Jag har varit valpvakt!

Nu blir nog alla överraskade att det blir en blogg idag, förra torsdagen ringde dom från Umeå och sköt upp mattes operation. Matte vart så himla ledsen och jag vart väl bara glad, men hon åker på Måndagmorron och opereras Tisdag. Matte tackar för alla som tänker på henne :-) 

Sen sist har vi faktiskt haft tre vinterdagar innan londonvädret slog till igen, då gäller det att passa på med långa promenader och bara busa.
En dag prommenerade vi till gamla taxi för att hämta lite nya prislistor, jag studsade genom stan medans matte gick. När vi kom till stadsparken hälsade vi på tomtefamiljen, vilket glatt gäng.

Hela familjen, hälsade och nosade runt lite!


Vi fortsatte våran prommis, hämtade papper och vände hemmåt. Matte får ju för sig sina ideer, gallertrappa upp..

Och ner!


Valde att gå vid räcket!


Som ni vet så skiter jag ibland, när matte plockade upp efter mig så valde jag att fnatta till ordentligt. Saken är den att matte har suttit och pratat med mormor i mobilen säkert 15 minuter på ett och samma ställe, jag blev bara jävligare och jävligare. Mattes händer var som isbitar och släppte mig då för att plocka upp efter mig.

Passar på medans matte fixar min dynga!


Tvärnit, kamphund framför ögonen! Fasttagen vart jag...


Vi tjorvade oss genom stan hem och vardagen kom ikapp oss, ni vet mat och bara inte göra nåt. Men snön låg kvar dagen efter och Eziva lycklig, ska gå fot till parken men det är svårt. E hoppar jämfota fot, jag släpps fri och jag bara äger all snö.

För och nackdelar med snö, tycker matte o husse. Varför?


- Jaha.. det blir blött inne efter mina snölekar!
- Säg det då så leker jag lite mer.... (korkade husse o matte)


Det vart lite svammel i polisens stora snöhög innan avtining hemma!


Vaknade av en tredje dag med snö!!!! Husse jobbade så jag får nöja mig med matte, hon valde att gå efter kanalen mot björx. Ni vet genom gallertunnlarna, idag var det nåt speciellt med dom. Det stod en stor strålkastare i den långa tunneln, massa räcken lutad mot väggen och två frigolitskivor låg på gallret. Matte tyckte ju så klart att det är en fis i rymden att prommenera över ändå. Det blev en liten diskution!

- Matte... det är upptaget i tunnels, vi tar det en annan dag.


Matte bara går ändå :-(

- Åhhhh


- Du bara skiter i vad jag tycker!? (räkna med hämnd)


Väl ute ur tunneln så promenerade vi vidare, mötte husse :-) Efter en stund vände vi om och det dök upp en skylt?

- Men matte, betyder det att jag inte får vara mig själv här???


Tra la la la.. lyder väl förbi skylten då :-)


Och det bär iväg in i tunneln igen, saken är den att det låg två reflexgubbar på frigolitbitarna. Tror ni att dom hörde oss? Nää...!? Matte ropar
- Bli inte rädd nu för jag har med mig en hund, dom tittade på oss och låg kvar.
Vi fick KLIVA över dom, egentligen så här efteråt skulle matte ha gett mig tillåtelse att skrämma skiten ur dom. När jag tar fram min stämma och i en ekande tunnel kanske dom blivit så rädd och trillat i kanalen, men vi klev över dom skrattade och jag så ingen mer skylt som sa att jag måste GÅ.

Race!


- Stanna, skriker matte!!?
(hehe, det höll på att bli ett decemberdopp)


I alla fall så kom regnet och snön tinade bort, lite kallt ändå så vi går som Bambi på hal is. När mormor frågade mig om jag ville sköta Enya på lördagkväll så tvekade jag inte en sekund
- Ja, det gör jag så gärna (hehe :-))
Mormor och morfar kom och jag, Enya och matte gick till parken. Det fanns en anledning att gå dit säger matte,     
- Busa av er för hemma blir det lugna puckar, fattar ni???

Vi hälsade på varandra :-)


- Nu är det bara du sköter dig ikväll, JAG E bär ansvaret över dig nu!


- SA JAG INTE ATT DU SKULLE HÅLLA DIG LUGN???


- Att försöka smita lönar sig inte, jag tjallar för din husse å matte!


När vi efter mycke om och men var hemma igen så sa matte att vi skulle hålla oss i skinnet,
- Ok, sa vi i kör. Matte gick mer å tittade på tv, ni kan väl aldrig gissa vad vi passade på att göra!?

Lätt möblering i köket, helt oskyldiga!


Trots allt fick vi middag!


Lite vila efter mat, måste ladda batterierna :-)


- Matte sa färdigbusat så ligg ner!!!


- Såja skitvalp, och inga protester tack!


- Ähh, vi skiter i vad din matte säger :-)


- Kom igen Eziva, vi kampar lite i det tysta med din snuttis!


Vi kom närmare och närmare varandra :-)


Det slutade med full rulle!


- Oj!!! Matte kom!


- Vi låtsas inte se!


Men kvällsvälling fick vi i alla fall, matte och husse är bra snälla!


Vi tog en prommis till tuttifrutti där Enya bor, lämnade henne där med ett ben. Lite ledsen var hon men ochså JÄTTETRÖTT, hennes matte och husse var inte långt borta. Vi träffades även igår jag och Enya, rusade av oss i kronanskogen Kolsvart ute och bara halt, en show för matte, mormor och morfar. Det gäller att hålla koll var vi rusar, om dom är ivägen så halkar dom omkull. Sen var Jag och Enya trötta och kunde lämna mattar och hussar ifred på kvällen.

Ikväll när husse gick för att sova inför en helnatt tog jag å matte en prommis till Enya, KUL! Men till våran besvikelse så finns det nu en ny regel.... INTE BUSA INNE!!!! Kan ni andra förstå denna regel, gör nåt!?

Så tråkigt var det här! :-(


När vi kommer hem senare har husse vaknat, jag tar ut all glädje och förlorad bus med Enya på han. Husse fattade ingenting och frågade matte var som händer.
Matte skvallrar och husse låser in sig på toa för att få klä på sig IFRED!!!

EZIVA 7 dagar ifrån 9 månader, ej löpt, Luleås terrorist hälsar alla mer positivtinställdamattarochhussar

Vem vill ha en kyss, tar emot alla! /E

Kommentarer
Postat av: Pappa

Får ni inte heller busa inne?!

Det finns väl inget roligare än att fara runt och på köpet fixa nya ställen till hundsängar och lättare möbler!

Matte och husse uppskattar inte heller den leken!

Vad söt du är med snö i skägget - lite lik jultomten!

Var rädd om dig och var försiktig med mattes rygg.

Kram pappa

2009-12-11 @ 17:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0