Blåtira!

På fredag efter frukosten så gick vi till parken för att träna och leka, ni vet trötta ut ordentligt lekar. Matte och husse ska fara och handla och ville inte utsätta mig för varm bil, väl i parken vart det håll i gång. Matte bär på sista tiden med sig min rosa pipboll, hon tränar klickerträning med den. Mest på skoj bara för att jag gör allt för den bollen, belöningen blir då inte mat el godis utan kastande boll. Jätte roligt! Sen lekte jag och matte utan boll, attackleken. Den går ut på att vi står båda två i attackställning och går till attack, idag var vi lite för ivriga båda två. Resultatet blev ett vrål till kina av matte och jag fattade ingenting, husse förtvivlad och gick för att kolla till matte om utbrister..
- Jag tror jag vart blind!!!!
Hon attackerade mig uppifrån och jag underifrån, jag stötte till matte med min risenskalles kraft rakt i näsan, ögat och kinden... Lekstunden slutade och vi gick hemmåt, jag vart då lämnad ensammen några timmar.

Min pipklicker å jag!


När dom kom hem så ides jag inte resa på mig, kanske lite sur. Matte kastade en påse efter golvet för att få mig på humör, den ska ni veta att lukten var ny men fantastisk...

Grisöron, och rör dom inte!!!


Vilken fest!


Jag smaskade på och lät matte och husse packa den roliga ryggan själv idag, sen tog dom av mig örat och det bar i väg till stranden. När vi kom fram hittade jag en STOR pinne, störst  hitills.

Big zize pinne!


Husse kastar och jag hämtar!


Stolt E!


Vi lekte leken om och om igen, husse tar upp!


E väldigt ivrig!


Husse tar sats!


Och kastar!


Vi höll på ett bra tag till det vart tvång att lugna ner sig, då bara dyker det upp en kompis från ingenstans. Mera race och kul hade vi, bra att inte vara ensammen med att sanda ner.

Matte förskräckt!


Ojojoj vad vi lekte, ingen stillalek precis!


Bara race!


Efter en halvtimma tyckte matte att det var nog, vila!

Men!


Husses gamla jobbarkompis dök upp med sina jättefina hundar, ni undrar förstås om det vart nå bus!!! Jaaa, det kan man säga. Den söta lilla vita ska på utställning dagen efter och passade på att göra som jag brukar, en himla massa merjobb för matte.

Gräva förstås :-)


Jag tar över gropen!


Och vart snål om den!


Ger oss inte!


När lugnet lagt sig valde jag faktiskt, tro det eller ej. Men krypa ihop med matte en stund!


När vi vilat ett tag så tog husse utan förvarning och kastade sig i älven, å jag efter!


Eftersom grillkolet i grillen inte ville vara med idag vart det ett stopp på Mamma Mia för en pizza.

Värsta bilhunds raggaren! ( till alla oroliga så står vi stilla :-) )


När vi vaknade igår for vi till Sandnäsudden, vi tog en promenad runt hela udden efter stranden. Jag betedde mig lite konstigt mellan varven, fick konstigt stuk på svansen och hög nos. När vi kommer till slutet så var det jättemycke konstiga stora djurbajshögar, och spår med ena jätte klor. Matte och husse vart lite oroliga och vi skyndade oss tillbaka, kan det stått björn och spanat på oss??!! Spåren var alldeles färska, i blöta sanden.....

Strandprommis på sandnäsudden!


När sen husse for och ska jobba hela natten drog vi till mormor och morfars stuga, där var hela uppsalagänget. När jag såg mormor vart jag så glad att jag pinkade ner hennes skor och fötter..
Jag började med att hjälpa Jonas att göra upp en eld, men han hittade bara surved och det såg ut som om hela Björkön brann. Men stanken då :-) Alla gnällde...

Jonas och jag!


Sen lite mys med Anna!


Jonas och Anna har ett par tvillingar på 8 år och lika aktiva som jag, Julia var ochså där. Det vart massor av bad, jaga åra från morfars båt, studsmatta, stjäla skor och...

Jaga sten under vatten!


Farmor och farfar kom hem igårkväll efter två veckors semester, så vi var dit med lite kul åt farmor. Farfar var ute när vi kom.
- Berädd, säger matte
- Jodå, säger farfar
Matte öppnar bagageluckan och jag flyger ut och på farfar
- Oj, vad stor du har blivit utbrister farfar
Vi hoppar och studsar en stund av gädje, farmor kommer ut och ...
- Vad stor du blivit!
Hon vill ut men jag trycker in oss och vi hamnar i det där rummer det finns  goda saker, jag är så hoppig och intensiv att hon kastar sista godisarna i gräset för ett sökande. Hittade alla och går till farmor för att hosta lite, upp kommer den sista som jag svalt fel i all iver.  I kväll tog matte och jag bilen till sunderbyn för att kolla till mattes lillebror med familj, jag vill ha en egen gård jag ochså. Nu börjar tjatet!!

E, Lotta och Andreas i trädgården!


Mattes öga har börjat ta form, en bristning i ögat = rött, näsan lätt svullen och kinden som är nu blå och kommer nog att gå igenom regnbågens alla färger.
- Det gör inget, jag har ju en riesenschnauzer.. Lite får man väl tåla! säger matte och ler

Matte älskar Eziva /Puss å hej!

Kommentarer
Postat av: Anette

"sedan tog dom av mig örat och det bar iväg till stranden"

Nog för att söta Eziva har stora Bardlands-öron men så stora att dom inte får plats i bilen är dom väl inte ändå :0)

Stackars din matte som fick blåtira!

En stenhård riesen-skalle är inte att leka med!!

Kram på dig gullungen!!

Anette

2009-07-20 @ 11:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0