Vet någon vad regn är?

Jag , Eziva Westerberg Tjernqvist Riesenschnauzer vet nu vad regn är. Det har regnat 14 dagar i streck och det är inte måttligt. Iförrgår när vi vaknade ca 11.30 efter att matte å husse jobbat natt så lyste solen, bara så där... :-)
Ivriga var vi och det bar iväg ut, men vi börjar från från där vi slutade.

När det regnar så mycket och när vi kommer  hem som dränkta katter är det bara att vara snäll, jag låter matte och husse klä av sig. Själv smyger jag in i köket och drar av världens avskakning av vatten. Matte och husse är då JÄTTENÖJDA :-( Jag som då inte är specielt lugnare fastän det regnar så drar jag in div andra saker, tex. barr, löv, sand och en pinne i storlek som rymms i skägget utan att matte å husse märker något. Klart det märks efter en stund... Den är ju då i milioner bitar, INNE! Älskad som jag är så blir det inte kartongen än.

Jag går under fullständig utveckling, med andra ord blir äldre och äldre. Men matte säger att det fortfarande spökar i huvudet. Jag reagerar starkast i bilen när vi ska köra ner i garaget, om det då går en hund förbi har jag väl rätt att tala om att det är MITT garage? Familjen stämmer inte in där, men jag är egen och forsätter... Jag undrar om matte kommer att sitta i baksätet nästa gång, kanske jag håller igen truten då. Vi får väl se.. När matte och husse valde ut mig så sa Stellan att jag var den som surrade mest i hela kullen, matte kan nog stämma in där. Husse sa då
- Vad menas med att surra?
- Det är nog inga problem, det är bara lite mysigt med en hund som talar för sig. Du gör ju det, du sägar alltid vad du tycker, varför ska inte E få tala om vad hon tycker. Säger matte
- Ja men, ska hon tjata varje gång hon ser ett träd? Säger husse
- Nää, men om du kniper trut och inte gör det så intressant så kanske hon ochså kniper trut. Säger matte

Saken är den att det Eziva har en sån förväntan av vad som ska hända, så det blir ett satans surr i bilen. Hon tror att vi ska typ spåra varje gång vi sätter oss i bilen. De flesta ärenden får hon följa med och tio av hundra är roliga, men förväntan av något spännande tar över och det blir lätt ett surr i hög nivå.

Först för tre dagar sen har vi kunnat ha med kameran och det var i fredags, lite bollrus.

Jag springer som en galning efter min boll som är svår att hitta i mörkret!


Kommer som ett svart spöke  med lysand ögon tillbaka!


Spöket närmar sig husse med stormsteg!!!?


Vi fortsatte våran prommis och passerade barnens koja som varit så fin hela sommaren, den har förfallit helt i allt storm och regn. Hoppas att dom har motivation att bygga upp den nästa sommar, det är inte varje dag man får se ett kojbygge i centrala Luleå utan att det rivs.

Måste undersöka vad som kan ha hänt "agerar polishund nu"


Undersöker noga!


- Du är inte H. Lanto nu så ge dig, säger matte


Efter en upplevelserik prommis helt lös var jag trött när vi kom hem... Efter vi ätit middag var vi mer i förådet och hämtade lite prylar, ni vet att det är 1:a advent på Söndag!

Lite pyssel på kvällen!


Undra om påsen med resterande innehåll vill rymmas i min bädd?


Jag sket i det, mer spännande att hjälpa husse med alla sladdar och andra röda saker, när allt var klart kom husse på en ICKE kanon ide!!!! Han vill bada mig innan dom bastar?!

-Snälla husse, har vi bytt bad dag för mig??


Husse skickade ut mig till matte, han vet hur jävlig jag blir efter en dusch..

Snart kommer han!


- Jag har Polisspan på husse nu, sluta fota!!!


Det slutade med att jag fick nöja mig i parken med matte, husse gick in i bastun. Jag lekte rövare i parken och matte ville inte riktigt vara med idag, ibland är hon lite stelare än vanligt. Men en Riesen kan konsten att underhålla sig själv så det får gå för denna gång.

I lördags när vi vaknade var matte tvärdålig i rygg och vänsterben, tjurig som hon är så valde vi att ta bilen till Nordkallott hotellet och promenera efter eljusspåret en bit. Husse höll igång mig, boll med..

- Snälla husse kasta då!


Yes, äntligen. Sticker som ett jehu och svår att få med på bild.

Fota blixten om ni kan :-)


Var sen tvungen att söka igenom HELA området, ORDENTLIGT!


Hittade även en pinne i den här skogen, husse ville att jag skulle lämna den :-)
- HEHE, Vad tror han igentligen?


Melodin för husse var då att ta fram min boll ur fickan!?
När husse tar sats så förbereder jag bakbenen med att sänka dom och så att svansen är i ett läge där det inte tar så mycke fart när jag ska starta...


Där bär det iväg!!!!


Jag har idag varit hos Farmor och Farfar, yes. Jag kommer att vara där när matte är borta och lite till därefter, men snart kommer Fenja och längtan är stor!

Som ni vet så har vi köpt en ny kamera, men blixten vill att vi flyttar till södra sverige. Kanske till mamma eller pappa där det är ljust åtminstonde nån timma om dan. Nu är dagarna räknade tills matte blir borta och bloggen kommer nog att ligga lite på sparlåga när matte försvinner ner till Umeå för operation.

Jag kan ju passa på att ge min önskelista till tomten!

  • Ett nytt fårskinn (Det gamla kan hamna i bilen, min vetbed bara glider när vi svänger)
  • En ny rosa pipboll med ett smile (Husse kastade den åt mig för flera veckor sedan och den råkade hamna i hundskit, husse rengjorde den men det dög inte att ta den i munnen. E lämnade den)
  • Reflexväst som täcker hela jag, E svart som natten
  • Ett rundsytt läderhalband, ljusbrunt
  • En väska som jag kan ha på ryggen när vi ska på stor picknick, vill bära saker så jag får underlättar för matte och husse.

 Hur man än vänder och vrider på regniga och soliga dagar så finns det nåt kul, man kan tex. vila.

Se bara hur det går till!
Sömniga pussar E 
 







Kommentarer
Postat av: Dakars matte

Ja nog har det regnat alltid.

Vill tipsa om en bra klövjeväska som vi köpt till Dakar snowdogs.se Det är en tjej i Sundom som syr dom efter mått som passar hunden. Den har varit jättebra. Jag önskar matte lycka till med operationen Med hopp om snart tillfrisknande. / Gill

2009-12-01 @ 21:47:23
Postat av: Anette

Ge matte en försiktig kram för den onda ryggen.

Vi håller alla tummar och tassar för att hon snart är på benen igen efter operationen.

Finns inget som hjälper tillfrisknandet så bra som riesenpussar - dom ska vara många och riktigt blöta!

Kram Anette

2009-12-06 @ 14:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0