husse???


Efter en stund kom lillmatte och Tony ner för att kolla läget, lillmatte vill inte vara med på kort så hon började gömma sig. Då blir jag så där kul som dom inte vill att jag ska bli.

Ungefär så här!


Så mycke har jag lärt mig att den där ploppen ska ligga i vattnet!


Precis så där!


Då är chanserna större att det blir på det här sättet!


När husse började göra iordning fiskespöerna för hemresa vart jag tokig, riktigt jävlig. Jag ville inte gå hem än så det vart till att fnatta som bara den, bryggan är stor men tydligen inte tillräckligt stor åt mina fnatt. Jag blir jättelång och låg, gör tvärvändningar på en tiondel sekund i hög hastighet. I den den här vändningen hamnade jag baklänges i vattnet, jag började simma åt fel håll och vart lite chockad. Husse fick tag i mig och drog upp mig i nackskinnet, passade då på att skaka av mig på dom som höll på att skratta som mest.

Blöt Eziva!


Blötte ner allt och fortsatte att fnatta!


Sen fick jag "Give me five"


Det bar iväg hemmåt trötta och blöta, idag ringde Vet. Pia och talade om att mitt pinkprov som matte lämnade in var helt ok. Snart slutar husse och då bär det iväg till mormor och morfar som är i stugan, matte har bjudit in sig och hela rövargänget på mat.
Tillslut kan jag berätta att jag väger 17,5 kilo och är 56 cm hög, sen har jag världens längsta bakben som jag sa och öron som en elefant, tassarna är som en björns stora... Det är EZIVA de :-)

/Tjao E

Kommentarer
Postat av: Anette

Lilla gumman då - du får ta det lite lugnt!

Att dom bara kunde med att skratta åt dig när du ramlade i vattnet!

Bra att du skvätte ner dom!!

Vilka öron du har fått!

Äkta Bardlandsöron!

Jättesnyggt!!!

Kram Anette

2009-07-16 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0