Jag har världens bästa pappa :-)

Igår när vi var på väg ut så såg vi att posten hade kommit, ett så stort brev som inte gick ner i våran brevlåda.

Kolla själva!


Matte ser att det är till mig och jag vill då ta ner det själv!


- Snälla matte , jag når inte kan inte du hjälpa mig?


- Kom nån gång då, det piper i paketet!!


När jag stolt bar in mitt paket visade jag det till husse.
- Men åhh, har Eziva fått post idag. Utbrister han! Stolt hoppar jag upp på soffan och vill förstås öppna det, min himla matte tar av mig det och säger
- Lilla gumman vi måste fara nu, vi öppnar det i morronbitti.
Hur besviken vart jag inte då, det hamnar HÖGT upp i bokhyllan.

Vi for och handlade lite julklappar och när vi kom hem så intar jag position på mitt vita fårskinn i kontoret, i kontoret är bokhyllan. I bokhyllan ligger mitt paket, det innebär att jag stannar här tills matte eller husse har tagit sitt förnuft till fånga. Efter en liten stund så far dom och jobbar, matte kommer hem efter två timmar och jag ligger kvar i kontoret.
- Om jag får öppna mitt paket så kan jag hälsa på dig!!!
- Tjura på du, har jag sagt imorgon så blir det så. Husse vill ochså se vad du får, säger matte.

Och äntligen blir det "imorron" matte kom från jobbet och vi väckte husse, jag sprang in i kontoret och tittat upp på mitt paket
- Jasså, du vill öppna nu? Säger husse och matte tar paketet, hämtar en sax och husse hugger med sig kameran.

- Matte skynda dig då!


Väntar med spänning, matte säger
- Men undra vad Eziva får?


Äntligen får jag kika!


Matte tar fram ett brev, vi läser det tillsammans!


DET ÄR FRÅN MIN PAPPA :-)


Nu vill jag ta fram min rosa boll!


Vilken tur att jag har litet huvud!


- SE! ÄNTLIGEN NÅGON SOM VET VAD JAG VILL HA :-)


- Ni kan ju allt prova ta den av mig!!!


Undrar bara hur man får bort den envisa plasten?


Om jag tar i lite!


YES YES YES!


Vi promenerar till parken och tro mig, det hördes att jag var där.
Pip pip pip pip pip pip pip :-)
Och klantskallarna som var med mig hade glömt kameran, kanske var dom lika ivriga som jag?
Har funderat på att åka till Trollhättan och köpa ett tiopack rosa smailisbollar, i Luleå går dom inte att hitta.

Nu på eftermiddan har lillmatte och matte varit på stan, när dom kom hem så följde  vi lillmatte till Åke Eriksson bil och gick över banken hem. Att lillmatte gick åt ett håll och vi åt ett annat var konstigt, normalt drar jag frammåt men nu var det bakåt. Separationsångest! När vi kom till badhuset hittade jag en avbruten kvast, då bar det iväg med stora steg mot parken. En decimeter högre och nacken som en dressyrhäst bar jag den, folk på trottoarer fick gå ut i gatan när vi möttes. Om dom tror att jag ska släppa det jag hittat så tror dom helt fel! Vi mötte tre karlar som kom ut från en port, dom skrattade så hjärtligt och ena sa
- Det var en rejäl pinne du har, ser inte ut att lämna den i första taget!
Jag hade inte tid att hälsa, fokus på parken. När vi kom fram till slutmålet så lät matte mig svamla lite, sen bar jag hem pinnen. Lite problem att få den in genom dörren, men det gick. Det vart lite biltvätt och skjutsning av lillmatte, nu är E trött.

TACK PAPPA, SER UPP TILL DIG OCH VI SES JU SNART  /KRAM EZIVA


Hej svejs alla, vet ej om det blir någon mer blogg på ett tag nu när matte opereras. Om inte...

GOD JUL OCH ETT RIGTIGT GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA
FRÅN EZIVA, HUSSE, MATTE, LILLHUSSE OCH LILLMATTE


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad kul att du tyckte om din present!

Nu lovar du att skriva och tala om så fort något händer med bollen så lovar jag att skicka en ny.

En rosa smailis-boll måste man ju ha!

Var rädd om dig lilla vän.

Kram pappa

2009-12-11 @ 22:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0